Σάββατο, 27 Απρ.
16oC Αθήνα

Καινοτόμες υπηρεσίες και επενδύσεις εκσυγχρονισμού από την Ολυμπία Οδό

Καινοτόμες υπηρεσίες και επενδύσεις εκσυγχρονισμού από την Ολυμπία Οδό

Η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια και οι πομποδέκτες Olympia Pass αποτελούν μερικές μόνο από τις καινοτομίες που εισήγαγε στο εθνικό οδικό δίκτυο η Ολυμπία Οδός ΑΕ, φέρνοντας την επανάσταση στον τομέα των υποδομών.  

Η στρατηγική ανάπτυξης της Ολυμπίας Οδού είναι ανθρωποκεντρική γι’ αυτό και οι χρεώσεις με το νέο υβριδικό σύστημα είναι χαμηλότερες από την 1η Ιανουαρίου. Τα αποτελέσματα είναι άμεσα ορατά. Έτσι παρά το πλήγμα που προκάλεσε στην κίνηση των αυτοκινητόδρομων το υποχρεωτικό lockdown, για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού, ωστόσο η ζήτηση σε πομποδέκτες έχει τετραπλασιαστεί.

Για τα οφέλη των νέων υπηρεσιών, καθώς και για τις νέες επενδύσεις στο εθνικό οδικό δίκτυο μιλά στο newsit.gr o  Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπία Οδός ΑΕ.

Η Ολυμπία Οδός έφερε πρώτη στην Ελλάδα, ένα καινοτόμο σύστημα χρεώσεων στα διόδια του αυτοκινητόδρομου. Τι καινούριο εισάγει αυτό το σύστημα;

Η Ολυμπία Οδός έφερε μια επανάσταση στις εγχώριες μετακινήσεις, εισάγοντας, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την έννοια της χιλιομετρικής χρέωσης, μέσω του καινοτόμου συστήματος διοδίων Hybrid. Με το υπερσύγχρονο αυτό τεχνολογικό σύστημα, έχουμε τη δυνατότητα να υπολογίζουμε την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, κάνοντας τις χρεώσεις αναλογικές. Από 1η Ιανουαρίου 2021, οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου, απολαμβάνουν τις εκπτώσεις του χιλιομετρικού συστήματος Hybrid, αποκλειστικά βέβαια με τη χρήση πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.

Η λειτουργία του νέου συστήματος είναι απλή. Ο οδηγός περνάει τα διόδια με τη χρήση του ΟΛΥΜΠΙΑ PASS και χρεώνεται το αντίτιμο της συγκεκριμένης ζώνης. Στην έξοδό του από την Ολυμπία Οδό, το σύστημα Hybrid, αναγνωρίζει τον πομποδέκτη και επιστρέφει τη διαφορά των χρημάτων για την απόσταση μέχρι το τέλος της ζώνης, με αποτέλεσμα ο χρήστης να χρεώνεται μόνο για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, απολαμβάνοντας εκπτώσεις που φτάνουν έως και 76%.

Οι χιλιομετρικές χρεώσεις που φέρνει το σύστημα Hybrid φαίνεται πως θα μειώσουν το κόστος χρήσης του αυτοκινητόδρομου για τους οδηγούς, αλλά παράλληλα αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις και στα κέρδη της εταιρείας. Δε σας προβληματίζει αυτό;

Η απόφαση της Ολυμπίας Οδού να εισάγει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την έννοια της χιλιομετρικής χρέωσης στα διόδια είναι συνδυασμένη με τον ρόλο της ως ενεργού εταιρικού πολίτη. Σε αυτές τις δύσκολες περιόδους που περνάει η χώρα και οι πολίτες κάναμε μια επαναστατική κίνηση για τα δεδομένα των εγχώριων μετακινήσεων, με γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον, γιατί πιστεύουμε, πως στις μέρες μας «η αξία της κερδοφορίας, δεν είναι η μόνη εταιρική αξία». Ως Ολυμπία Οδός μας ενδιαφέρει να ξεχωρίζουμε όχι μόνο για τις υπερσύγχρονες υποδομές του αυτοκινητόδρομου, την ασφάλεια και την ταχύτητα στις μετακινήσεις που παρέχουμε στους οδηγούς, αλλά και για την υπεύθυνη στάση μας απέναντι στην κοινωνία και τις ανάγκες της.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπία Οδός ΑΕ, κ. Παναγιώτης Παπανικόλας.

Ποια είναι τα αποτελέσματα από τις πρώτες εβδομάδες  λειτουργίας του νέου συστήματος; Πως ανταποκρίθηκε ο κόσμος, υπάρχουν νέοι συνδρομητές;

Παρόλο που διανύουμε περίοδο lockdown και η κυκλοφορία είναι σημαντικά μειωμένη, βλέπουμε αύξηση της ζήτησης πομποδεκτών ΟΛΥΜΠΙΑ PASS. Συγκεκριμένα,  ήδη στο πρώτο δεκαπενθήμερο λειτουργίας του Hybrid η ζήτηση πομποδεκτών έχει τετραπλασιαστεί, ενώ στο διάστημα αυτό έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 24.000 επιστροφές Hybrid. Είναι προφανές ότι οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου ανέμεναν αυτή την πρωτοβουλία μας και ανταποκρίνονται θετικά. Και αυτό το βλέπουμε και στην επαφή μας μαζί τους μέσω του τηλεφωνικού κέντρου και των ηλεκτρονικών μηνυμάτων.

Πόσο έπληξε η πανδημία την Ολυμπία Οδό και πότε εκτιμάτε ότι θα υπάρξει ανάκαμψη στην κυκλοφορία του δρόμου;

Η Ολυμπία Οδός δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από την πανδημία και την απαγόρευση των μετακινήσεων που έχει επιβληθεί. Η μείωση της κυκλοφορίας έφθασε στο 20% σε σχέση με το 2019 και αυτό ασφαλώς έχει επίπτωση στα έσοδα του αυτοκινητόδρομου. Παρόλα αυτά εμείς συνεχίζουμε να λειτουργούμε κανονικά προσπαθώντας  να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους χρήστες μας.

Ελπίζουμε ότι το εμβόλιο σε συνδυασμό με υπεύθυνη στάση και προφυλάξεις από όλους  θα επιτρέψει τη σταδιακή επιστροφή μας, ίσως όχι στην κανονικότητα που γνωρίζαμε πριν την κρίση, αλλά εν τέλει σε μια νέα κανονικότητα, ένα νέο σημείο αναφοράς, που θα μας επιτρέψει όμως να γυρίσουμε σε κάποιες αγαπημένες συνήθειες και μια ικανοποιητική κοινωνικότητα και κινητικότητα.

Τότε εκτιμούμε ότι η κίνηση στην Ολυμπία Οδό θα επανέλθει στα κανονικά επίπεδα και ακόμη περισσότεροι χρήστες θα μπορούν να απολαύσουν ταχείες και ασφαλείς διαδρομές στην Πελοπόννησο, έχοντας πλέον και ακόμη χαμηλότερες χρεώσεις με το νέο υβριδικό σύστημα που λειτουργεί από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Πολύς κόσμος αναμένει την έναρξη των εργασιών για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα- Πύργος, ώστε να μπορούν και στο κομμάτι αυτό οι μετακινήσεις να γίνονται με περισσότερη ταχύτητα και ασφάλεια. Που βρισκόμαστε στο θέμα αυτό;

Οι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένονται οι εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για μια διαδικασία που γίνεται από το Ελληνικό Δημόσιο και είναι σε εξέλιξη, από όσο γνωρίζουμε. Από την πλευρά μας θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, από τη στιγμή που θα μας δοθεί το «πράσινο» φως, ώστε το Έργο αυτό να ολοκληρωθεί και να αποδοθεί στην κοινωνία το συντομότερο δυνατό.

Θέλουμε και μπορούμε να επαναλάβουμε το επιτυχημένο παράδειγμα της Κορίνθου- Πατρών, όπου από «δρόμος- καρμανιόλα» έχει γίνει πλέον ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος που πρωτοπορεί στην εξυπηρέτηση ταξιδιωτών και ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες. Ο νέος αυτοκινητόδρομος οδήγησε στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 93% από την έναρξη του έργου παραχώρησης έως σήμερα.

 

 

 

 

 

 

Συνεντεύξεις Τελευταίες ειδήσεις