Οικονομία

Το μεγάλο ρίσκο πριν την «επιχείρηση γοητείας» στους τουρίστες – Γιατί «ανοίγει» πρόωρα η οικονομία

Η κυβέρνηση παίρνει το ρίσκο ανοίγματος της αγοράς στην χειρότερη καμπή της πανδημίας, θέλοντας να αλλάξει το κλίμα σε κοινωνία και οικονομία. Στο υπουργείο Οικονομικών έχουν κάθε λόγο να νιώθουν ευχαριστημένοι, αφού η κίνηση με την έκδοση του ομολόγου είχε μεγάλη δόση ρίσκου, αλλά τελικά φαίνεται ότι βγήκε σε καλό.

Μάλιστα θεωρούν ότι ανάλογες κινήσεις μπορεί να δείξουν τον δρόμο για την επόμενη ημέρα στην οικονομία. Το μεγάλο βήμα θα γίνει τις επόμενες ημέρες και θα αφορά το πρόωρο άνοιγμα της οικονομίας.

Τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν επιτρέπουν αισιοδοξία. Το αντίθετο μάλιστα. Η χώρα διανύει την χειρότερη περίοδό της από την ώρα που ξέσπασε η πανδημία. Και όμως η κυβέρνηση παίρνει ένα ρίσκο τεράστιο προχωρώντας στο σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας, πιστεύοντας ότι από την μία θα βρει ένα φάρμακο απέναντι στην έξαρση της πανδημίας και από την άλλη θα μπορέσει να προσφέρει αποσυμπίεση σε μία οικονομία που πραγματικά στενάζει.

Click4more Lockdown: Ώρα αποφάσεων για τη «χαλάρωση» – Διχασμένοι οι ειδικοί

Το αν θα τα καταφέρει ή όχι μένει να φανεί το επόμενο χρονικό διάστημα, αλλά σίγουρα η επιλογή την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αποτελεί ένα ρίσκο, τόσο υγειονομικό, όσο και οικονομικό.

Το υγειονομικό είναι πασιφανές. Το στοίχημα είναι να υπάρξει αποκλιμάκωση των κρουσμάτων και βέβαια των διασωληνωμένων. Αυτό θα ήταν η ευτυχής κατάληξη, μίας ομολογουμένως παρακινδυνευμένης κίνησης.

Από την άλλη βέβαια οι συνέπειες μίας αποτυχίας θα είναι οδυνηρές, όχι μόνο για την κοινωνία, αλλά και για την οικονομία.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι μία πιθανή επιτυχία στο τολμηρό, κατά πολλούς εγχείρημα του ανοίγματος της αγοράς, θα φέρει πιο κοντά μία επιτυχή έκβαση στην επιχείρηση τουρισμός. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, είναι να ανοίξει η αγορά του τουρισμού στα μέσα Μαΐου. Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει να έχει προηγηθεί το άνοιγμα της οικονομίας στο σύνολό της.

magazi karekles

Διότι δεν πιστεύει κανείς, πως μπορεί να έρθει τουρίστας στην Ελλάδα, με την εστίαση κλειστή ή με το λιανικό εμπόριο κλειστό. Κατά συνέπεια θα πρέπει πρώτα να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στο εσωτερικό της χώρας και μετά να υπάρξει επιχείρησης γοητείας προς τους υποψήφιους τουρίστες.

Η άσκηση κατά συνέπεια μόνο εύκολη δεν είναι, αλλά στην κυβέρνηση θεωρούν ότι το ρίσκο μπορεί να βγει. Και αυτό διότι η καραντίνα σε όλο τον δυτικό κόσμο, φαίνεται να έχει αποτύχει ως φάρμακο απέναντι στη πανδημία, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το δεύτερο κύμα.

Σήμερα θα υπάρξουν οι αποκαλύψεις για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, αφού μέχρι στιγμής τουλάχιστον ότι έχει ειπωθεί είναι σε επίπεδο σεναρίων και φημών. Από σήμερα το απόγευμα θα υπάρξουν αποφάσεις οι οποίες και θα τεθούν άμεσα σε εφαρμογή.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Θεοδωρικάκος: Πρωτοφανής έλεγχος στις μακροχρόνιες συμβάσεις – Έμπρακτος σεβασμός στα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμενων
Με τις νέες ρυθμίσεις του Υπουργού, οι επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλλουν στις αρμόδιες υπηρεσίες στοιχεία που τεκμηριώνουν τη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις τους καθώς και την εγκριτική απόφαση υπαγωγής
Τάκης Θεοδωρικάκος 1
Μάριο Ντράγκι: Η αδράνεια δεν απειλεί μόνο την ανταγωνιστικότητά μας, αλλά και την κυριαρχία μας
Να «δράσουμε από κοινού και χρειαζόμαστε περισσότερη ταχύτητα», και ανάγκη για «μια διαφορετική πορεία που απαιτεί νέα ταχύτητα, κλίμακα και ένταση», επεσήμανε ο Ντράγκι
Μάριο Ντράγκι 2
ΤτΕ: Πρωτογενές πλεόνασμα 8,1 δισ. ευρώ εμφάνισε ο Κρατικός Προϋπολογισμός στο οκτάμηνο 2025
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ η αύξηση του πρωτογενούς πλεονάσματος κατά περίπου 65%, αντανακλά τόσο την αύξηση των φορολογικών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού στα 46,7 δισ. ευρώ έναντι 43,3 δισ. ευρώ πέρυσι
Η Τράπεζα της Ελλάδος 2
Η Ford περικόπτει επιπλέον 1.000 θέσεις εργασίας – Χαμηλή η ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της Ford, λόγω της περιορισμένης ζήτησης των ηλεκτρικών οχημάτων της, προχωρά σε κατάργηση από τον Ιανουάριο της δεύτερης βάρδιας εργασίας στην γραμμή παραγωγής στην Κολωνία
Ford logo
Γιατί οι ΗΠΑ βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα ναυπηγικό «Περλ Χάρμπορ» από την Κίνα
Θα έπρεπε να κατασκευάζονται 2,3 έως 2,5 επιθετικά υποβρύχια ετησίως για να καλυφθούν οι ανάγκες των ΗΠΑ, αντ' αυτού, οι ΗΠΑ έχουν περιοριστεί στην κατασκευή 1,2 επιθετικών υποβρυχίων ετησίως
Σημαίες της Κίνας και των ΗΠΑ