Πολιτική

Δένδιας: «Αποτελεί μία τεράστια πρόκληση, είμαστε περήφανοι» – Όσα είπε για τη ναυπήγηση των Constellation

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη στους Λευτέρη Παπαδήμα και Ρενέ Μαλτέζου για το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters και μίλησε για τα επίκαιρα ζητήματα που απασχολούν τις Ένοπλες Δυνάμεις, με σημείο αναφοράς την ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» αλλά και τα εξοπλιστικά προγράμματα των ελληνικών στρατιωτικών δυνάμεων.

Ο κ. Δένδιας δήλωσε αρχικά ότι η Ελλάδα, που φιλοξενεί το στρατηγείο της ευρωπαϊκής επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» για την προστασία των εμπορικών πλοίων από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, επιθυμεί να παίξει κεντρικό ρόλο στην ασφάλεια των 27χωρών μελών, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε μια εγχώρια αμυντική βιομηχανία στην Ελλάδα και την Ευρώπη που θα υπηρετεί τις ανάγκες της ΕΕ».

Ο ρόλος της Ελλάδας στις «ΑΣΠΙΔΕΣ»

Σημειώνεται ότι η αποστολή της ΕΕ στη Ερυθρά Θάλασσα, με την ονομασία «Ασπίδες», ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα και έχει ως στόχο την προστασία των εμπορικών πλοίων από τις επιθέσεις των Χούθι, φιλικών προς το Ιράν, που με τον τρόπο αυτό ισχυρίζονται ότι στηρίζουν τους Παλαιστίνιους στη σύγκρουση με το Ισραήλ. Η Ελλάδα, στο σταυροδρόμι μεταξύ Ευρώπης, Αφρικής και Ασίας, διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και βλέπει τις επιθέσεις στα πλοία της να αυξάνονται στα ανοιχτά της Υεμένης και είναι ενδεικτικό της κατάστασης το γεγονός ότι η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά έχει υποχωρήσει 40%.

Η ελληνική φρεγάτα «ΥΔΡΑ» αναχώρησε την περασμένη εβδομάδα για την Ερυθρά Θάλασσα με την Ελλάδα να αναλαμβάνει την διοίκηση της επιχείρησης με τα κεντρικά της να βρίσκονται στην Λάρισα. Ο διοικητής της ναυτικής δύναμης των πέντε φρεγατών θα είναι Ιταλός. «Είναι σημαντικό να πετύχουμε», είπε ο Δένδιας. «Δεν μπορεί να είσαι το σταυροδρόμι εάν οι δρόμοι δεν λειτουργούν ή δεν υπάρχουν. Για εμάς (την Ελλάδα) αυτό αποτελεί μια τεράστια απειλή άμεσα και έμμεσα».

Οι επιθέσεις των Χούθι

Η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκονται σε συναγερμό από την «εξειδικευμένη προσέγγιση» των Χούθι αναφορικά με τις επιθέσεις τους καθώς εκτός από drones, χρησιμοποιούν θαλάσσια και υποβρύχια όπλα, πυραύλους και θαλάσσιες νάρκες στις επιθέσεις τους. «Η ασφάλεια των πληρωμάτων των πέντε φρεγατών,  από Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο και Γαλλία, αποτελούν επίσης λόγο ανησυχίας», τόνισε ο ΥΕΘΑ ζητώντας τον στενότερο συντονισμό με άλλους φιλικούς στόλους που βρίσκονται στην περιοχή όπως των ΗΠΑ και της Ινδίας.

«Το να έχουμε στενό συντονισμό και όσο το δυνατόν πιο κοινή προσέγγιση με τους άλλους στόλους. είναι ενδεδειγμένο και σημαντικό», είπε. Η ΕΕ, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, θέλει να ενισχύσει τον ρόλο της συλλογικά ως ένωση αντί η κάθε μία από τις 27 χώρες να ακολουθεί την δική της αμυντική πολιτική, είπε ο Δένδιας.

Η Ελλάδα, μέλος του NATO, θέλει να αναδιοργανώσει τις ένοπλες δυνάμεις της, να αναβιώσει την αμυντική της βιομηχανία και τις δραστηριότητες των ναυπηγείων της, καθώς αναρρώνει από την οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. Επιδιώκει την παραγωγή εναέριων και θαλάσσιων drones, συστημάτων anti-drone και την συμμετοχή της στην σχεδίαση και την κατασκευή των νέας γενιάς φρεγατών των ΗΠΑ κλάσης Constellation στα ελληνικά ναυπηγεία, είπε ο Δένδιας.

Ο σχεδιασμός και η ναυπήγηση των Constellation

«Αυτό αποτελεί μία τεράστια πρόκληση», είπε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας και πρόσθεσε πως «είμαστε ένα περήφανο ναυτικό έθνος και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία μας που θα είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε από κοινού μία πλατφόρμα τόσο σημαντική όπως η Constellation». Ο Δένδιας είπε ότι για να συμφωνηθεί ο προσδιορισμός των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών των πλοίων θα απαιτηθεί διάστημα περίπου δύο ετών.

Πρόσθεσε ότι τα ελληνικά ναυπηγεία θα μπορούν να συντηρούν τα πλοία ανάλογης κλάσης άλλων χωρών. Η Ελλάδα σκοπεύει να δαπανήσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στην τρέχουσα δεκαετία για την απόκτηση σύγχρονων οπλικών συστημάτων όπως τα stealth μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου F-35, τις γαλλικές φρεγάτες Belhara ενώ σκοπεύει να αποκτήσει στόλο σύγχρονων ελικοπτέρων Black Hawk από τις ΗΠΑ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Προσωπικός Αριθμός Πολίτη: Στον «αέρα» η πλατφόρμα μέσα στις επόμενες 10 ημέρες – Τι θα ισχύσει με τις ταυτότητες
«Βρισκόμαστε πια στις τελευταίες συνεννοήσεις, οι πλατφόρμες που χρειάζονται είναι έτοιμες και μένει μέσα στον Μάιο να βγούμε στον αέρα», τόνισε ο Δημήτρης Παπαστεργίου
Η εφαρμογή gov.gr wallet στα κινητά
«Πυρά» Κακλαμάνη κατά Κωνσταντοπούλου μετά τις καταγγελίες της για τη δικογραφία των Τεμπών - «Επιθυμεί προνομιακή πρόσβαση»
«Να πει ότι ψάχνει δικαιολογίες για τη μη ενημέρωση των βουλευτών της, οι οποίοι για πρώτη φορά χθες πήγαν να δουν τη δικογραφία» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Βουλής
Ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης 9
Βαθαίνει το χάσμα Νίκου Ανδρουλάκη - Χάρη Δούκα στο ΠΑΣΟΚ, φουντώνει η γκρίνια για τον στόχο της πρώτης θέσης
Πολλοί θεωρούν ότι το μήνυμα του δημάρχου Αθηναίων στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ είναι ότι εάν δεν καταφέρει να φέρει το κόμμα στην πρώτη θέση θα αμφισβητηθεί ως αποτυχημένος
Ο Νίκος Ανδρουλάκης και ο Χάρης Δούκας
Στη Ρώμη για επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train o Κυρανάκης: Σύγχρονα τρένα «και όχι “σαπάκια”» θέλει η κυβέρνηση
Η επίσκεψη Κυρανάκη είναι ουσιαστικά προπαρασκευαστική της επίσκεψης που προγραμματίζει να έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στη Ρώμη για συνάντηση με την ομόλογο του, Τζόρτζια Μελόνι
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ 2
Δημοσκόπηση Alco: Νίκος Δένδιας και Κυριάκος Πιερρακάκης οι πιο επιτυχημένοι Υπουργοί της Κυβέρνησης
Στο ερώτημα «ποιον εμπιστεύεστε για Πρωθυπουργό», ο Κυριάκος Μητσοτάκης (28%) διατηρεί μεγάλο προβάδισμα από τους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς, ωστόσο με μεγάλη διαφορά προηγείται ο... κανένας (35%)
Ο Νίκος Δένδιας και ο Κυριάκος Πιερρακάκης 1