Πολιτική

Η απάντηση του Ευάγγελου Βενιζέλου στις κυβερνητικές πηγές – «Η απόλυτη πλειοψηφία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 75»

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος απαντά σημείο προς σημείο σε όσα ανέφεραν οι κυβερνητικές πηγές για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στη ψηφοφορία για τον ΟΠΕΠΕΠΕ

Επανήλθε ο Ευάγγελος Βενιζέλος απαντώντας στις κυβερνητικές πηγές σχετικά τα όσα διατύπωσε για την ψηφοφορία στην Βουλή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Με τη καταληκτική φράση πως «η κρίση εσωτερικής εμπιστοσύνης που καθίσταται κρίση νομιμοποίησης δεν τελεί υπό τον έλεγχο του ενδιαφερόμενου αλλά όλων των άλλων και κυρίως των γεγονότων» από το γραφείο του Ευάγγελου Βενιζέλου διατυπώνονται σχόλια -ανά σημείο- ως απάντηση στις κυβερνητικές πηγές που αναφέρεται στην πρωινή ανάρτηση του πρώην υπουργού για όσα έγιναν στην ψηφοφορία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Στη νέα ανάρτηση-σχόλιο του κ. Βενιζέλου επισημαίνεται:

«1. Μια από τις βασικές τομές που επέφερε το ισχύον Σύνταγμα του 1975 στο κοινοβουλευτικό δίκαιο είναι η κατάργηση της απαρτίας με την έννοια της αναγκαίας παρουσίας ελάχιστου αριθμού βουλευτών για να συνεδριάζει έγκυρα η Βουλή. Το άρθρο 67 Συντ. δεν θεσπίζει ελάχιστο αριθμό βουλευτών (75/ 300) για να υπάρχει απαρτία, αλλά ελάχιστο αριθμό θετικών ψήφων για να αποφασίζει η Βουλή όταν εφαρμόζεται ο γενικός κανόνας ότι η Βουλή αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών της.

2. Απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός παρόντων βουλευτών προκειμένου να συνεδριάσει εγκύρως η Βουλή, δεν υπάρχει κατά το Σύνταγμα. Αντιθέτως υπάρχει ελάχιστος αναγκαίος αριθμός θετικών ψήφων για την έγκυρη λήψη απόφασης. Αυτός είναι ως γενικός κανόνας οι 75 βουλευτές (300/4). Σε πλήθος όμως συνταγματικών διατάξεων απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία επί του όλου αριθμού των βουλευτών, αλλού απόλυτη πλειοψηφία (151/300), αλλού πλειοψηφία τριών πέμπτων (180/300), αλλού πλειοψηφία δύο τρίτων (200/300). Στην προκειμένη περίπτωση κατά το άρθρο 86 παρ. 3 απαιτείται η απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, όχι ως απαρτία αλλά ως ελάχιστη πλειοψηφία.

Όμως όταν τίθεται διαδικαστικό ζήτημα αναβολής της ψηφοφορίας λόγω απουσίας των βουλευτών της συμπολίτευσης, η απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων που δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 75. Αυτή η πλειοψηφία είχε συγκροτηθεί χθες από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης λόγω της οργανωμένης απουσίας των βουλευτών της συμπολίτευσης και εκφράστηκε υπέρ της αναβολής της μυστικής ψηφοφορίας. Δυστυχώς αυτή η επί της διαδικασίας κρίσιμη απόφαση της Βουλής αγνοήθηκε βάναυσα χθες ενώ είχε γίνει δεκτή τρεις φορές το 2008-2009 σε ίδια ζητήματα. Το σαφές κοινοβουλευτικό και ερμηνευτικό προηγούμενο αγνοήθηκε με θεσμική προπέτεια.

3. Η διαπίστωση του απαιτούμενου κατά το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής αριθμού βουλευτών για τη διεξαγωγή ψηφοφορίας και άρα τη λήψη απόφασης (στην προκειμένη περίπτωση επί των προτάσεων συγκρότησης Επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης) γίνεται κατά το άρθρο 69 παρ. 4 του Κανονισμού, από τον Πρόεδρο της Βουλής. Όταν όμως προκύπτουν αμφιβολίες και αντιρρήσεις, γεννάται παρεμπίπτον ζήτημα, εφαρμόζεται το άρθρο 67 του Κανονισμού, εξετάζεται το παρεμπίπτον ζήτημα και τελικά εφαρμόζεται η παρ. 7 που προβλέπει ότι για τα παρεμπίπτοντα αποφασίζει ο Πρόεδρος της Βουλής αλλά αν προβληθούν αντιρρήσεις αποφαίνεται η Βουλή με ανάταση ή έγερση, με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων που δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 75 και χωρίς άλλη συζήτηση. Αυτό δεν έγινε χθες ενώ έγινε τρεις φορές το 2008-2009 υπό παρόμοιες συνθήκες.

4. Είναι άλλο ζήτημα η διευκόλυνση βουλευτών όλων των κομμάτων μέσω της επιστολικής ψήφου και άλλο η μεθοδευμένη απομάκρυνση από την αίθουσα της Βουλής των βουλευτών της συμπολίτευσης και η οργανωμένη μαζική χρήση της επιστολικής ψήφου για 68 από αυτούς ώστε μαζί με τους ελάχιστους παρόντες βουλευτές της ΝΔ να διαμορφώνουν τον αριθμό 75 που κάποιοι θεωρούν ότι διασφαλίζει την νομικώς ανύπαρκτη έννοια της απαρτίας. Πρόκειται για «επιτελικά» οργανωμένη καταστρατήγηση του άρθρου 70 Α του Κανονισμού της Βουλής και ευθεία προσβολή του θεσμικού ρόλου του βουλευτή. 

5. Η κρίση εσωτερικής εμπιστοσύνης που καθίσταται κρίση νομιμοποίησης δεν τελεί υπό τον έλεγχο του ενδιαφερόμενου αλλά όλων των άλλων και κυρίως των γεγονότων».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Μάριος Θεμιστοκλέους: Ευχαριστώ τον πρωθυπουργό για τη δυνατότητα να αγωνιστώ για την Ανατολική Αττική
«Έχουμε επιλέξει συνειδητά να ζούμε στην Ανατολική Αττική, να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας, να επενδύσουμε στο μέλλον μας», τονίζει για την υποψηφιότητά του ο υφυπουργός Υγείας
Μάριος Θεμιστοκλέους
Μήνυμα Νετανιάχου στην Τουρκία μετά την τριμερή με Μητσοτάκη και Χριστοδουλίδη: Όσοι θέλουν να επαναφέρουν την αυτοκρατορία τους, αυτό δεν θα συμβεί
«Πρότεινα να αντιμετωπίσουμε το τι συνέβη στις 7 Οκτωβρίου, με τον ίδιο τρόπο που έγιναν οι έρευνες για την 11η Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ» είπε ο Νετανιάχου
Μήνυμα Νετανιάχου στην Τουρκία μετά την τριμερή με Μητσοτάκη και Χριστοδουλίδη: Όσοι θέλουν να επαναφέρουν την αυτοκρατορία τους, αυτό δεν θα συμβεί
38
Μητσοτάκης – Νετανιάχου στην Ιερουσαλήμ συμφώνησαν να ενισχύσουν τις σχέσεις Ελλάδας και Ισραήλ
Οι Κυριάκος Μητσοτάκης, Μπέντζαμιν Νετανιάχου και Νίκος Χριστοδουλίδης, μετά την ολοκλήρωση της τριμερούς Συνόδου Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ παραχώρησαν κοινές δηλώσεις
Οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Ισραήλ, Κυριάκος Μητσοτάκης και Μπέντζαμιν Νετανιάχου στην Ιερουσαλήμ