Παρασκευή, 26 Απρ.

Ο “θάνατος” του KIC 8462852; Μυστήριο με το αστέρι που χάνει τη λάμψη του!

Ακόμα πιο αινιγματικό έχει γίνει ένα αστέρι στον γαλαξία μας, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εξασθενεί.

Δύο αστρονόμοι αποφάσισαν να μελετήσουν πιο προσεκτικά το αστέρι KIC 8462852, που βρισκόταν στα ραντάρ των επιστημόνων για τις διακυμάνσεις στη φωτεινότητά του. Χρησιμοποιώντας εικόνες από το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler, ανακάλυψαν ότι από το 2009 έως το 2012 η φωτεινότητά του είχε μειωθεί κατά 1%. Μέσα όμως σε 6 μήνες μειώθηκε κατά 2%.

Ενώ τα νέα για την ανακάλυψή τους εμφανίστηκαν αρχικά τον Αύγουστο, η δουλειά τους έχει πλέον γίνει δεκτή για δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας Carnegie Institution for Science. “Η σταθερή αλλαγή της φωτεινότητας στο αστέρι KIC 8462852 είναι αρκετά εντυπωσιακή”, σχολίασε ο αστρονόμος και ερευνητής στο πανεπιστήμιο του Σικάγο Ben Montet. “Οι εξαιρετικά ακριβείς μετρήσεις μας σε διάστημα 4 ετών δείχνουν πως η λάμψη του αστεριού εξασθενεί όλο και περισσότερο με τον χρόνο. Είναι πρωτοφανές για αυτό το είδος αστεριού να ξεθωριάζει σιγά – σιγά για χρόνια και δεν βλέπουμε κάτι παρόμοιο στα δεδομένα του Kepler”.

Ο Ben Montet είναι ένας από τους συγγραφείς της νέας μελέτης για το αστέρι KIC 8462852 που πρόκειται να δημοσιευτεί στο Astrophysical Journal. “Αυτό το αστέρι ήταν ήδη μοναδικό λόγω της σποραδικής μείωσης της λάμψης του”, σχολίασε ο Josh Simon, αστρονόμος στο Carnegie Science. “Αλλά τώρα βλέπουμε ότι έχει άλλα εξίσου παράξενα χαρακτηριστικά. Έχανε σταδιακά λάμψη για σχεδόν 3 χρόνια και ξαφνικά άρχισε να γίνεται πιο αμυδρό πολύ πιο γρήγορα”.

Η αμφιλεγόμενη σκέψη πως μια γιγαντιαία εξωγήινη κατασκευή θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την εξασθένησή του απορρίπτεται, απογοητεύοντας φυσικά τους λάτρεις θεωριών συνωμοσίας. “Η επιβεβαίωση πως χάνει τη λάμψη του με την πάροδο του χρόνου ενισχύει το πόσο περίεργο είναι αυτό το αστέρι”, σημείωσε ο Kipping στο FoxNews. “Μέχρι στιγμής δεν έχουμε μια φυσική εξήγηση για το τι συμβαίνει, αλλά πιθανότατα αντιπροσωπεύει ένα κενό στο σημερινό επίπεδο γνώσεών μας και όχι αποδείξεις για μια εξωγήινη υπερκατασκευή.

Πηγή: News.com.au