F1: Τα συμπεράσματα από την πρώτη μέρα δοκιμών στη Χερέθ

Ο πρώην τεχνικός διευθυντής των Jordan και Stewart, Gary Anderson, απαντά στα ερωτήματα που δημιουργήθηκαν μετά την έναρξη των δοκιμών στην πίστα της Χερέθ.

Σε συνέντευξή του στο βρετανικό περιοδικό Autosport, ο έμπειρος τεχνικός αναλύει την πρώτη μέρα των ομάδων της Formula 1 στην πίστα και προβλέπει ξενύχτια και αρκετές αλλαγές μέχρι να φθάσουμε στον πρώτο αγώνα στην Μελβούρνη.

Μόλις 93 γύροι συμπληρώθηκαν συνολικά από 8 μόνο αυτοκίνητα. Γιατί δεν κατάφεραν να είναι έτοιμες οι ομάδες;

Έχω ελαφρώς μπερδευτεί ως προς το γιατί κάποιες κορυφαίες ομάδες, π.χ. η McLaren, δεν κατάφεραν να βγουν καθόλου στην πίστα.

Η Ferrari συμπλήρωσε 31 γύρους, κάτι που ήταν πολύ αξιοπρεπές.

Υποπτευόμουν ότι αν κάποια ομάδα κατάφερνε να κάνει πάνω από 20 γύρους συνολικά και πάνω από 5 στη σειρά, αυτό θα ήταν κατόρθωμα.

Όλα αυτά δείχνουν πόσο περίπλοκο είναι το να κατανοήσεις και να θέσεις υπό έλεγχο τα νέα κινητήρια συστήματα V6 turbo.


Πέρσι, την πρώτη μέρα των δοκιμών στη Jerez, ο ταχύτερος γύρος ήταν 1’ 18” 861. Σήμερα, ο Kimi Raikkonen ήταν πρώτος με 1’ 27” 104. Γιατί είναι τα μονοθέσια τόσο αργά;

Δεν έχουμε δει με τίποτε ακόμη τις πλήρεις δυνατότητες αυτών των μονοθεσίων. Κανείς δεν πρέπει να έτρεξε με όλη τη διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια ή την πραγματική απόδοση των φρένων που χρειάζεται για να φορτίσει την μπαταρία. Οπότε οι χρόνοι θα πέσουν.

Όμως μπορεί να πέσουν μόνο κατά δύο ή τρία δευτερόλεπτα αυτή την εβδομάδα, οπότε μιλάμε για σημαντική επιδείνωση των χρόνων γύρου.

Φαντάζομαι ότι θα δούμε ένα 1’ 24” ή το πολύ ένα 1’ 23” αυτή την εβδομάδα. Φαίνεται πως τα μονοθέσια θα είναι 4 έως 5 δευτερόλεπτα πιο αργά φέτος, αλλά η αυριανή μέρα θα μας πει πιο πολλά.

Δεδομένων των προβλημάτων, θα μπορέσουν οι ομάδες να καλύψουν το χαμένο έδαφος και να έχουν τα αυτοκίνητά τους έτοιμα για τον πρώτο αγώνα, στην Αυστραλία στις 16 Μαρτίου;

Ναι, θα λύσουν πολλά θέματα. Θα είναι αξιόπιστα στη Μελβούρνη; Όχι, διότι τα συστήματα είναι περίπλοκα και κανείς δεν θα τα έχει 100% υπό έλεγχο.

Πολλοί θα κρατάνε σταυρωμένα τα δάχτυλά τους στο pit-wall διότι ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σε βρουν προβλήματα που δεν έχεις ακόμα αντιμετωπίσει και λύσει.

Είναι δύσκολο να προβλέψεις πόσοι θα τερματίσουν και κάποιοι θα βγάλουν τον αγώνα χωλαίνοντας. Ενώ τα τελευταία χρόνια περιμέναμε 18-20 μονοθέσια να τερματίσουν σε ένα νορμάλ αγώνα, αυτός ο αριθμός θα μειωθεί δραματικά φέτος στα πρώτα GP.

H Mercedes ήταν μπροστά σε αριθμό γύρων το πρωί, αλλά μετά έχασε τις υπόλοιπες δοκιμές καθώς ο LewisHamilton βγήκε από την πίστα αφού του έσπασε η μπροστινή του πτέρυγα. Χαράμισε η Mercedes ένα καλό προβάδισμα;

Το βασικό μονοθέσιο δείχνει να είναι σωστό. Η αιτία της αστοχίας της εμπρός πτέρυγας δεν έχει αποκαλυφθεί και θα πέσει πολύ ξενύχτι στο Brackley σήμερα για να έρθουν νέα ανταλλακτικά αύριο.

Η Ferrari, έχοντας σταματήσει με πρόβλημα στον πρώτο της γύρο, συμπλήρωσε 14 παραπάνω γύρους από τη Mercedes, οπότε ναι, η γερμανική ομάδα όντως έχασε αυτό το αρχικό πλεονέκτημα. Όμως το μονοθέσιο και πάλι συμπλήρωσε περισσότερους γύρους από όλα τα υπόλοιπα.


Τα πράγματα αύριο θα είναι παρόμοια;

Ναι, μια από τα ίδια. Όλοι θα έρθουν, θα ανοίξουν την πόρτα του γκαράζ και δεν θα έχουν ιδέα τι να περιμένουν. Πολλοί θα πρέπει να δουλέψουν όλη νύχτα.

Αυτά τα μονοθέσια είναι καινούργια κι ακόμα και οι τυπικές διαδικασίες, όταν το αυτοκίνητο γυρίζει στο γκαράζ μετά από γύρους στην πίστα, έχουν αλλάξει δραματικά ή θεσπίζονται εξαρχής εδώ. Είναι μια πολύ απότομη καμπύλη μάθησης.

Αν θα διάλεγες μια ομάδα που θα έλεγες ότι είναι μπροστά κρίνοντας από το τι είδες σήμερα, ποια θα ήταν;

H Red Bull. Το μονοθέσιό της έκανε μόνο τρεις γύρους, αλλά αυτό είναι θέμα αξιοπιστίας και λειτουργικότητας, και θα βελτιωθεί. Όμως η RB10 δείχνει ένα πολύ λογικό, καλά σχεδιασμένο αυτοκίνητο

Αυτό είναι πολύ λυπηρό για όποιον ελπίζει να δει τις κυρίαρχες ομάδες να δυσκολεύονται…

Μάθαμε τίποτε οριστικό από την πρώτη μέρα των δοκιμών;

Υπάρχουν άσχημα ρύγχη και ακόμη ασχημότερα ρύγχη! Είναι ενδιαφέρον να βλέπεις σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σ’ αυτόν τον τομέα και θα είναι καλό να δούμε σε ποια ιδέα θα συγκλίνουν όλοι, όσο εξελίσσονται τα πράγματα. Αυτά τα μονοθέσια θα δείχνουν πολύ διαφορετικά στα μέσα της σεζόν απ’ ό,τι τώρα.
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

F1: O Raikkonen ταχύτερος την πρώτη ημέρα δοκιμών στη Jerez

F1: Αποκάλυψη για τα νέα μονοθέσια των Red Bull και Mercedes – Αγώνες

F1: Στην πρώτη του επαφή με τη Ferrari, o Raikkonen γύρισε στα pit με τα πόδια!

F1: Άργησε αλλά εμφανίστηκε η νέα Caterham CT05

F1: Παρουσιάστηκε η Ferrari F14-T, το νέο μονοθέσιο της Scuderia για το 2014 (VIDEO)

Formula 1: Βραβείο ασχήμιας διεκδικεί το νέο μονοθέσιο της Lotus

Formula 1: Ιδού η νέα McLaren για το 2014

Formula 1: Με μύτη… μυρμηγκοφάγου το νέο μονοθέσιο της Williams!

Formula 1: Η Force India αποκάλυψε τα χρώματα του μονοθεσίου της για το 2014

Formula 1: Με τους Kobayashi και Ericsson στην Caterham ολοκληρώθηκε το grid για το 2014
 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
: Περισσότερα άρθρα