Ελλάδα

ΕΛΣΤΑΤ: Πάνω από τα μισά τροχαία γίνονται μέσα σε κατοικημένες περιοχές

Το 54% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα προκαλείται εντός των κατοικημένων περιοχών, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι 38%.

Ευάλωτη κατηγορία στα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παραμένουν οι μοτοσικλετιστές, με το 38% του συνόλου των ατυχημάτων να τους αφορά, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος της ΕΕ είναι 18%, αλλά με σαφώς διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, καθώς το κλίμα κυρίως της Βόρειας Ευρώπης είναι διαφορετικό και δεν επιτρέπει εύκολες και καθημερινές μετακινήσεις όλο τον χρόνο, σε αντίθεση με την χώρα μας όπου τα δίκυκλα κυκλοφορούν όλο τον χρόνο.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό που εμπλέκεται στα ατυχήματα και αφορά τις ηλικίες άνω των 64 ετών, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αγγίζει το 21% όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι δύο μονάδες παραπάνω. Ωστόσο σε Ελλάδα και Ευρώπη το 13% των τροχαίων ατυχημάτων αφορούν ηλικίες 18-24 ετών. Άξιο λόγου είναι ότι το 21% των ατυχημάτων αφορά πεζούς, με τον μέσο όρο της Ευρώπης να βρίσκεται στο 20%.

Ελλάδα – Οι κρίσιμοι παράγοντες των τροχαίων ατυχημάτων

Σύμφωνα με τις αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και τη συγκριτική τους εξέταση με αντίστοιχες αναλύσεις (ECERSO, ITF-IRTAD) από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα προκύπτει ότι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες (κατά σειρά σπουδαιότητας) που συμβάλουν στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων και ειδικά των σοβαρών ατυχημάτων, στη χώρα μας είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών, τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους (ιδίως στους συνεπιβάτες) και η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού. Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου, με την τάση πολλών οδηγών για επιθετική οδήγηση.

Ελλάδα – τροχαία: Τα αίτια

Οι βασικές γενεσιουργές αιτίες του υψηλού αριθμού οδικών ατυχημάτων στη χώρα μας εντοπίζονται κυρίως στην μη επαρκή αστυνόμευση -ώστε να γίνεται αντιληπτή από όλους τους οδηγούς ότι πρέπει να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στο δρόμο – την οδική υποδομή και την συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις οι οποίες είναι προσανατολισμένες κυρίως για την κίνηση των οχημάτων και δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών των δρόμων (δικυκλιστές, πεζοί, κ.λπ.) και την ασφάλειά τους, καθώς και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (ειδικά το επαρχιακό) το οποίο είναι μελετημένο και κατασκευασμένο με παρωχημένες προδιαγραφές, έχει ανεπαρκή συντήρηση και αρκετές ατέλειες που δυστυχώς δεν προφυλάσσει και δεν συγχωρεί τα λάθη των οδηγών.

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε την αδιαφορία των υπευθύνων σχετικά με την τήρηση των κανόνων για σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών καταδικάζει «απερίφραστα» το περιστατικό βίας στη Νομική Σχολή με την εισβολή κουκουλοφόρων
«Φαινόμενα βίας είναι απολύτως καταδικαστέα, τόσο από το δικηγορικό σώμα, όσο και από κάθε πολίτη στο πλαίσιο μίας ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας»
Ο φοιτητής που τραυματίστηκε στην επίθεση κουκουλοφόρων στη Νομική
«Είχα κατέβει στο υπόγειο αλλά δεν είχα κλειδιά» λέει ο αδερφός του 43χρονου Σπύρου Σέββου που βρέθηκε νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του στο Κερατσίνι
Ο 43χρονος «δεν είχε κανένα δάνειο στο όνομά του» τόνισε ο δικηγόρος της οικογένειας - «Ακόμα ψάχνουμε τι τον οδήγησε στην αυτοκτονία»
Ο 43χρονος βρέθηκε απαγχονισμένος στο υπόγειο του σπιτιού του στο Κερατσίνι 5
Νέα δεδομένα για τον θάνατο του Βασίλη Καλογήρου - Ισχαιμικό επεισόδιο «δείχνουν» οι ιστολογικές εξετάσεις του 39χρονου
Οι ιστολογικές εξετάσεις εστιάζονται στο συμπέρασμα ισχαιμικού επεισοδίου, δηλαδή να πέθανε ο 39χρονος από κάποιο πρόβλημα στην καρδιά, λόγω εξάντλησης και υποθερμίας
Ο Βασίλης Καλογήρου και το σημείο όπου βρέθηκε η σορός του 2