Οικονομία

Black Friday και Cyber Monday 2022: Στο κυνήγι για προσφορές και εκπτώσεις

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα όχι μόνο για τη Black Friday αλλά και για την Cyber Monday, τις δυο μέρες του Νοεμβρίου που οι καταναλωτές έχουν μπροστά τους… μπαράζ προσφορών και εκπτώσεων, τόσο από τα φυσικά όσο και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Από τις 25 Νοεμβρίου (Black Friday) και έως τις 28 του μήνα (Cyber Monday), αυτό το κύμα εκπτώσεων και προσφορών θα κορυφωθεί, με την τιμή βασικό κριτήριο αγοραστικής συμπεριφοράς.

Από την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, οπότε και θα είναι ανοικτά τα καταστήματα, αναμένεται η κορύφωση των προσφορών της Black Friday ενώ τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου ακολουθεί η Cyber Monday για αγορές αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

Η μεγάλη διάρκεια της περιόδου της Black Friday έχει δώσει την δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν μια πολύ καλή έρευνα αγοράς, να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων και να προχωρήσουν σε συμφέρουσες αγορές.

Από την άλλη πλευρά οι εμπορικές επιχειρήσεις μετρούν αντίστροφα κλιμακώνοντας την επικοινωνιακή τους πολιτική με δελεαστικές προσφορές στα προϊόντα που αγγίζουν μέχρι και το 80%.

Στο «χορό» των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης, εποχιακών ειδών αλλά και σούπερ μάρκετ ενώ εκπτώσεις προσφέρονται και στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Διαφορετική Black Friday

Η φετινή περίοδος της Black Friday, σύμφωνα με το τμήμα ερευνών και αναλύσεων της Generation Y, που συγκέντρωσε στοιχεία από πολλές και διαφορετικές πηγές, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς συνοδεύεται από μια σειρά νέων προκλήσεων που επηρεάζει το καταναλωτικό κοινό και συνδέεται μεταξύ άλλων και με τον υψηλό πληθωρισμό που έχει οδηγήσει τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Focus Bari, όπου παρουσιάζεται η ψυχολογία και η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, την τρέχουσα περίοδο το 97% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία περικοπή εξόδων από τις 18 κατηγορίες προϊόντων που εξετάστηκαν.

Την ίδια στιγμή το 60% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν προχωρήσει σε περικοπές, διότι το εισόδημά τους δεν επαρκεί. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται αύξηση στη συμπεριφορά «αναζητώ πολύ περισσότερο εκπτώσεις / προσφορές» (74% τον Οκτώβριο 2022 σε σχέση με 61% τον Απρίλιο 2022), γεγονός που όπως εκτιμά το τμήμα αναλύσεων της Generation Υ ενδέχεται να συμβάλλει θετικά στις πωλήσεις της Black Friday.

Την ίδια, πάντως, στιγμή – σύμφωνα με στοιχεία του Google Trends – παρατηρείται φθίνουσα πορεία της ανεύρεσης του όρου «Black Friday» στη μηχανή αναζήτησης της Google. Το εύρημα αυτό ισχύει εξίσου για την Ελλάδα, όσο και για τις Google-αναζητήσεις παγκοσμίως. Eπίσης, το μερίδιο του online search interest για την Black Friday για την Ελλάδα – συγκριτικά με άλλες χώρες παγκοσμίως – ανέρχεται μόλις στο 0,8%.

Οδηγίες

Εν όψει των επερχόμενων εκπτωτικών ημερών (Black Friday και Cyber Monday), καταναλωτικές ενώσεις απευθύνουν συστάσεις για ψύχραιμες και υπεύθυνες αγορές από τους καταναλωτές.

Στους βασικούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι καταναλωτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η έρευνα αγοράς και ο έλεγχος όχι μόνο της τιμής (αρχικής και τελικής) αλλά και της ποιότητας των προϊόντων. Επίσης θα πρέπει να οριοθετούν τις ανάγκες τους και να προγραμματίζουν λίστα αγορών που θα συμβαδίζουν με τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις καθώς επίσης και να ζητούν την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει, ώστε σε περίπτωση που είναι ελαττωματικά να μπορούν να τα επιστρέψουν ή να τα αλλάξουν.

Εξάλλου, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται το ίδιο διάστημα, η ΕΕΤΤ εξέδωσε συστάσεις για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αποφυγή τυχόν προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρείες ταχυμεταφορών (courier).

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές συνίσταται, μεταξύ άλλων, να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στο χρόνο και το σημείο παράδοσης/ παραλαβής, να αναζητούν την πορεία παράδοσης της παραγγελίας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρείας ταχυμεταφορών, να παραλαμβάνουν με επιφύλαξη και να προχωρούν σε καταγγελία.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Πάγωμα πλειστηριασμών και κατασχέσεων για τους πυρόπληκτους του 2025 – Ποιοι εντάσσονται στα μέτρα προστασίας
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η αναστολή πλειστηριασμούς, κατασχέσεις, αποβολές και προσωπικές κρατήσεις
Πυρκαγιά στην Εύβοια
Τέλη κυκλοφορίας 2026: Αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα myCAR – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων
Τα ποσά των τελών κυκλοφορίας παραμένουν αμετάβλητα, χωρίς αυξήσεις, ενώ τα πρόστιμα για καθυστερημένη καταβολή, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, ξεκινούν από 25% και φτάνουν έως 100% του ποσού
A lot of cars in a rows. Used car sales.
Επίδομα Θέρμανσης 2025 – 2026: Ανοίγει η πλατφόρμα «myΘέρμανση» – Πότε έρχεται η πρώτη πληρωμή
Η καταβολή του επιδόματος θέρμανσης θα γίνεται ηλεκτρονικά μέσω τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) που θα έχει δηλωθεί στην πλατφόρμα myΘέρμανση, η οποία αναμένεται να ανοίξει τις επόμενες ημέρες
Concept of heating season, cold weather
Οι μετοχές συνεχίζουν το ανοδικό σερί – Το πετρέλαιο ανεβαίνει με την ανακοίνωση του ΟΠΕΚ+
Οι αγορές εμπορευμάτων ήταν στο επίκεντρο, με τον χρυσό να παρουσιάζει διακυμάνσεις μετά τις πρώτες μειώσεις που σημείωσε μετά την κατάργηση ενός μακροχρόνιου φορολογικού κινήτρου από την Κίνα
Bar graph, chart and data, abstract stock market and exchange concept. Business, financial figures, investment, research, tading and analyzing.