Τρίτη, 30 Απρ.
18oC Αθήνα

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διευκρινίζει τι συνέβη με την εκφώνηση του μηνύματος του 112

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διευκρινίζει τι συνέβη με την εκφώνηση του μηνύματος του 112

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διευκρινίζει τι συνέβη με το μήνυμα του 112 που εστάλη πρόσφατα στα κινητά των πολιτών λόγω κακοκαιρίας και κυκλοφόρησε στα social media λόγω της περίεργης φωνής και προφοράς στην εκφώνησή του.

Όπως αναφέρει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ακολουθείται μια συγκεκριμένη διαδικασία για να πραγματοποιηθεί η εκφώνηση του μηνύματος του 112. Αυτό γίνεται αυτόματα με το λογισμικό μετατροπής κειμένου σε ήχο (Text to Speech ή TTS) του κάθε κατασκευαστή smartphone, γι’ αυτό και οι όποιες… αστοχίες.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ψάχνει τρόπους να γίνεται η εκφώνηση του 112 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικό θέμα που δεν αφορά μόνο τη χώρα μας.

Οι διευκρινίσεις της ΓΓΠΠ για το 112: 

«Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ και κοινωνικά δίκτυα σχετικά με την ηχητική απόδοση/εκφώνηση-προφορά των προειδοποιητικών μηνυμάτων του 112 στην Αγγλική γλώσσα και προς αποτύπωση της πραγματικότητας, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αναφέρει τα ακόλουθα:

  1. Για την αποστολή των προειδοποιητικών μηνυμάτων από το 112 σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή επικίνδυνων φαινομένων/συμβάντων γίνεται χρήση της υπηρεσίας Εκπομπής Κυψέλης ή Cell Broadcasting, βάσει του ν. 4487/2017.
  2. Το μήνυμα Εκπομπής Κυψέλης αποτελεί ένα γραπτό μήνυμα περιορισμένου μήκους και η διαδικασία εκφώνησής του είναι αυτόματη και δεν σχετίζεται με την υπηρεσία Εκπομπής Κυψέλης, αλλά αποκλειστικά και μόνο με το λογισμικό μετατροπής κειμένου σε ήχο (Text to Speech ή TTS) που υποστηρίζει ο κάθε κατασκευαστής κινητού τηλεφώνου (TalkBack σε Android και VoiceOver σε IOS).
  3. Η παροχή τεχνολογίας TTS μέσω των συσκευών είναι υποχρεωτική στα πλαίσια της εφαρμογής Μέτρων Ισοδύναμης Πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου ένα γραπτό κείμενο να εκφωνείται ώστε να γίνεται αντιληπτό και από άτομα με προβλήματα όρασης.
  4. Σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και εταιρείες διερευνούμε τρόπους για την καλύτερη δυνατή εκφώνηση-προφορά των μηνυμάτων 112. Είναι ένα δύσκολο τεχνικό θέμα, που δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα, και που ελπίζουμε να αντιμετωπιστεί το συντομότερο δυνατό».

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις