Ελλάδα

Αερολιμενικοί: Κινδυνεύει η ασφάλεια και στις αερομεταφορές – Επίθεση σε Καραμανλή για «καταστροφική πολιτική»

«Καμπανάκι» κρούουν οι αερολιμενικοί για τις πολιτικές ασφαλείας στον χώρο των αερομεταφορών με αφορμή το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. «Η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική», τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών, σε ανακοίνωσή του.

Οι αερολιμενικοί μετά και την εθνική τραγωδία με τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη επισημαίνουν ότι είναι «σε κίνδυνο η ασφάλεια και στις αερομεταφορές». Αφού γνωστοποιούν τις ενέργειες που έχουν προβεί προς την Πολιτεία, καταλογίζουν, μάλιστα, ευθύνες στον παραιτηθέντα υπουργό, Κώστα Καραμανλή.

«Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών.

«Δυστυχώς, η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική. Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια αντίστοιχη παράλληλη πορεία ακολουθείται και στον χώρο τον αερομεταφορών» αναφέρουν οι αερολιμενικοί.

Όπως εξηγούν, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας, «το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδος in situ εποπτείας για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια. Ο πρώην υπουργός κύριος Καραμανλής κατάργησε όλες τις αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα ήλεγχαν την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στα αεροδρόμια και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας. Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζόμενους, ούτε και το καλό της χώρας μας. Αυτό έγινε, όμως, παρά την εντονότατη αντίδραση σύσσωμης όλης της αντιπολίτευσης και του συλλόγου μας και μάλιστα με τόσο απόλυτο και ατεκμηρίωτο τρόπο που δημιουργεί απορία τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται».

Έτσι, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αερολιμενικών, η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια «από πραγματική και επιτόπου μετάπεσε σε οιωνοί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Έκτοτε έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε» σημειώνει.

Αερολιμενικοί: Οι κινήσεις μας και η «καταστροφική πολιτική Καραμανλή»

Ο σύλλογος υπογραμμίζει πως «έκανε ό,τι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει τον κατήφορο της ασφάλειας του πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του υπουργού κου Καραμανλή»:

1. Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (21/10/2022)

2. Τουλάχιστον 15 επιστολές-έγγραφα-μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο υπουργείο, στη διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου, στον πρωθυπουργό, στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον σημερινό υπουργό Μεταφορών με την ιδιότητα του ως υπουργού Επικρατείας.

3. Πάνω από 50 Δελτία Τύπου – άρθρα – δημοσιεύματα στον Τύπο.

4. Έχουν γίνει συναντήσεις για ενημέρωση όλων των κομμάτων της Βουλής, αποτέλεσμα των οποίων είναι 18 ερωτήσεις κατατιθέμενες στη Βουλή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Πολλές απαντήσεις δεν δόθηκαν και όποια απαντήθηκε, ήταν κυρίως στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου “…ρωτήσαμε τον ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…». Λες και θα παραδεχόταν ποτέ ο ιδιώτης τις ευθύνες του… Εποπτεία, όχι αστεία…

5. Δύο παρεμβάσεις επί νομοθετημάτων στη Βουλή.

6. Συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Αυτό που δεν έχει γίνει βέβαια τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι συνάντηση με τον υπουργό κο Καραμανλή. Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ήταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;» διερωτάται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών, ου συμπληρώνει:

«Πέρα λοιπόν από συντετριμμένοι, είμαστε και εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται. Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα. Έχει γίνει κατανοητό πόσο επικίνδυνα μπορεί να γίνουν τα πράγματα, αν όλα αφεθούν στην τύχη τους ή ακόμα;

Το μοντέλο Καραμανλή, μιας πολύ περιορισμένης «αθηνοκεντρικής δομής» της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου πραγματικού συστήματος ελέγχου, είναι αποδεδειγμένα αποτυχημένο. Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες σημειωτέον δεν έχουν τον νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες εντός των αερολιμένων. Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρουν;».

Για τους αερολιμενικούς, «είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο της ΑΠΑ να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι κρατικές αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ. Η πραγματικότητα δεν περιμένει.

Η χαλαρή απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος-πολίτες-εταιρίες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον, εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα…», τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Συνελήφθησαν ο ανιψιός του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ και ο εργοδότης των 22χρονων δραστών για την διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα
Πρόκειται για τον μοναδικό αυτόπτη μάρτυρα του φονικού με νεκρούς τον 68χρονο και τον επιστάτη του κάμπινγκ, καθώς και για τον καλό του φίλο και εργοδότη των δύο 22χρονων που έχουν προφυλακιστεί για το έγκλημα
Ο 33χρονος ανιψιός του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ που δολοφονήθηκε στην Φοινικούντα 35
Ανήλικος έπεσε θύμα εκφοβισμού από συμμαθητή του στην Αμαλιάδα - «Έπαιζαν στην οικοδομή με έναν πάκο 50ρικα και τον απειλούσαν» λέει ο πατέρας του
Ο 14χρονος ζητούσε από το 12χρονο παιδί μικρά χρηματικά ποσά στην αρχή, ωστόσο έφτασε στο σημείο να αποσπάσει 8.250 ευρώ - Ο πατέρας του θύματος περιγράφει στο newsit.gr τον εφιάλτη που βίωσε ο γιος του
iStock
Αγρότης πιάστηκε στα χέρια με αστυνομικό στα Πράσινα Φανάρια - Ένταση και «γαλλικά»
Αγρότης πήγε να οργώσει το χωράφι του κοντά στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, η αστυνομία που βρέθηκε εκεί του ζήτησε ταυτοποίηση στοιχείων, ζήτησε από άλλους αγρότες βοήθεια και όταν ήρθαν πιάστηκαν στα χέρια
Ένταση στα Πράσινα Φανάρια
28
Novartis: Προβολή βίντεο στη δίκη με «πρωταγωνιστή» τον Άδωνι Γεωργιάδη – Η ψεύτικη απαγωγή Μανωλίδου, μια μπανιέρα και δράστες με κάλτσες
Η προβολή ενός σατιρικού βίντεο που είχε δημιουργήσει η Novartis έκλεψε την παράσταση κατά την κατάθεση του Άδωνι Γεωργιάδη στη συνεχιζόμενη δίκη
Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης