Ελλάδα

Λίνα Μενδώνη για Βρετανικό Μουσείο: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ήταν απλά διακοσμητικά

Η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στην επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο, εκεί που βρίσκονται τα κλεμμένα Γλυπτά του Παρθενώνα. 

Απαντώντας σε ερωτήσεις, η Λίνα Μενδώνη ανέφερε πως «στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Όταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951.

Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου”, δήλωσε σήμερα (18/2) η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, με αφορμή ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τη χθεσινή επίδειξη μόδας που διοργανώθηκε στο Βρετανικό Μουσείο.

Ολόκληρη η δήλωση της Λ. Μενδώνη έχει ως εξής:

«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Όταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο.

Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.

Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.

Όπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Όμως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Τα παιδιά γλίτωσαν από θαύμα» λέει υπάλληλος ξενοδοχείου για τη φωτιά στο Zara στην Πάτρα
«Με έπιασε πανικός, ζαλάδα και δεν μπορούσα να αναπνεύσω, το πρώτο μέλημα μου εκείνη τη στιγμή ήταν να βγάλω τα παιδιά έξω από το δωμάτιο με ασφάλεια» λέει η υπάλληλος του ξενοδοχείου
Φωτιά στην σκεπή του Zara Home στην Πάτρα
Οικογενειακή τραγωδία στα Τρίκαλα: Νεκροί εντοπίστηκαν μητέρα και γιος μέσα στο σπίτι τους
Τα στοιχεία φέρεται να αποκλείουν εγκληματική ενέργεια και πιθανολογείται ότι πρώτη πέθανε η 78χρονη και ύστερα ο γιος, δίπλα από τον οποίο βρέθηκε ποσότητα χαπιών
Ασθενοφόρο
Ανανεώθηκε πριν 13 λεπτά
«Ο κτηνοτρόφος παρενοχλούσε την κόρη μας» λέει η σύζυγος του 39χρονου για την δολοφονία στο Κιλκίς το 2024
Ο 39χρονος που ήταν μαζί με τον άτυχο 45χρονο το μοιραίο βράδυ, στην απολογία του ανέφερε πως πήγε να ζητήσει τον λόγο απο τον κτηνοτρόφο καθώς, όπως υποστήριξε ο ίδιος, είχε παρενοχλήσει τα δύο ανήλικα παιδιά του
Η κτηνοτροφική μονάδα