Επιχειρήσεις

ΤΕΡΝΑ: Εγκαινιάζεται ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65

Εγκαινιάζεται σήμερα (23.4.2024) ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με μήκος 182,1 χλμ. και συνολικό προϋπολογισμό 1,397 δισ. ευρώ περίπου, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ.

Πιο συγκεκριμένα, ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας.

Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

default

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ υπάρχουν τα εξής:

  • 11 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας) και 4 Ημικόμβοι (Α.Θ.Ε. Ανθήλης , Σμοκόβου και Λογγού)
  • 3 δίδυμες σήραγγες, με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
  • 31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 27 Άνω Διαβάσεις και 41 Κάτω Διαβάσεις
  • 5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
  • 3 Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων
  • 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
  • 3 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας). Σε λειτουργία μόνο οι ΣΕΑ Σοφάδων
  • 1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελάτων (Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων, ρεύμα προς Λαμία)
  • 3 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων ( Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Τρικάλων) και 4 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας)

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ. είναι οι εξής τρεις: Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ., Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και Τρικάλων στο 105,7 χλμ. Τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85 ευρώ, 3,40 ευρώ και 2,95 ευρώ. Σύνολο: 8,2 ευρώ για 136 χλμ.

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

default

Υπενθυμίζεται, ότι υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Τελετή παράδοσης-παραλαβής τεχνολογικού εξοπλισμού δωρεά του Kaizen Foundation – Γ. Κεφαλογιάννης: «Επενδύουμε στην πρόληψη, την τεχνολογία και την πρώιμη ανίχνευση»
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025, παρουσία του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη...
Ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Θεόδωρος Βάγιας,ο Πρόεδρος του Kaizen Foundation, Πάνος Κωνσταντόπουλος, ο Yπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Παπαευσταθίου και ο Υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Γεώργιος Μαρκουλάκης.
Λαζαρίδου: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ηγείται του μετασχηματισμού των υποδομών της χώρας μας
Ο Όμιλος έχει εξασφαλίσει ορισμένες από τις πιο εμβληματικές υποδομές της χώρας με μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Η Πηνελόπη Λαζαρίσου
Πιτσιλής (ΑΑΔΕ): Η Αρχή μετασχηματίζεται για να ανταποκρίνεται στο σύγχρονο επενδυτικό περιβάλλον
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών (όπως η λειτουργία της πλατφόρμας myDATA και άλλων ψηφιακών εργαλείων) απλοποιεί τη φορολογική συμμόρφωση, μειώνει τη γραφειοκρατία και επιταχύνει τις διαδικασίες
Ο Γιώργος Πιτσιλής