Διεθνή

Λαγκάρντ: Καμπανάκι για τις διαρθρωτικές αδυναμίες της ευρωπαϊκής οικονομίας

Καμπανάκι για τις διαρθρωτικές αδυναμίες της ευρωπαϊκής οικονομίας κρούει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Κριστίν Λαγκάρντ, σε συνέντευξή της στη γαλλική εφημερίδα Le Monde.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος της ΕΚΤ, το τεχνολογικό χάσμα ανάμεσα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ ενδέχεται να μεγαλώσει τα επόμενα χρόνια λόγω της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης. Ένα χάσμα που, όπως επισήμανε, οφείλεται στην πολυπλοκότητα των νόμων που ισχύουν στην Ευρώπη, στα γραφειοκρατικά εμπόδια αλλά και στις αδυναμίες του ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού συστήματος. Η Κριστίν Λαγκάρντ τάσσεται υπέρ της απλοποίησης του νομοθετικού πλαισίου για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, σημειώνοντας πως λόγω της περιπλοκότητας του, πολλές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις επιλέγουν τη μετεγκατάστασή τους στις ΗΠΑ.

Ακόμα επισημαίνει ότι στις ΗΠΑ υπάρχουν μηχανισμοί ενεργοποίησης των συνταξιοδοτικών ταμείων, καθώς και άλλων χρηματοδοτικών μηχανισμών που προσανατολίζουν τους αποταμιευτές προς τομείς μελλοντικής ανάπτυξης της οικονομίας. Προς τον σκοπό αυτό δηλώνει πως είναι αναγκαία η ενοποίηση των ευρωπαϊκών κεφαλαιαγορών, σημειώνοντας ότι οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να περιορίσουν τις εθνικές κυριαρχίες τους κάνοντας «κοινό ό,τι καλύτερο έχουν».

Ερωτηθείσα για το γεγονός ότι από το ευρωπαϊκό δάνειο των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ που αποφασίστηκε το 2020 έχουν εκταμιευθεί μόνο τα μισά χρηματικά ποσά, η Λαγκάρντ αναφέρει ότι το ίδιο πρόβλημα υπήρξε και κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης μεταξύ 2010 και 2015 όπου οι εθνικές διοικήσεις δεν ήταν σε θέση να διαχειριστούν τις χρηματοδοτήσεις που τότε υπήρχαν.

Κάτι που όπως σημειώνει οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ευρωπαϊκές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Ως προς τον κίνδυνο έντασης του προστατευτισμού στις ΗΠΑ, σε περίπτωση επικράτησης του Ντόναλντ Τραμπ, η Ευρωπαία αξιωματούχος, αποφεύγοντας να λάβει θέση υπέρ του ενός ή της άλλης υποψήφιας, σημειώνει ότι σε περίπτωση θρυμματισμού του διεθνούς εμπορίου θα μπορούσε να υπάρξει επιβράδυνση της διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας που θα μπορούσε να φτάσει και το 9% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Ταυτόχρονα ωστόσο δεν θεωρεί, υπό τις υπάρχουσες σήμερα συνθήκες, πιθανή την επιστροφή της ύφεσης στην Ευρώπη το 2025, ή το 2026, ούτε άλλωστε και την επιστροφή του πληθωρισμού σε διψήφια ποσοστά, όπως συνέβη πριν από δύο χρόνια.

Καταλήγοντας, η Κριστίν Λαγκάρντ δεν αποκλείει περαιτέρω μείωση των ευρωπαϊκών επιτοκίων, ενώ δεν θεωρεί, στο ορατό μέλλον, εφικτή την ανάπτυξη ενός συστήματος πληρωμών από τις χώρες BRICS που να είναι ικανό να παρακάμψει το δολάριο.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
Η καταναλωτική δαπάνη στις ΗΠΑ επιβραδύνεται τον Σεπτέμβριο καθώς οι τιμές παραμένουν υψηλές
Η έκθεση του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή (5.12.25), έδειξε επίσης ότι ο ετήσιος πληθωρισμός αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων περίπου 18 μηνών
Shops at the shopping center - retail concepts
Αύξηση τιμών φυσικού αερίου στη Γερμανία αντανακλά ανησυχίες για τα αποθέματα
Τα γερμανικά συμβόλαια μήνα παράδοσης (front-month), γνωστά ως THE, σημείωσαν μικρότερες απώλειες αυτή την εβδομάδα σε σύγκριση με τα πιο ρευστά ολλανδικά συμβόλαια, με το χάσμα μεταξύ τους να διευρύνεται στα 1,7 ευρώ ανά μεγαβατώρα
Σωλήνες φυσικού αερίου
G7 και ΕΕ διαπραγματεύονται για την κατάργηση του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο – Τι αναφέρει το Reuters
Το πλαφόν είχε επιβληθεί στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Μόσχας μετά την εισβολή στην Ουκρανία, με στόχο τον περιορισμό των ρωσικών εσόδων από τις πετρελαϊκές εξαγωγές
Ρωσικό διυλιστήριο πετρελαίου
Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ για ενίσχυση της ευρωπαϊκής παραγωγής στο πακέτο στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας
H κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ το 75% ανταλλακτικών τους να είναι τοπικής προέλευσης, σύμφωνα με τα τρέχοντα επίπεδα περιεκτικότητας για οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης
A lot of cars in a rows. Used car sales.