Χρηστικά

Πράσινα ταξί: Τρίμηνη παράταση στη δράση του Ταμείου Ανάκαμψης για αντικατάσταση των ρυπογόνων οχημάτων

Προϋπόθεση για τους δικαιούχους είναι η απόσυρση των παλαιών οχημάτων και η έκδοση «Πιστοποιητικού Καταστροφής»

Παράταση τριών μηνών στη δράση για τα πράσινα ταξί που υλοποιείται με κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης δίνει απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, η υποβολή αιτήσεων ένταξης στη δράση του Ταμείου Ανάκαμψης που έχει ως σκοπό να αντικαταστήσει τον στόλο των ταξί με οχήματα νέας τεχνολογίας συμβάλλοντας έτσι στην μείωση των εκπομπών άνθρακα που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα, με έναρξη στις 9 Ιανουαρίου 2023, παρατείνεται έως τις 31 Μαρτίου 2025, αντί να λήξει κατά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς (31.12.2024).

Επισημαίνεται, πως βασική προϋπόθεση για να θεωρηθεί δικαιούχος κάποιος οδηγός ταξί είναι να αποσύρει το παλαιό του ρυπογόνο όχημα και να λάβει το απαραίτητο «Πιστοποιητικό Καταστροφής».

Τα αποσυρόμενα οχήματα, για να γίνει αποδεκτός για ένταξη στο πρόγραμμα ο οδηγός του ταξί, θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις:

  • Να είναι τεχνολογίας EURO5 και παλαιότερης.
  • Να μην έχει περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου/τελικού αποδέκτη εντός του έτους πριν από τη δημοσίευση της τροποποίησης, δηλαδή εντός του 2024.
  • Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας της τρέχουσας χρονιάς που αναλογούν στο όχημα.
  • Να διαθέτουν όλα τα μηχανικά μέρη και όλα τα στοιχεία του αμαξώματός τους
  • Να παραδίδονται από τον ιδιοκτήτη ή από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημεία συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλους Ζωής και να λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής.
  • Να προσκομίζεται Βεβαίωση Οριστικής Διαγραφής από την αρμόδια οικεία περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Ποιο το ύψος των ενισχύσεων

Με τις παλαιότερες αποφάσεις που αφορούν στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί, έχουν καθοριστεί και τα ποσά των ενισχύσεων ανά περίπτωση, τα οποία θα προέλθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια, καθώς είναι δράση ενταγμένη στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0 του Ταμείου Ανάκαμψης.

Έτσι, το ύψος των ενισχύσεων καθορίζεται ως εξής:

  • Για αμιγώς ηλεκτρικά ταξί το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με μέγιστο ποσό 17.500 ευρώ.
  • Η υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ταξί επιβραβεύεται με ποσό ίσο 5.000 ευρώ.
  • Η αγορά «έξυπνου» φορτιστή επιδοτείται με ποσό 500 ευρώ.

Για την περίπτωση που η ιδιοκτησία της άδειας ταξί είναι ατομική ή ανήκει σε παραπάνω από ένα άτομα προβλέπεται:

  • Ειδικά για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προσαύξηση έως και 1.000 ευρώ στο ποσό του οικολογικού bonus.
  • Ειδικά για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, προσαύξηση έως και 1.000 ευρώ στο ποσό του οικολογικού bonus.
  • Ειδικά για νέους έως 29 ετών που είναι ήδη κάτοχοι άδειας ταξί, προβλέπεται προσαύξηση έως και 1.000 ευρώ στο ποσό του οικολογικού bonus.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα
Αντιπλημμυρικά έργα στην Αττική με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
Η ολοκλήρωση των έργων αυτών στοχεύει αφενός στην προστασία ανθρώπινων ζωών και περιουσιών και αφετέρου στη βελτίωση της ανθεκτικότητας των υποδομών και του περιβάλλοντος απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα
Ακίνητα
Νίκος Ταγαράς: «Εκσυγχρονίζουμε τους κανόνες αδειοδότησης και κατασκευής των κτιρίων»
Τροποποιούνται με την υπουργική απόφαση διατάξεις που αφορούν στην ταξινόμηση των κτιρίων, στην ασφάλεια, στην αντοχή, στα δομικά στοιχεία των κατασκευών καθώς και εγκαταστάσεις ύδρευσης, θέρμανσης και ηλεκτροδότησης
Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς
ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία η ψηφιακή πλατφόρμα για τον έλεγχο των ιδιωτικών πρατηρίων καυσίμων
Η εφαρμογή αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των ελέγχων και να συμβάλει στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και ασφάλεια στον κλάδο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ