Κόσμος

Ποιες είναι οι πιο ασφαλείς θέσεις στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής

Στατιστικές αναλύσεις και έρευνες δίνουν μια πιο καθαρή εικόνα για το ποιες θέσεις στο αεροπλάνο προσφέρουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης

Μπορεί τα αεροπορικά ταξίδια να θεωρούνται το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, ωστόσο δεν παύει να υπάρχει το κλασσικό ανθρώπινο ερώτημα: Ποια είναι η πιο ασφαλής θέση στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής;.

Και ενώ κάθε αεροπορικό ατύχημα θεωρείται μοναδικό και αποδίδεται σε διαφορετικές αιτίες, στατιστικές αναλύσεις και έρευνες προηγούμενων περιστατικών δίνουν μια πιο καθαρή εικόνα για το ποιες θέσεις στο αεροπλάνο προσφέρουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση συντριβής.

Το ερώτημα έρχεται και πάλι στο προσκήνιο μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία με τουλάχιστον 260 νεκρούς και μόνο έναν επιζώντα, ο οποίος καθόταν δίπλα στην έξοδο κινδύνου

Το πίσω μέρος του αεροσκάφους είναι στατιστικά πιο ασφαλές

Μελέτη του Popular Mechanics έδειξε πως οι επιβάτες που κάθονταν στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσουν συγκριτικά με εκείνους που κάθονταν στο μπροστινό τμήμα.

Παρόμοια ευρήματα προέκυψαν και από έρευνα του περιοδικού TIME, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Οι θέσεις κοντά στις εξόδους κινδύνου προσφέρουν ταχύτητα και πρόσβαση στην γρήγορη εκκένωση

Η γρήγορη εκκένωση του αεροσκάφους είναι ζωτικής σημασίας σε περίπτωση ατυχήματος. Γι’ αυτό, οι θέσεις κοντά στις εξόδους κινδύνου,ιδιαίτερα εκείνες που βρίσκονται πάνω από τις πτέρυγες,θεωρούνται πιο ασφαλείς. Όσο πιο γρήγορα μπορέσει ένας επιβάτης να εξέλθει από το αεροπλάνο, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες επιβίωσής του.

Διάδρομος ή παράθυρο;

Οι θέσεις στον διάδρομο παρέχουν ευκολότερη πρόσβαση για γρήγορη έξοδο, κάτι που μπορεί να κάνει διαφορά σε συνθήκες πανικού ή πυρκαγιάς. Από την άλλη, οι θέσεις στο παράθυρο μπορεί να προσφέρουν ελαφρώς περισσότερη προστασία από χτυπήματα, αλλά υστερούν σε ταχύτητα διαφυγής.

Ποιες θέσεις θεωρούνται λιγότερο ασφαλείς;

Αν και δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας, στατιστικά το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους,ιδιαίτερα οι πρώτες σειρές,έχουν εμφανίσει χαμηλότερα ποσοστά επιβίωσης σε περιπτώσεις μετωπικής σύγκρουσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι το ρύγχος του αεροπλάνου συχνά απορροφά τη μεγαλύτερη δύναμη κατά την πρόσκρουση.

Υπάρχουν και τα μέτρα προστασίας

Εκτός από την επιλογή θέση, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τις πιθανότητες επιβίωσης.

Μερικοί από αυτούς είναι οι εξής: Η σωστή και σταθερή χρήση της ζώνης ασφαλείας, η προσοχή στις οδηγίες ασφαλείας, η γνώση των πλησιέστερων εξόδων κινδύνου καθώς και η σωστή στάση σώματος κατά την πρόσκρουση

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Ο σεισμός των 8,8 Ρίχτερ στη Ρωσία έγινε σε ρήγμα «πολύ μεγάλης ώσης» – Το τσουνάμι φτάνει σε Γκαλαπάγκος, Νήσο του Πάσχα και Περού
Η πλάκα του Ειρηνικού είναι σε κίνηση, καθιστώντας την περιοχή της Καμτσάτκα ιδιαίτερα ευάλωτη σε δονήσεις ακόμη και μεγαλύτερες από τα 8,8 Ρίχτερ
Το τσουνάμι που ακολούθησε τα 8,8 Ρίχτερ στη ρωσική Άπω Ανατολή, χτυπά ακτές της Ιαπωνίας
Σεισμός 8,8 Ρίχτερ στη Ρωσία: Εξερράγη το ηφαίστειο Κλιουτσεφσκόι – Στις ακτές των ΗΠΑ το τσουνάμι μετά τη Χαβάη και την Ιαπωνία
Ισχυρή λάμψη είναι ορατή πάνω από το ηφαίστειο και ακούγονται εκρήξεις, λίγες ώρες αφότου «χτύπησε» ο τρομερός σεισμός των 8,8 Ρίχτερ στη ρωσική Άπω Ανατολή
Το ηφαίστειο Κλιουτσεφσκόϊ στη χερσόνησο Καμτσάτκα της ρωσικής Άπω Ανατολής
3