Επιχειρήσεις

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Σημαντική ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας με 763 εκατ. ευρώ

Δυναμικά μεγέθη για την μεγαλύτερη ελληνική ζυθοποιία το 2024 - Κρίσιμη συμβολή στα δημόσια έσοδα και την απασχόληση

Στα 763 εκατ. ευρώ ανήλθε η συνολική προστιθέμενη αξία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην ελληνική οικονομία, όπως επισήμανε χθες (23.6.2025) ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Σεμπάστιαν Σάντσεζ (Sebastian Sanchez), κατά την διάρκεια παρουσίασης της νέας Μελέτης Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου για το 2024 από την ΕΥ.

Συγκεκριμένα, η προστιθέμενη αξία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2024 αυξήθηκε κατά 85% σε σχέση με το 2021. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, αναδεικνύοντας την εταιρεία ως μία από τις σημαντικότερες βιομηχανικές παρουσίες στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η πολλαπλασιαστική της επίδραση στην οικονομία, καθώς για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Παράλληλα, η συνολική συμβολή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στα δημόσια έσοδα για το 2024 διαμορφώθηκε στα 764 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. 

Στον τομέα της απασχόλησης, η εταιρεία επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το 2021, ενώ περίπου 14.000 νοικοκυριά επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά της. 

«Τα στοιχεία της φετινής έκθεσης δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας: η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί σήμερα μία ουσιαστική και σταθερή δύναμη στην ελληνική οικονομία. Παράγουμε αξία, ενισχύουμε εισοδήματα, στηρίζουμε νοικοκυριά, και προχωράμε με δέσμευση σε ένα βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο κ. Σάντσεζ.

Η φετινή πορεία κατανάλωσης μπύρας

Το 2025 ξεκίνησε με αρκετές προκλήσεις για την ελληνική αγορά μπύρας εξαιτίας του καιρού και της οικονομικής πίεσης, όμως οι προσδοκίες για το υπόλοιπο του φετινού έτους παραμένουν θετικές. Αν και η παγκόσμια οικονομική αναταραχή που βρίσκεται σε εξέλιξη δημιουργεί ανησυχίες για πιθανή μείωση της κατανάλωσης τους επόμενους μήνες, ο κ. Σάντσεζ παραμένει αισιόδοξος.

Στηριζόμενος στην εμπειρία του από παρόμοιες καταστάσεις αναφέρει: «Θυμάμαι όταν εργαζόμουν στην ίδια βιομηχανία στην Αργεντινή κατά τη διάρκεια της μεγάλης κρίσης το 2000, οι άνθρωποι αναρωτιόντουσαν τι πρόκειται να συμβεί και ξαφνικά η κατανάλωση μπύρας αυξήθηκε κατά 10%. Και αυτό, επειδή ήταν ένα προϊόν που οι άνθρωποι μπορούσαν να το αγοράζουν καθημερινά». Επομένως, η μπύρα αποτελεί μια οικονομικά προσιτή επιλογή που επιλέγουν οι καταναλωτές, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας.

Επενδυτικό πλάνο 65 εκατ. ευρώ για την τριετία 2024 – 2026

Αναφερόμενος στους περιβαλλοντικούς στόχους της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο κ. Σάντσεζ τόνισε ότι η εταιρεία εφαρμόζει τη στρατηγική «Do a Better World», μέσω της οποίας δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές CO₂ στην παραγωγική της δραστηριότητα έως το 2030 και πλήρης απανθρακοποίηση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα έως το 2040.

«Ήδη από φέτος, χρησιμοποιούμε 100% πράσινη ενέργεια σε επίπεδο ηλεκτρικού ρεύματος. Επιπλέον, ένα μεγάλο έργο βρίσκεται σε εξέλιξη στην Πάτρα, το οποίο θα μας επιτρέπει να αντλούμε το 30% της συνολικής ενέργειας μας από ηλιακή ενέργεια μέσω τουρμπινών. Όσον αφορά την κατανάλωση νερού, είμαι υπερήφανος να πω ότι και τα δύο ζυθοποιεία, σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, από τον Μάιο έχουν φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης νερού στην ιστορία τους. Τέλος, έχουμε πετύχει 100% πιστοποίηση για το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας, το οποίο αφορά τη βιώσιμη γεωργική παραγωγή», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Για την περίοδο 2024 – 2026, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 65 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει ενέργειες για την ενίσχυση της παρουσίας των εμπορικών σημάτων της στην αγορά, τη βελτιστοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών, καθώς και σημαντικές πράσινες επενδύσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σχεδόν στο ήμισυ του συνολικού ποσού.

«Οι περιβαλλοντικές δράσεις κινούνται σε δύο βασικούς άξονες», σύμφωνα με τον ίδιο, «Ο πρώτος είναι η μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος από την πλευρά εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο αφορά και την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούμε και την θερμική ενέργεια που χρειαζόμαστε στα εργοστάσια μας. 

Σε επίπεδο ηλεκτρικής ενέργειας, αυτή τη στιγμή, καλύπτεται το 100% των αναγκών μας μέσω πράσινων πηγών και μέσα από ένα πρόγραμμα FDPA που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη. Στη θερμική ενέργεια ένα μεγάλο κομμάτι των επενδύσεων και στα δύο εργοστάσια στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη, στις δύο παραγωγικές μονάδες που έχουμε, αφορά ουσιαστικά την αποκομιδή του 25-30% αυτής της ενέργειας. Καταρχάς στην Πάτρα μέσα από ένα καινούριο φωτοβολταϊκό πάρκο που γίνεται ήδη δίπλα στο εργοστάσιο μας και το υπόλοιπο κομμάτι της κάλυψης θερμικής ενέργειας εξακολουθεί να παραμένει κάτι αβέβαιο για εμάς μέχρι το 2030 που θα έχουμε ανθρακικό αποτύπωμα.

Ο δεύτερος άξονας αφορά την κατανάλωση του νερού. Το νερό είναι άλλο ένα πολύ σημαντικό αγαθό για εμάς, εφόσον η παραγωγή μπύρας είναι μια διαδικασία που απαιτεί πολύ νερό. Για την παραγωγή ενός λίτρου μπύρας απαιτούνται γύρω στα 3,5-4 λίτρα νερού. Έχουμε ήδη καταφέρει μέσω αυτών των επενδύσεων να μειώσουμε αυτό το νούμερο στα χαμηλότερα επίπεδα που είχαμε ποτέ στην ιστορία μας μέχρι τώρα. Έχουμε γλιτώσει 40 εκατ. λίτρα νερού μέσα στους πρώτους πέντε μήνες του 2025 από τις δράσεις αυτές».

«Κοιτάμε πλέον προς το μέλλον, συνεχίζοντας στον δρόμο της ανάπτυξης», κατέληξε ο κ. Σάντσεζ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Τα βραβεία που χαράσσουν το μέλλον της ελληνικής νεανικής επιχειρηματικότητας
Για 16 συνεχόμενα χρόνια τα βραβεία Νεανικής Επιχειρηματικότητας Στέλιος Χατζηιωάννου δίνουν ώθηση σε νεανικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν τα όνειρα τους, προσφέροντας το μεγαλύτερο έπαθλο στην ιστορία τους
Stelios Philanthropic Foundation 1