Κόσμος

Air India: Τα κρίσιμα τελευταία 32 δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή – Νέα ερωτήματα από προκαταρκτική έκθεση

Η τελική έκθεση αναμένεται να δημοσιευτεί εντός ενός έτους - Πανικός στο πιλοτήριο - Στο μικροσκόπιο ο ιατρικός φάκελος του πιλότου

Προκαταρκτική έκθεση έρευνας για τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India στις 12 Ιουνίου αποκαλύπτει τι συνέβη στα τελευταία του δευτερόλεπτα – μια πτήση διάρκειας μόλις 32 δευτερολέπτων από την απογείωση μέχρι την πρόσκρουση σε κτίρια νοσοκομείου κοντά στο αεροδρόμιο της Ινδίας, αναφέρει το Reuters.

Το δυστύχημα με το Boeing 787 Dreamliner της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ στην Ινδία στοίχισε τη ζωή σε 241 επιβαίνοντες και 19 άτομα στο έδαφος (260 συνολικά). Μόνο ένας επιβάτης κατάφερε να επιζήσει.

Η προκαταρκτική έκθεση επικεντρώνεται στις στιγμές αμέσως μετά την απογείωση, αποκαλύπτοντας πως οι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμου του αεροσκάφους μετακινήθηκαν στη θέση «cutoff» (διακοπή) με διαφορά λίγων στιγμών. Η ενέργεια αυτή διέκοψε την παροχή καυσίμου στους κινητήρες καθιστώντας το αεροσκάφος ανεξέλεγκτο.

Πού βρίσκονται οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου

Οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου Boeing Dreamliner βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα του πιλοτηρίου, ακριβώς κάτω από τους μοχλούς ώσης των κινητήρων. Χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της ροής καυσίμου προς τους κινητήρες – κυρίως κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των κινητήρων στο έδαφος, ή εν πτήσει για την απενεργοποίηση ενός κινητήρα σε περίπτωση βλάβης.

Ωστόσο όπως σημειώνουν ειδικοί οι διακόπτες καυσίμου δεν είναι τόσο απλό να μετακινηθούν από τη μία θέση στην άλλη, καθώς διαθέτουν μηχανισμό ασφάλισης με ελατήριο, που τους διατηρεί στη θέση τους και αποτρέπει την ακούσια μετακίνησή τους. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης να μετακινήσουν τον διακόπτη προς τα πάνω πριν τον μετακινήσουν από τη θέση λειτουργίας (run) στη θέση διακοπής (cutoff) ή αντίστροφα.

Ειδικοί στην αεροπορία αναφέρουν ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει τους διακόπτες καυσίμου κατά λάθος. Μάλιστα προσθέτουν ότι μόλις μετακινηθούν, η επίδραση είναι άμεση και διακόπτεται η ισχύς των κινητήρων.

Πανικός στο πιλοτήριο: «Γιατί διέκοψες την παροχή καυσίμου;»

Στο πιλοτήριο επικράτησε πανικός, με την ηχογράφηση να φέρεται να αποκαλύπτει ότι ο ένας από τους πιλότους ρωτάει τον άλλον γιατί την «διέκοψε»» (σ.σ. την παροχή καυσίμου). Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό.

Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση έκτακτης ανάγκης με το χαρακτηριστικό σύνθημα «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή. Και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με περίπου 19.000 ώρες πτήσης μεταξύ τους, εκ των οποίων περισσότερες από 9.000 στο Boeing 787.

Ένας από τους κινητήρες ξεκίνησε ξανά, αλλά δεν ήταν αρκετό για να αντιστραφεί η επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.

Όπως εξηγεί η έκθεση, «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».

Και οι δύο διακόπτες καυσίμου βρέθηκαν στη θέση “run” (λειτουργία) στο σημείο της συντριβής.
Την έρευνα για το δυστύχημα έχει αναλάβει το Ινδικό Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (Aircraft Accident Investigation Bureau). Η τελική έκθεση αναμένεται να δημοσιευτεί εντός ενός έτους.

Στο μικροσκόπιο ο ιατρικός φάκελος του πιλότου

Την ίδια στιγμή στο μικροσκόπιο έχουν βάλει οι αρμόδιοι που ερευνούν τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας με το αεροσκάφος της Air India τον ιατρικό φάκελο του πιλότου εν μέσω ισχυρισμών ότι έπασχε από κατάθλιψη και είχε προβλήματα ψυχικής υγείας, αφού είχε πεθάνει η μητέρα του.

Ο κυβερνήτης Σουμεέτ Σαμπχαρβουάλ, ο οποίος ήταν 56 ετών, ήταν μήνες πριν από τη συνταξιοδότησή του, αλλά σκεφτόταν να εγκαταλείψει την αεροπορική εταιρεία για να φροντίσει τον ηλικιωμένο πατέρα του μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2022, όπως αποκαλύπτει η Telegraph.

Ο πιλότος, ο οποίος είχε περισσότερες από 15.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, υποβλήθηκε τελευταία φορά σε ιατρική εξέταση στις 5 Σεπτεμβρίου πέρυσι.

Τα αρχεία του έχουν παραδοθεί στους ερευνητές, των οποίων η αρχική έκθεση ανέφερε ότι επικεντρώνονταν στις ενέργειες των πιλότων και όχι σε κάποιο τεχνικό σφάλμα του αεροπλάνου.

Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο πιλότος πήρε άδεια πένθους μετά τον θάνατο της μητέρας του. Ωστόσο, ο Ρανγκαναθάν τονίζει ότι για να πετάξει «πρέπει να έχει λάβει ιατρική έγκριση από τους γιατρούς της εταιρείας. Πρέπει να έχουν εκδώσει πιστοποιητικό».

Ενώ η αρχική έκθεση δεν κατέληξε σε κανένα συμπέρασμα, έστρεψε την προσοχή στα όσα έγιναν στο πιλοτήριο.

Σύμφωνα με τις διαδικασίες του πιλοτηρίου, ο πιλότος που πετούσε και είχε τον έλεγχο της απογείωσης ήταν o συγκυβερνήτης. Αυτό σημαίνει ότι ο κυβερνήτης θα είχε τα χέρια του ελεύθερα, αφήνοντάς τον σε θέση να διακόψει την παροχή καυσίμου.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Αντιδράσεις για μέτρα σοκ από Μπαϊρού στη Γαλλία - Ζητά περικοπές 3.000 θέσεων στο δημόσιο και κατάργηση 2 αργιών
Ο Φρανσουά Μπαϊρού υποστηρίζει ότι η Δευτέρα του Πάσχα και η Ημέρα της Νίκης θα μπορούσαν να γίνουν κανονικές εργάσιμες ημέρες, καθώς οι επικριτές αποκαλούν το σχέδιο «άμεση επίθεση στη Γαλλία»
Ο Γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Μπαϊρού σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση ενός σημαντικού σχεδίου ανάκαμψης των δημόσιων οικονομικών, στο οποίο περιγράφονται οι πρώτες δημοσιονομικές κατευθύνσεις για το 2026
Επαναπατρίστηκε ρωμαϊκό ψηφιδωτό στην Πομπηία μετά από 80 χρόνια - Είχε κλαπεί από αξιωματικό των Ναζί
Το ψηφιδωτό χρονολογείται μεταξύ του 1ου αιώνα π.Χ. και του 1ου αιώνα μ.Χ. - Οι κληρονόμοι του, το επέστρεψαν στην Ιταλία αφού ο προηγούμενος Γερμανός ιδιοκτήτης του πέθανε - Τι αναφέρει η «κατάρα της Πομπηίας»
Συντηρητές εκθέτουν ένα ρωμαϊκό ψηφιδωτό που απεικονίζει ένα ζευγάρι ερωτευμένων, το οποίο επαναπατρίστηκε από τη Γερμανία, στο αρχαιολογικό πάρκο της Πομπηίας 3
Η Σλοβακία μπλόκαρε το 18ο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ στη Ρωσία – «Απορρίπτουμε την ηλίθια πρόταση να διακοπεί το φυσικό αέριο»
«Οι κυρώσεις είναι απαραίτητες για να μην έχει η Ρωσία τα μέσα να διεξάγει αυτόν τον πόλεμο» δήλωσε η Ύπατη Εκπρόσωπος της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, Κάγια Κάλας
Η Σλοβακία μπλόκαρε το 18ο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ στη Ρωσία – «Απορρίπτουμε την ηλίθια πρόταση να διακοπεί το φυσικό αέριο» 34
Τραγωδία στην Ιταλία: Τρεις νεκροί μετά από σύγκρουση φορτηγού με αυτοκίνητο μέσα σε σήραγγα – Μία 5χρονη ανάμεσα στους τραυματίες
Τα θύματα είναι τρεις άνδρες, ενώ η 5χρονη που τραυματίστηκε μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Φλωρεντίας με ελικόπτερο - Μία γυναίκα φέρει επίσης σοβαρά τραύματα από το σφοδρή σύγκρουση
Ασθενοφόρο στην Ιταλία