Site icon NewsIT
11:50 | 03.10.25

Formula 1: Η McLaren έτοιμη να πανηγυρίσει τίτλο στη Σιγκαπούρη και ο Verstappen θέλει την πρώτη του νίκη εκεί

Formula 1 Singapore 2024
Δημήτρης Μπαλής

Μεγάλες προκλήσεις για τον 180 αγώνα της χρονιάς που θα είναι βραδινός

Στη Σιγκαπούρη βρίσκεται το σκηνικό της Formula 1, όπου από σήμερα μέχρι και την Κυριακή αναμένονται δυνατές συγκινήσεις.

Το πρωτάθλημα ήδη βρίσκεται στη 18η στάση του και συνολικά απομένουν 7 Grand Prix και 3 αγώνες Sprint του Σαββάτου, για να δούμε ποιος θα είναι φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής.

Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, είναι επικεφαλής στη βαθμολογία με 324 βαθμούς, και ακολουθεί ο Λάντο Νόρις με την άλλη McLaren με 299 βαθμούς και ο Μαξ Φερστάπεν με 255.

Ο Ολλανδός με δύο σερί νίκες σε Μόντσα και Αζερμπαϊτζάν θέλει ασφαλώς έναν 5ο τίτλο στην καριέρα του, έχει το σθένος, αλλά δεν εξαρτώνται όλα από αυτόν με 69 βαθμούς διαφορά από τον Πιάστρι, ενώ και εντός της McLaren υπάρχει μάχη για τον τίτλο.

Πάντως, αν ο Μαξ Φερστάπεν κερδίσει στη Σιγκαπούρη αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά και θα πυροδοτήσει εκρήξεις στο πρωτάθλημα. Κι αν ξεκινήσει από την pole position, που κι αυτή θα είναι για πρώτη φορά, όλα γίνονται.

Όμως, απέναντι σε μια άλλη πρόκληση βρίσκεται και η McLaren, η οποία αν συγκεντρώσει 13 βαθμούς στη Σιγκαπούρη, χρίζεται για 10η φορά στην ιστορία της παγκόσμια πρωταθλήτρια από νωρίς, έχοντας μπροστά της τη Ferrari με 16 τίτλους.

Lando Norris, McLaren MCL38

Αμείωτη ένταση κάτω από τα φώτα

Μετά τον αγώνα στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας, στους δρόμους του Μπακού, η Formula 1 βρίσκεται ξανά σε δημόσιους δρόμους. Αυτή τη φορά σε μια πόλη – κράτος, τη Σιγκαπούρη, μόλις 140 χιλιόμετρα βόρεια του ισημερινού, της νοητής γραμμής που χωρίζει το βόρειο και το νότιο ημισφαίριο. Εκεί, η υγρασία είναι συνήθως πάνω από 70%, ενώ η θερμοκρασία, παραμένει λίγο-πολύ, η ίδια, χειμώνα και καλοκαίρι, μεταξύ 24 και 31 βαθμών Κελσίου. Αυτό καθιστά το Σαββατοκύριακο της Σιγκαπούρης ένα από τα πιο απαιτητικά για τους οδηγούς, σωματικά. Μπορεί να χάσουν έως και τρία κιλά βάρους κατά τη διάρκεια του αγώνα, επιβαρυνόμενοι από τη γεμάτη στροφές χάραξη της πίστας που προσφέρει ελάχιστο χρόνο ανάσας, πίσω από το τιμόνι.

Επίσης, το Grand Prix της Σιγκαπούρης ήταν το πρώτο που διεξήχθη εξ ολοκλήρου τη νύχτα. Αυτό έγινε από την πρώτη κιόλας χρονιά διεξαγωγής του, το 2008, με τον αγώνα να ξεκινά στις 8 μ.μ. τοπική ώρα (3 ώρα Ελλάδος). Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι όλοι, οδηγοί και στελέχη των ομάδων, μπορούν να παραμείνουν ουσιαστικά σε ευρωπαϊκή ώρα, εξαλείφοντας έτσι τουλάχιστον το πρόβλημα του υστέρησης λόγω αλλαγής χρονικής ζώνης (jetlag).

Η πίστα στους δρόμους πόλης

Η Marina Bay είναι μία από τις διαδρομές του αγωνιστικού ημερολογίου, που έχει πληθώρα στροφών. Έχει μήκος 4.940 μέτρα και 19 στροφές, καθώς οι τροποποιήσεις που έγιναν το 2023, μείωσαν τον αριθμό των στροφών κατά 4 (ήταν 23). Η επιφάνεια της πίστας έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τους γειτονικούς δρόμους της πόλης, με πολύ χαμηλή τραχύτητα, ενώ οι πολλές διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα μπορεί να αποτελέσουν έναν επιπλέον κίνδυνο σε περίπτωση βροχής. Οι χώροι διαφυγής είναι περιορισμένοι και οι προστατευτικές μπαριέρες είναι πολύ κοντά, παρόλο που σε ορισμένα σημεία το πλάτος του δρόμου είναι μεγάλο. Κι έχουμε δει πολλά ατυχήματα.

Υπάρχουν τέσσερις ζώνες DRS, αλλά, οι προσπεράσεις είναι σπάνιες. Η αύξηση του ορίου ταχύτητας στο pit lane από 60 σε 80 χλμ./ώρα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη στρατηγική, καθιστώντας σχεδόν υποχρεωτική τη μια αλλαγή ελαστικών. Οι μεταβλητές που είναι δύσκολο να προβλεφθούν αφορούν στη χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας και στον καιρό, ο οποίος στον Ισημερινό είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος. Οι καταιγίδες δεν είναι καθόλου ασυνήθιστες, και η βροχή μπορεί να ξεπλύνει τη γόμα που έχουν αφήσει τα ελαστικά των μονοθεσίων κάτι που επαναφέρει τις συνθήκες της πίστας στην αρχική τους κατάσταση, επηρεάζοντας έτσι την απόδοση των ελαστικών. Πάντως, για την Κυριακή το πρωί τα προγνωστικά καιρού θέλουν ίσως ψιχάλες, αλλά απλώς συννεφιά το βράδυ του αγώνα.

Πολυνίκης ο Φέτελ με 5

Στη Σιγκαπούρη έχουν διεξαχθεί 15 Grand Prix μέχρι σήμερα. Στα 10 από αυτά, ο νικητής ξεκίνησε από την pole position. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικές είναι οι κατατακτήριες δοκιμές, ειδικά σε σύγκριση με το Μονακό, όπου το 46,48% των αγώνων έχουν κερδηθεί από την pole position. Μόνο την πρώτη χρονιά, το 2008, ο νικητής προήλθε από θέση χαμηλότερη της 5ης. Ο Σεμπαστιάν Φέτελ είναι ο πολυνίκης στη Σιγκαπούρη με πέντε νίκες, ακολουθούμενος από τον Λιούις Χάμιλτον με τέσσερις. Συνολικά επτά οδηγοί έχουν μοιραστεί τις νίκες εδώ, και τέσσερις από αυτούς θα βρίσκονται στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο. Στις ομάδες, Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν από τέσσερις νίκες η καθεμία.

Σήμερα θα έχουμε τις ελεύθερες δοκιμές, αύριο Σάββατο τις κατατακτήριες και την Κυριακή το μεγάλο Grand Prix.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version