Ελλάδα

Η κρίση ρίχνει τα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας

- Μεγάλη μείωση στις ώρες εκπαίδευσης των πιλότων
- Σοβαρές ελλείψεις και σε ανταλλακτικά των αεροπλάνων
- Διαχρονικές και διακομματικές οι ευθύνες για τις περικοπές στις ένοπλες δυνάμεις
- Τρεις νεκροί πιλότοι και δύο τραυματίες μέσα σε ένα μήνα

Η τραγωδία νότια της Κρήτης με την εναέρια σύγκρουση δύο F-16,πρέπει υποχρεωτικά να ανοίξει μία σοβαρή και υπεύθυνη συζήτηση για το αν θέλουμε αξιόπιστες και σοβαρές ένοπλες δυνάμεις. Οι δικαιολογίες περί “ανθρώπινου λάθους”,”υπερβάλλοντα ζήλου” και άλλων εύκολων δικαιολογιών πρέπει να τελειώσει. Οι ευθύνες είναι διαχρονικές και διακομματικές. Εδώ και αρκετά χρόνια η ορθή και λογικότατη άποψη για συμμάζεμα των ανεξέλεγκτων αμυντικών δαπανών έχει μετατραπεί σε εύκολη “καραμέλα”, της εκάστοτε κυβέρνησης.
 
Τι θα κόψουμε για να ορθοποδήσουμε οικονομικά;Τις αμυντικές δαπάνες .Κι επειδή κανείς δεν λέει ότι τα τελευταία έξι χρόνια νέες αγορές δεν έχουν γίνει αρχίσαμε να κόβουμε ότι βρίσκαμε. Μεταξύ αυτών κόψαμε τις εκπαιδευτικές πτήσεις των πιλότων για να γλιτώσουμε τη κηροζίνη και τα ανταλλακτικά.
 
Μερικά ερωτήματα θα ήταν χρήσιμο να απαντηθούν:
 
Είναι αλήθεια ότι οι αμιγώς εκπαιδευτικές ώρες πτήσεις έχουν μειωθεί μεταξύ 10 και 15 ωρών το μήνα; Το χαμηλότερο όριο ωρών πτήσεως για έναν χειριστή σύμφωνα με το ΝΑΤΟ είναι 180 ως 200 ώρες το χρόνο. Είναι ερώτημα πόσοι χειριστές μας έχουν το …προνόμιο να πιάνουν αυτό το όριο.
 
Ποιες είναι οι διαθεσιμότητες των μαχητικών αεροσκαφών λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών και ποια είναι η επίπτωση στις εκπαιδευτικές πτήσεις;
Οι Έλληνες πιλότοι παρόλα αυτά εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη τριάδα των καλύτερων χειριστών του κόσμου. Στις ΗΠΑ ακόμη θυμούνται την παρουσία Ελλήνων πιλότων που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αμερικανούς συναδέλφους σαρώνοντας τους σχεδόν σ´όλες τις αερομαχίες.
 
Το ζητούμενο λοιπόν είναι αν θέλουμε να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο ή όχι. Είτε μας αρέσει είτε όχι δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τη Πολεμική Αεροπορία και τις Ένοπλες Δυνάμεις σαν …ΔΕΚΟ. Είπαμε να συμμαζέψουμε το “μαγαζί”, όχι να το κλείσουμε. Προς το παρόν πέρα από το να θρηνούμε τους 34 νεκρούς πιλότους της ΠΑ που έχουν χαθεί από το 1990,ας σοβαρευτούμε επιτέλους.
 
Διαφορετικά το τίμημα που θα πληρώνουμε σε ανθρώπινες ζωές όλο και θα μεγαλώνει.
Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Πλήθος κόσμου στην μαθητική παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου στην Αθήνα - Αστυνομικοί προστατεύουν τον Άγνωστο Στρατιώτη
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από την παρέλαση στο κέντρο της Αθήνας - Αριστερά και δεξιά από τα ονόματα των θυμάτων των Τεμπών στήθηκαν οι εξέδρες των επισήμων - Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Παρέλαση
28η Οκτωβρίου: Ο 12χρονος τότε Γιάννης Λαμπρόπουλος θυμάται τις πρώτες ώρες του πολέμου – Οι βόμβες και το καταφύγιο
Ο βομβαρδισμός της Πάτρας, προκάλεσε φόβο στους κατοίκους της, που προσπαθούσαν να βρουν κάποιο τρόπο, ώστε να απομακρυνθούν από την πόλη και να καταφύγουν σε ένα ασφαλές σημείο
Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος
Η συμβολή της Ελλάδας στον αγώνα κατά της ναζιστικής Γερμανίας – Το τελεσίγραφο του Μουσιλίνι και το «Λοιπόν, έχουμε πόλεμο» του Μεταξά
Τον Δεκέμβριο του 1940 ο ελληνικός στρατός έχει ήδη προελάσει βαθιά στο αλβανικό έδαφος, καταλαμβάνοντας πόλεις όπως η Κορυτσά, το Αργυρόκαστρο και η Χειμάρρα
Η συμβολή της Ελλάδας στον αγώνα κατά της ναζιστικής Γερμανίας – Το τελεσίγραφο του Μουσιλίνι και το «Λοιπόν, έχουμε πόλεμο» του Μεταξά