Ελλάδα

Συγχωνεύονται οι συγκοινωνίες-Ακριβαίνει το εισιτήριο

Σε σύσκεψη που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Υπουργείο Υποδομών, παρουσία του...

αντιπροέδρου της κυβέρνησης και με τη συμμετοχή των κυρίων Παμπούκη και Ρέππα, “κλειδώνουν” οι αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες, ανάμεσα στις οποίες η αναδιάταξη των δρομολογίων, οι μετατάξεις προσωπικού και -πιθανότατα- η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, που κατά το Υπουργείο Υποδομών είναι τα φτηνότερα της Ευρώπης.

Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει ότι ο ΟΑΣΑ θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό φορέα υπό τη σκέπη του οποίου θα ενταχθούν η ΕΘΕΛ, ο ΗΛΠΑΠ, ο ΗΣΑΠ, το μετρό, το τραμ και ενδεχομένως ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Εκεί θα στηθεί ο «εγκέφαλος» που θα κινεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς και θα κατευθύνει αναλόγως των αναγκών το προσωπικό. Το πλαίσιο όμως θα είναι απολύτως καθορισμένο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι συγκοινωνιακοί φορείς θα έχουν αυστηρά καθορισμένο έργο. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποιος από αυτούς αδυνατεί να αντεπεξέλθει, θα υπάρχει «πέναλτι», δηλαδή είτε θα μειώνεται, είτε ακόμη και θα περικόπτεται η επιδότησή του, ή θα μειώνεται το έργο του το οποίο θα αναλαμβάνει άλλος φορέας που ανταποκρίνεται επαρκέστερα στις απαιτήσεις.

Κατά το υπουργείο Υποδομών, τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών -περίπου 700 εκατομμύρια κάθε χρόνο !- οφείλονται κυρίως στους εξής παράγοντες:

* Κακός σχεδιασμός των δρομολογίων. Μπορεί μια περιοχή να εξυπηρετείται από τρία διαφορετικά μέσα και μια άλλη από ένα ή ακόμη και κανένα.

* Κακή διαχείριση του προσωπικού. Σε έναν φορέα μπορεί να λείπουν, π.χ., εργοδηγοί και σε έναν άλλο να είναι υπεράριθμοι.

* Ανορθολογική κατανομή μεταξύ της κύριας και της δευτερεύουσας αμοιβής του προσωπικού- αντί η δεύτερη να καλύπτει το 15% της κύριας αμοιβής, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη, εδώ το ποσοστό φθάνει κατά μέσον όρο στο 30% και σε ορισμένους φορείς ακόμη και στο 50%.

* Το ζήτημα της επιδότησης. Σε όλες τις χώρες, επισημαίνουν πηγές από το υπουργείο Υποδομών, οι αστικές συγκοινωνίες ακόμη και οι ιδιωτικές επιδοτούνται. Η σχέση της επιδότησης προς τα έσοδα των φορέων στις χώρες της ΕΕ είναι κατά μέσον όρο 60 προς 40. Στην Ελλάδα είναι 75 προς 25.

Επιπλέον, μια αιτία απώλειας εσόδων για τους φορείς συγκοινωνιών είναι οι «τζαμπατζήδες», οι οποίοι εξαιτίας των σποραδικών ελέγχων προκαλούν ζημιές που υπολογίζονται στο 25% των προσδοκώμενων εσόδων.

Έτσι, εξετάζεται η ιδέα να δοθεί όλο το κομμάτι που αφορά τα εισιτήρια (εκτύπωση, πώληση και έλεγχος) σε ιδιωτικές εταιρείες.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Πλήθος κόσμου σε νέες συγκεντρώσεις για τα Τέμπη στη Θεσσαλονίκη - «Δεν θέλουμε επαφές με τους δολοφόνους των παιδιών μας»
Στην Αθήνα η συγκέντρωση αναμένεται να ξεκινήσεις στις 19:00 στο Σύνταγμα, ενώ στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη ξεκινήσει η συγκέντρωση στην Πλατεία της ΧΑΝΘ
Θεσσαλονίκη
Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ - Ξεκίνησαν οι συγκεντρώσεις στο κέντρο
Για τις 7 μ.μ. υπάρχει διαδικτυακό κάλεσμα στον Λευκό Πύργο για τον «Προσωπικό Αριθμό και την παράνομη μετανάστευση» - Την ίδια ώρα στην Πλατεία της ΧΑΝΘ θα συγκεντρωθούν συγγενείς θυμάτων των Τεμπών
Θεσσαλονίκη
Ανανεώθηκε πριν 6 λεπτά
21
«Με απείλησαν αλλά όχι με ροζ βίντεο» λέει ο εμπλεκόμενος κληρικός στην κρητική μαφία για την έκταση «φιλέτο» της Μονής Τζαγκαρόλων
Τα δύο αδέλφια, ηγετικά στελέχη της οργάνωσης, που είναι ιδιοκτήτες ξενοδοχείου σε περιοχή των Χανίων, φέρονται να είχαν καταπατήσει μία έκταση 175 στρεμμάτων που ανήκε στην ιερά μονή
Μονή Αγίας Τριάδας των Τζαγκαρόλων
1