Ελλάδα

Τέμπη: «Καταρρίπτεται το επιχείρημα ότι φταίει η απουσία τηλεδιοίκησης» λέει η πλειοψηφία της Εξεταστικής Επιτροπής

Η πλειοψηφία της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για τα Τέμπη (που αποτελείται από την κυβέρνηση) υποστηρίζουν πως από την κατάθεση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Διευθύνοντος Σύμβουλου της ΕΡΓΟΣΕ προκύπτει πως η απουσία του συστήματος τηλεδιοίκησης δεν ευθύνεται για την τραγωδία.

Πηγές της πλειοψηφίας τονίζουν πως η κατάθεση του Αθανάσιου Βούρδα κατέρριψε το πάγιο επιχείρημα της αντιπολίτευσης πως για την τραγωδία στα Τέμπη φταίει η απουσία τηλεδιοίκησης.

Όπως αναφέρουν: «Καταρρίπτοντας το πάγιο επιχείρημα της αντιπολίτευσης, ότι η τραγωδία οφείλεται στην απουσία ενοποιημένου συστήματος τηλεδιοίκησης, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ήταν σαφής: “Δεν εξηγείται με κανέναν άλλον τρόπο ένα τέτοιο δυστύχημα παρά μόνο με τη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης από τους εμπλεκόμενους”, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας, τονίζοντας με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο ότι ο ΓΚΚ προβλέπει όλες τις κανονιστικές διαδικασίες προκειμένου να τηρείται η ασφάλεια στην κυκλοφορία, ανεξαρτήτως ύπαρξης συστημάτων. “Δεν παίζει κανέναν ρόλο εάν μια γραμμή έχει συστήματα. Ο ΓΚΚ περιγράφει ποιες ενέργειες θα γίνουν όταν υπάρχει τηλεδιοίκηση και όταν δεν υπάρχει, όταν υπάρχει σηματοδότηση κι όταν δεν υπάρχει” είπε, ενώ δεν έκρυψε την έκπληξή του που συνέβη ένα τέτοιο δυστύχημα και μάλιστα σε διπλή γραμμή».

Σημειώνουν επίσης: «Ο κ. Βούρδας, ξεκαθάρισε ότι αυτό που αλλάζει με τα νέα συστήματα είναι η χωρητικότητα του δικτύου, αλλά ποτέ δεν παύει να υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας. “Αν το φυσικό πρόσωπο δεν χειριστεί σωστά τα συστήματα, θα γίνει λάθος” κατέληξε».

Τι είπε ο Αθανάσιος Βούρδας

Καταθέτοντας στην επιτροπή, ο Αθανάσιος Βούρδας είπε πως: «Για εμένα είναι πολύ ξεκάθαρο ότι το σύνολο των εμπλεκομένων στην κυκλοφορία εκείνο το χρονικό διάστημα δεν εφάρμοσε τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, και όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν» είπε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι «η κυκλοφορία έχει συγκεκριμένους υπεύθυνους, είτε ανά σταθμό είτε εκεί που γίνεται η έναρξη ενός δρομολογίου ή η λήξη, είτε στην κεντρική παρακολούθηση. Θεωρώ ότι υπήρχαν παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. (Αυτό αποτελεί) αξιολογική κρίση, διότι δεν ήμουν σε αυτή τη διαδικασία.

Αλλά δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης, να συμβεί ένα τέτοιο τραγικό ατύχημα, και μάλιστα σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή».

«Έχουμε τις κεντρικές γραμμές και όλοι υπόλοιποι άξονες κινούνται με έναν γενικό κανονισμό κίνησης, που προβλέπει ποιοι είναι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν από τους έχοντες την ευθύνη. Αυτή είναι η πραγματικότητα», τόνισε

Όπως είπε, «στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης περιγράφεται ποιες είναι οι ενέργειες του προσωπικού της κυκλοφορίας όταν έχει τηλεδιοίκηση, ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει τηλεδιοίκηση. Ποιες είναι οι ενέργειες όταν έχει σηματοδότηση και ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει σηματοδότηση. Ποιες όταν έχει ECTS (European Traffic Control System) και πoιες όταν δεν έχει. Άρα, ξέρουν, πώς οφείλουν να λειτουργήσουν σε κάθε περίπτωση, είτε έχουν ένα σύστημα είτε δεν το έχουν».

Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: «Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ελεύθεροι με όρους ένας 58χρονος και μια 55χρονη για τις παράνομες επιδοτήσεις - Σε λίγο στον ανακριτή οι συγγενείς Χιλετζάκη και Λαμπράκη
Ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 14:00 το μεσημέρι της Τετάρτης (17.12.25) η ανακριτική διαδικασία για τους πρώτους δύο κατηγορούμενους ως μέλη...
Κύκλωμα με παράνομες επιδοτήσεις ΟΠΕΚΕΠΕ
«Τον ψάχνω με τη φωτογραφία του στα χέρια μου» λέει η μητέρα του γιατρού που αγνοείται στην Κρήτη - Προσήχθη ερευνητής που φέρεται να εξαπάτησε την οικογένεια
«Δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να κρύβεται κάπου και να μην θέλει να τον βρούμε, πιστεύω ότι είναι τρομοκρατημένος» λέει η μητέρα του Αλέξη
Ο 33χρονος γιατρός που έχει εξαφανιστεί
Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες: Κλείνουν επ’ αόριστον τον Προμαχώνα για τα φορτηγά και από αύριο το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη στα Μάλγαρα
Οι αγρότες άνοιξαν τις μπάρες στα διόδια του Προμαχώνα - Παρατεταγμένα παραμένουν τρακτέρ και αγροτικά οχήματα στα «Πράσινα Φανάρια», όπως και στον κόμβο Δερβενίου
Αγροτικό μπλόκο στα Μάλγαρα
64
15χρονοι έκλεψαν μηχανή στη Θεσσαλονίκη και τραυμάτισαν οδηγό αυτοκινήτου και αστυνομικό
Από την έρευνα που ακολούθησε προέκυψε ότι η μηχανή που χρησιμοποιούσαν ήταν κλεμμένο, ενώ ο ένας εκ των δύο ανηλίκων δεν είχε προβεί σε έκδοση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας
Μοτοσικλέτα της Ελληνικής Αστυνομίας