Ελλάδα

Τι να ΜΗΝ κάνετε στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού: 5+1 σημαντικά λάθη

Ήδη από τη σήμερα ξεκίνησε και επίσημα η κατάθεση των μηχανογραφικών. Μια διαδικασία η οποία αποτελεί για χιλιάδες μαθητές το τελευταίο στάδιο των Πανελληνίων και ίσως το σημαντικότερο!

Ακολούθως, παραθέτουμε ορισμένα κλασικά λάθη που κάνουν συχνά οι μαθητές και μπορεί να οδηγήσουν σε δυσάρεστα αποτελέσματα ή να τους εμποδίσουν να «στήσουν» ένα καλό μηχανογραφικό. Αναλυτικότερα:

  1. Μην παρασύρεστε από ενδεχομένη υψηλή ή χαμηλή βαθμολογία που έχετε. Το ότι έχετε συγκεντρώσει πολλά μόρια δεν είναι λόγος για να δηλώσετε 2-3 σχολές στο μηχανογραφικό σας. Όπως επίσης και αν συγκεντρώσατε λίγα μόρια μην κάνετε μηχανογραφικό αγγαρεία! Διασφαλίστε πως είτε στα υψηλά είτε στα χαμηλά βαθμολογικά επίπεδα, έχετε δημιουργήσει ένα μηχανογραφικό που καλύπτει πολλά σενάρια αυξομειώσεων των βάσεων.
  2. Μην αλλάζετε τις επιλογές σας επειδή είχατε καλύτερη επίδοση από ότι περιμένατε. Το γεγονός πως πολλοί μαθητές αποφεύγουν να δηλώσουν τμήματα που χρειάζονται αρκετά λιγότερα μόρια από όσα έχουν συγκεντρώσει ή που δηλώνουν τμήματα στο ύψος της βαθμολογίας τους -δίχως πράγματι να το θέλουν μόνο και μόνο για να μην «χαραμίσουν» τα μόρια τους- είναι από τα κλασικά λάθη των μαθητών που τα πήγαν πολύ καλά στις Πανελλήνιες.
  3. Μην συμπληρώνετε μηχανογραφικό με γνώμονα τις προβλέψεις των βάσεων. Η τακτική πολλών υποψηφίων να στηρίζονται σε δημοσιεύματα τα όποια προβλέπουν βάσεις και τα οποία στην πλειονότητα τους στο μεγαλύτερο όγκο των τμημάτων πέφτουν έξω, έχει αποδειχθεί καταστροφική. Κανείς δεν είναι σε θέση να σας διασφαλίσει την πορεία των βάσεων καθώς πολύ απλά δεν έχετε συμπληρώσει ακόμη μηχανογραφικά για να γνωρίζουμε τις προτιμήσεις σας.
  4. Μην αγνοήσετε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα σας προς όφελος της λεγόμενης επαγγελματικής αποκατάστασης, ειδικά σε μία τόσο ρευστή αγορά εργασίας όπως η ελληνική. Απαραίτητη αφετηρία είναι τα «θέλω» του ενδιαφερόμενου και όχι τα «θέλω» του κοινωνικού περίγυρου. Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει ποιες είναι οι κλίσεις του και πως μπορεί να τις αξιοποιήσει δημιουργικά μέσω ενός επιστημονικού κλάδου. Σαφώς και ο ιδανικός συνδυασμός είναι μια επιλογή που συνδυάζει την προσωπικότητα του με ένα τμήμα που έχει καλύτερες προοπτικές.
  5. Μην παραβλέψετε τμήματα τα οποία ενδεχομένως έχετε πρόσβαση αλλά δεν γνωρίζετε επακριβώς σε ποιον κλάδο ή επάγγελμα οδηγούν. Διερευνούμε με ιδιαίτερη προσοχή το πρόγραμμα σπουδών κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα συνδεόμενα επαγγέλματα κ.λπ. Δεν εξετάζουμε μόνο τα τμήματα που γνωρίζουμε ή μας ενδιαφέρουν και αγνοούμε παντελώς τα υπόλοιπα, διότι μπορεί σε κάποιο από τα υπόλοιπα να ανακαλύψουμε ένα τμήμα που μας ταιριάζει, μας αρέσει και εν τέλει μας οδηγεί στο επαγγελματικό πεδίο που μας ενδιαφέρει. Αν δεν μπορείτε να το πετύχετε μόνοι σας, αξιοποιήστε τους δικτυακούς τόπους των τμημάτων, εξειδικευμένους οδηγούς σπουδών και λειτουργούς-ειδικούς επαγγελματικού προσανατολισμού που μπορούν να σας βοηθήσουν.
  6. Μην παρασύρεστε από τα (υψηλά ή χαμηλά) μόρια ενός τμήματος. Η θέση που έχει κάθε σχολή δεν αντικατοπτρίζει πάντα και τις προοπτικές των αποφοίτων της. Υπάρχουν τμήματα που είναι χαμηλά βαθμολογικά και πρακτικά μας δίνουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με ομοειδή τμήματα που βρίσκονται σε υψηλότερες βαθμολογίες. Αντίστοιχα, τμήματα με υψηλές βαθμολογίες τα οποία είναι τρομερά κορεσμένα στην αγορά εργασίας.

Τέλος, μην παρασύρεστε από αοριστολογίες, επίμονες προτροπές τρίτων και το κύρος και το γόητρο ορισμένων επιλογών. Το κύρος ενός επαγγέλματος και μιας σταδιοδρομίας υφίσταται από τη στιγμή που, εφόσον το επιλέξουμε, θα το ακολουθήσουμε και θα διαπρέψουμε σε αυτό. Το ότι απλά μπαίνουμε σε μια σχολή δε συνεπάγεται καταρχήν αυτόματα ότι θα το ασκήσουμε ή και ότι θα επιτύχουμε στη συνέχεια.

Αυτός είναι και ο λόγος που η αρχική μας αυτή επιλογή θα πρέπει να συνθέτει κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές που είναι οι κλίσεις μας, οι δυνατότητες του κλάδου αλλά και το σημαντικότερο: το ενεργό μας ενδιαφέρον και το πάθος για αυτόν τον κλάδο που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Αυτό είναι το ασφαλέστερο κριτήριο για το μηχανογραφικό που θα μας βοηθήσει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική μας πορεία και εμείς είμαστε εδώ, ως ειδικοί επιστήμονες, για να σας δείξουμε πως να το πετύχετε!

 

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Επιστημονικός Δ/ντης, Σύμβουλος Επαγγελματικού προσανατολισμού, EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας</p

kalaitzidis

Θεόδωρος Καλαϊτζίδης

Μαθηματικός

Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL

www.diakrotima.gr

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Τρία γκρουπ στα social media με 200.000 μέλη «κάρφωναν» τα μπλόκα της Τροχαίας – 2 συλλήψεις
Στα τρία γκρουπ, στα οποία συμμετείχαν περισσότερα από 201.000 μέλη, μέσω δημοσιεύσεων, ενημέρωναν για τη διενέργεια ελέγχων υπηρεσιών της τροχαίας και άλλες επιχειρήσεις της αστυνομίας
Τροχαία κόβει κλήση 6
«Δεν είχα λόγο να τους σκοτώσω, πήγα μόνο για τα λεφτά» είπε ο δράστης της διπλής δολοφονίας στη Φοινικούντα
Οι δύο 22χρονοι δράστες κατηγορούν ο ένας τον άλλον για τη διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα και δίνουν δύο διαφορετικές εκδοχές για το τι συνέβη την Κυριακή 5 Οκτωβρίου
Οι δύο κατηγορούμενοι της διπλής δολοφονίας στη Φοινικούντα 3
Συνελήφθη ο 27χρονος Αλβανός που είχε δραπετεύσει από τις φυλακές Κασσάνδρας
Ο δραπέτης συνελήφθη σε τυχαίο έλεγχο της αστυνομίας στο Σχηματάρι. Είχε μαζί του ένα πιστόλι ρέπλικα και όπως αποδείχθηκε, το αυτοκίνητο που οδηγούσε το είχε νοικιάσει σε όνομα άλλου ατόμου
Ο 27χρονος που δραπέτευσε από τις φυλακές Κασσάνδρας
Αρχίζει σήμερα στη Λάρισα η δίκη για την εξαφάνιση των βίντεο της τραγωδίας των Τεμπών
Οι κατηγορίες αφορούν υπεξαγωγή εγγράφων και απείθεια, καθώς και ηθική αυτουργία με επίκεντρο τα χαμένα βίντεο που φέρονται να καταγράφουν διελεύσεις αμαξοστοιχιών πριν το δυστύχημα
Τέμπη 2