Site icon NewsIT
10:35 | 15.07.25

Air India: Τα κρίσιμα τελευταία 32 δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή – Νέα ερωτήματα από προκαταρκτική έκθεση

Air India αεροσκάφος

Ό,τι απένειμε από το αεροσκάφος της Air India μετά την τραγωδία / REUTERS / Amit Dave / File Photo

Newsit Newsroom

Η τελική έκθεση αναμένεται να δημοσιευτεί εντός ενός έτους - Πανικός στο πιλοτήριο - Στο μικροσκόπιο ο ιατρικός φάκελος του πιλότου

Προκαταρκτική έκθεση έρευνας για τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India στις 12 Ιουνίου αποκαλύπτει τι συνέβη στα τελευταία του δευτερόλεπτα – μια πτήση διάρκειας μόλις 32 δευτερολέπτων από την απογείωση μέχρι την πρόσκρουση σε κτίρια νοσοκομείου κοντά στο αεροδρόμιο της Ινδίας, αναφέρει το Reuters.

Το δυστύχημα με το Boeing 787 Dreamliner της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ στην Ινδία στοίχισε τη ζωή σε 241 επιβαίνοντες και 19 άτομα στο έδαφος (260 συνολικά). Μόνο ένας επιβάτης κατάφερε να επιζήσει.

Η προκαταρκτική έκθεση επικεντρώνεται στις στιγμές αμέσως μετά την απογείωση, αποκαλύπτοντας πως οι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμου του αεροσκάφους μετακινήθηκαν στη θέση «cutoff» (διακοπή) με διαφορά λίγων στιγμών. Η ενέργεια αυτή διέκοψε την παροχή καυσίμου στους κινητήρες καθιστώντας το αεροσκάφος ανεξέλεγκτο.

Πού βρίσκονται οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου

Οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου Boeing Dreamliner βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα του πιλοτηρίου, ακριβώς κάτω από τους μοχλούς ώσης των κινητήρων. Χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της ροής καυσίμου προς τους κινητήρες – κυρίως κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των κινητήρων στο έδαφος, ή εν πτήσει για την απενεργοποίηση ενός κινητήρα σε περίπτωση βλάβης.

Ωστόσο όπως σημειώνουν ειδικοί οι διακόπτες καυσίμου δεν είναι τόσο απλό να μετακινηθούν από τη μία θέση στην άλλη, καθώς διαθέτουν μηχανισμό ασφάλισης με ελατήριο, που τους διατηρεί στη θέση τους και αποτρέπει την ακούσια μετακίνησή τους. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης να μετακινήσουν τον διακόπτη προς τα πάνω πριν τον μετακινήσουν από τη θέση λειτουργίας (run) στη θέση διακοπής (cutoff) ή αντίστροφα.

Ειδικοί στην αεροπορία αναφέρουν ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει τους διακόπτες καυσίμου κατά λάθος. Μάλιστα προσθέτουν ότι μόλις μετακινηθούν, η επίδραση είναι άμεση και διακόπτεται η ισχύς των κινητήρων.

Πανικός στο πιλοτήριο: «Γιατί διέκοψες την παροχή καυσίμου;»

Στο πιλοτήριο επικράτησε πανικός, με την ηχογράφηση να φέρεται να αποκαλύπτει ότι ο ένας από τους πιλότους ρωτάει τον άλλον γιατί την «διέκοψε»» (σ.σ. την παροχή καυσίμου). Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό.

Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση έκτακτης ανάγκης με το χαρακτηριστικό σύνθημα «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή. Και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με περίπου 19.000 ώρες πτήσης μεταξύ τους, εκ των οποίων περισσότερες από 9.000 στο Boeing 787.

Ένας από τους κινητήρες ξεκίνησε ξανά, αλλά δεν ήταν αρκετό για να αντιστραφεί η επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.

Όπως εξηγεί η έκθεση, «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».

Και οι δύο διακόπτες καυσίμου βρέθηκαν στη θέση “run” (λειτουργία) στο σημείο της συντριβής.
Την έρευνα για το δυστύχημα έχει αναλάβει το Ινδικό Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (Aircraft Accident Investigation Bureau). Η τελική έκθεση αναμένεται να δημοσιευτεί εντός ενός έτους.

Στο μικροσκόπιο ο ιατρικός φάκελος του πιλότου

Την ίδια στιγμή στο μικροσκόπιο έχουν βάλει οι αρμόδιοι που ερευνούν τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας με το αεροσκάφος της Air India τον ιατρικό φάκελο του πιλότου εν μέσω ισχυρισμών ότι έπασχε από κατάθλιψη και είχε προβλήματα ψυχικής υγείας, αφού είχε πεθάνει η μητέρα του.

Ο κυβερνήτης Σουμεέτ Σαμπχαρβουάλ, ο οποίος ήταν 56 ετών, ήταν μήνες πριν από τη συνταξιοδότησή του, αλλά σκεφτόταν να εγκαταλείψει την αεροπορική εταιρεία για να φροντίσει τον ηλικιωμένο πατέρα του μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2022, όπως αποκαλύπτει η Telegraph.

Ο πιλότος, ο οποίος είχε περισσότερες από 15.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, υποβλήθηκε τελευταία φορά σε ιατρική εξέταση στις 5 Σεπτεμβρίου πέρυσι.

Τα αρχεία του έχουν παραδοθεί στους ερευνητές, των οποίων η αρχική έκθεση ανέφερε ότι επικεντρώνονταν στις ενέργειες των πιλότων και όχι σε κάποιο τεχνικό σφάλμα του αεροπλάνου.

Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο πιλότος πήρε άδεια πένθους μετά τον θάνατο της μητέρας του. Ωστόσο, ο Ρανγκαναθάν τονίζει ότι για να πετάξει «πρέπει να έχει λάβει ιατρική έγκριση από τους γιατρούς της εταιρείας. Πρέπει να έχουν εκδώσει πιστοποιητικό».

Ενώ η αρχική έκθεση δεν κατέληξε σε κανένα συμπέρασμα, έστρεψε την προσοχή στα όσα έγιναν στο πιλοτήριο.

Σύμφωνα με τις διαδικασίες του πιλοτηρίου, ο πιλότος που πετούσε και είχε τον έλεγχο της απογείωσης ήταν o συγκυβερνήτης. Αυτό σημαίνει ότι ο κυβερνήτης θα είχε τα χέρια του ελεύθερα, αφήνοντάς τον σε θέση να διακόψει την παροχή καυσίμου.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version