Μια κυβερνοεπίθεση που στόχευσε πάροχο συστημάτων για το check-in και την επιβίβαση παρέλυσε το Σάββατο (20.09.2025) αρκετά μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, μεταξύ αυτών το Χίθροου στο Λονδίνο, το Βερολίνο και οι Βρυξέλλες. Το Χίθροου κατονόμασε τον πάροχο ως την εταιρεία Collins Aerospace.
Αποτέλεσμα της κυβερνοεπίθεσης ήταν τα αυτοματοποιημένα συστήματα να τεθούν εκτός λειτουργίας, αναγκάζοντας τα αεροδρόμια να εξυπηρετούν επιβάτες μόνο με χειροκίνητες διαδικασίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στις Βρυξέλλες, η διοίκηση προειδοποίησε ότι η κατάσταση θα έχει «σημαντικό αντίκτυπο στο πρόγραμμα πτήσεων», με «αναπόφευκτες καθυστερήσεις και ακυρώσεις». Στο Βερολίνο, σχετική ανακοίνωση προειδοποιούσε για «μεγαλύτερους χρόνους αναμονής στο check-in» λόγω της βλάβης.
Η Αριάν Γκούσενς, εκπρόσωπος του αεροδρομίου των Βρυξελλών, επιβεβαίωσε ότι η δυσλειτουργία οφείλεται σε κυβερνοεπίθεση εις βάρος εξωτερικού παρόχου συστήματος που χρησιμοποιείται για το check-in και την επιβίβαση επιβατών. «Το πρόβλημα επηρεάζει πύλες, επεξεργαστές και άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Από το πρωί δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση», δήλωσε.
Σύμφωνα με την ίδια, η διαδικασία check-in και επιβίβασης γίνεται πλέον χειροκίνητα, γεγονός που προκαλεί μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και ακυρώσεις πτήσεων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Travel journalist @SimonCalder reports that several flights from Heathrow this morning have been delayed by hours as the impact of a technical issue with check-in and baggage drop systems starts to hit passengers at airports across Europe.
— Sky News (@SkyNews) September 20, 2025
Latest https://t.co/uJg2xL57ej pic.twitter.com/AlfaJQJwxU
A cyberattack on a key service provider forced check-ins and boarding to go manual at Brussels Airport (Belgium), Berlin Airport (Germany), and Heathrow Airport (UK), causing widespread flight delays/cancellations. #EU
— GeoTechWar (@geotechwar) September 20, 2025
Automated systems are still down as recovery continues. pic.twitter.com/TTnmfDwI3Q
Collins Aerospace, which provides check-in and boarding systems for several airlines across multiple airports globally, is experiencing a technical issue that may cause delays for departing passengers.
— Heathrow Airport (@HeathrowAirport) September 20, 2025
While the provider works to resolve the problem quickly, we advise… pic.twitter.com/f68e9CbIlu
Difficult airport operations expected on Saturday 20 September. Check the status of your flight before coming to the airport. More information on our website: https://t.co/CGtagAiP9J pic.twitter.com/LRO8hAIGAL
— Brussels Airport (@BrusselsAirport) September 19, 2025
Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό ποιος βρίσκεται πίσω από την επίθεση. Το Χίθροου επιβεβαίωσε ότι αντιμετωπίζει προβλήματα που σχετίζονται με «τεχνικό ζήτημα» ενός τρίτου παρόχου, ενώ οι επιβάτες καλούνται να ελέγχουν την πτήση τους με την αεροπορική εταιρεία πριν μεταβούν στο αεροδρόμιο.
Αν και το αεροδρόμιο του Βερολίνου φαίνεται να παραμένει σοβαρά επηρεασμένο από την κυβερνοεπίθεση, το αεροδρόμιο Μύνστερ/Οσναμπρύκ στη βορειοανατολική Γερμανία ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι «επηρεάστηκε μόνο έμμεσα». Κάνοντας λόγο για «τεχνική δυσλειτουργία», το μικρό διεθνές αεροδρόμιο παρουσίασε τα μέτρα που έλαβε για να προσαρμοστεί στην κατάσταση.
«Ως προληπτικό μέτρο, κατευθύναμε τα συστήματα διαχείρισης στην εσωτερική μας υποδομή πληροφορικής, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία αφίξεων και αναχωρήσεων. Αυτή τη στιγμή η λειτουργία συνεχίζεται χωρίς περιορισμούς και όλες οι πτήσεις αναχώρησαν κανονικά χθες το βράδυ», ανέφερε η ανακοίνωση.
Παρέμβαση της Βρετανίδας υπουργού Μεταφορών
Η υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, Χάιντι Αλεξάντερ, δήλωσε ότι είναι ενήμερη για το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκληθεί στα συστήματα check-in και επιβίβασης, επηρεάζοντας πτήσεις στο Χίθροου αλλά και σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Όπως τόνισε, λαμβάνει συνεχείς ενημερώσεις και παρακολουθεί στενά την κατάσταση. Παράλληλα, κάλεσε τους ταξιδιώτες που πρόκειται να πετάξουν από το Χίθροου σήμερα να επικοινωνήσουν με την αεροπορική τους εταιρεία πριν μεταβούν στο αεροδρόμιο.
«Οι ουρές είναι τρομερές»
Μιλώντας με το Sky News, η επιβάτιδα Μαρία Κέισι περιέγραψε χαοτικές σκηνές στο Χίθροου, όπου χρειάστηκε να περιμένει σχεδόν τρεις ώρες για να παραδώσει τις αποσκευές της στην πτήση της Etihad προς την Ταϊλάνδη.
«Οι ουρές ήταν ατελείωτες και στα γκισέ υπήρχε ελάχιστο προσωπικό. Από έξι θέσεις λειτουργούσαν μόλις δύο», δήλωσε. Όπως είπε, η πτήση της καθυστέρησε, ενώ οι επιβάτες παρέμεναν χωρίς καμία ενημέρωση.
Η ίδια εξήγησε ότι η διαδικασία του check-in γινόταν χειροκίνητα, με αποτέλεσμα να χρειάζονται 5-10 λεπτά για κάθε επιβάτη. «Όταν είδα το έκτακτο στο Sky News, κατάλαβα τελικά ότι πρόκειται για κυβερνοεπίθεση», πρόσθεσε.
Εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν ατελείωτες ουρές στο Χίθροου.
#heathrow delays due to tech issue, you just can’t rely on this airport to run smoothly. pic.twitter.com/CiezkKGL3s
— KC Barnard (@lovebydeception) September 20, 2025
Το βελγικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο RTBF μετέδωσε ότι στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών ακυρώθηκαν 10 πτήσεις και 17 καθυστέρησαν. Το αεροδρόμιο BER του Βερολίνου (Flughafen Berlin-Brandenburg) ανακοινώνει στην ιστοσελίδα του αυξημένους χρόνους αναμονής για το check-in.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο, το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης δεν έχει επηρεαστεί από το περιστατικό.