Κόσμος

«Τέλος» οι διαφημίσεις για το junk food στην Βρετανία

Στην απαγόρευση των τηλεοπτικών και διαδικτυακών διαφημίσεων που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα (junk food) προχωρά η Βρετανία. Η μετάδοση τους θα γίνεται μετά τις 9 το βράδυ και η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο της εκστρατείας της κατά της παχυσαρκίας και υπέρ της υγιεινής διατροφής.

Οι νέοι κανόνες, που θα τεθούν σε ισχύ στα τέλη του επόμενου έτους, έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αλλάξουν την επικρατούσα τάση όπου ένα στα τρία παιδιά που τελειώνουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Βρετανία είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο. Ωστόσο, προκάλεσαν οργισμένη αντίδραση από ορισμένους ομίλους μέσων ενημέρωσης.

Βάσει του σχεδίου, οι διαφημίσεις για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, αλάτι και ζάχαρη θα απαγορεύεται να μεταδίδονται από την τηλεόραση ή τα βρετανικά προγράμματα on-demand πριν από τις 9 το βράδυ. Επίσης, θα απαγορεύεται οι διαφημίσεις αυτές να εμφανίζονται ως πληρωμένες διαδικτυακές καταχωρίσεις αν και θα επιτρέπεται να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα και τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του παραγωγού.

Η κυβέρνηση είπε ότι οι περιορισμοί θα αφορούν όλες τις επιχειρήσεις με 250 και πλέον υπαλλήλους που παρασκευάζουν ή πωλούν προϊόντα, βοηθώντας να προστατευθούν μικρότερες εταιρίες που μπορούν να καλύψουν το κόστος της διαδικτυακής μόνο διαφήμισης.

«Το περιεχόμενο που βλέπουν οι νεότερες ηλικίες μπορεί να έχει αντίκτυπο στις επιλογές που κάνουν και τις συνήθειες που διαμορφώνουν», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Δημόσιας Υγείας Τζο Τσέρτσιλ. «Με τα παιδιά να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο, είναι πολύ σημαντικό να δράσουμε για να τα προστατεύουμε από τις διαφημίσεις ανθυγιεινών προϊόντων», πρόσθεσε. 

Burgers APE

Σύμφωνα με την ανάλυση που επικαλείται η κυβέρνηση, περίπου οι μισές από όλες τις τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων που μεταδόθηκαν στη διάρκεια ενός μήνα το 2019 αφορούσαν ανθυγιεινά τρόφιμα. Ο φόρος ζάχαρης που θεσπίστηκε το 2018 οδήγησε κάποιες εταιρίες ποτών στο να μειώσουν τα επίπεδα ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Η ένωση μέσων ενημέρωσης News Media Association (NMA) ανακοίνωσε πως είναι πολύ απογοητευμένη με την απόφαση αυτή διότι δεν είναι σαφές πως υπάρχει σχέση μεταξύ της έκθεσης σε διαφημιστικά μηνύματα και της παιδικής παχυσαρκίας.

«Αντί να αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας, αυτό το δραστικό μέτρο θα πλήξει τις εταιρίες μέσων ενημέρωσης που βασίζονται στα διαφημιστικά έσοδα για να χρηματοδοτούν τη δημοσιογραφία που μας κρατά όλους ενήμερους», δήλωσε η Σάιρα Τέκιν από την NMA.

Οι μετοχές του μεγαλύτερου εμπορικού ραδιοτηλεοπτικού δικτύου στη Βρετανία ITV κατέγραψαν νωρίτερα πτώση περίπου 1%, ενώ του ομίλου εφημερίδων Reach υποχώρησε κατά 1,5% και της Daily Mail & General Trust κατά 2%.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Τρεις νεκροί από ανατροπή σκάφους στο Σαν Ντιέγκο - Δύο παιδιά ήταν μεταξύ των επιβατών
Η Aμερικανική ακτοφυλακή δήλωσε σε ανάρτηση στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Χ ότι διεξάγει έρευνα για τον εντοπισμό εννέα ανθρώπων που αγνοούνται στα ανοιχτά της παραλιακής πόλης Ντελ Μαρ
Μέλη των μέσων ενημέρωσης φωτογραφίζουν το πλοιάριο που εμπλέκεται στη θανατηφόρα ανατροπή του σκάφους Panga στα ανοικτά της παραλίας Torrey Pines State Beach, αφού σύρθηκε βόρεια από το σημείο όπου το σκάφος βγήκε στην ακτή στο Del Mar της Καλιφόρνιας
Τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ-Ερντογάν – Η Άγκυρα στηρίζει το σχέδιο των ΗΠΑ για τον τερματισμό των πολέμων
Ο πρόεδρος της Τουρκίας, δήλωσε ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να λαμβάνει μέτρα για την προώθηση της συνεργασίας της με τις ΗΠΑ σε πολλούς τομείς, ιδίως στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας
Οι Ταγίπ Ερντογάν και Ντόναλντ Τραμπ