Τρίτη, 21 Μαΐ
21oC Αθήνα

Πιο τραγική οικονομική χρονιά για τις Μαλαισιανές Αερογραμμές δεν γινόταν!

Πιο τραγική οικονομική χρονιά για τις Μαλαισιανές Αερογραμμές δεν γινόταν!

Διαβάστε την οικονομική καταστροφή της Malaysia Airlines μετά την εξαφάνιση της πτήσης 370 και την κατάρριψη του Boeing στην Ουκρανία, σε ένα αφιέρωμα του Bloomberg Businessweek.

”Τέσσερις μήνες μετά την εξαφάνιση της πτήσης 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, ο τρόμος χτύπησε και πάλι την πόρτα της αεροπορικής εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σύμφωνα με την ουκρανική κυβέρνηση, ένα αεροπλάνο της Malaysia Airlines που μετέφερε 295 άτομα συνετρίβη στο πολύπαθο ανατολικό τμήμα της χώρας, κοντά στα σύνορα με τη Ρωσία.

Η τραγωδία έρχεται, ενώ η Malaysian Airlines (MAS:MK) προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τη ζημία που προκλήθηκε από την εξαφάνιση της πτήσης 370

Σε ανακοίνωσή του στο Twitter (TWTR), ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Najib Razak δήλωσε συγκλονισμένος από το ατύχημα και ενημέρωσε ότι ξεκινούν άμεσα έρευνες. Ο υπουργός Άμυνας Hishammuddin Hussein, ο οποίος δέχθηκε έντονη κριτική για το χειρισμό της υπόθεσης της πτήσης 370, επανήλθε στο προσκήνιο και ανέφερε μέσω Twitter ότι είναι σε συνεχή επαφή με τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Εξωτερικών, και τον υπουργό Μεταφορών.

Η Malaysian Airlines υπέστη 4% μείωση της επιβατικής κίνησης για το μήνα Μάιο, ενώ η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει 27% μέχρι στιγμής φέτος

Η τραγωδία έρχεται, ενώ η Malaysian Airlines (MAS:MK) προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τη ζημία που προκλήθηκε από την εξαφάνιση της πτήσης 370. Περισσότεροι από 150 Κινέζοι υπήκοοι επέβαιναν στο χαμένο αεροπλάνο και η οργή για τον τρόπο που εταιρεία και κυβέρνηση χειρίστηκαν την κρίση έχει κρατήσει πολλούς Κινέζους τουρίστες μακριά από τη Μαλαισία. Η Malaysian Airlines υπέστη 4% μείωση της επιβατικής κίνησης για το μήνα Μάιο, ενώ η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει 27% μέχρι στιγμής φέτος.

Παρ΄ολα αυτά, πριν από τη συντριβή στην Ουκρανία, οι επενδυτές εμφανίζονταν ελαφρώς αισιόδοξοι ότι τα χειρότερα για την αεροπορική εταιρεία είχαν παρέλθει. Η Khazanah Nasional, το κρατικό fund επενδύσεων που ελέγχει τη Malaysian Airlines, εξέταζε την αναδιάρθρωση της εταιρείας, σε συνδυασμό με πιθανή έξοδό της από το χρηματιστήριο. Μετά τις φήμες του περασμένου μήνα που ήθελαν το επενδυτικό fund να αναζητά συνεργάτη στη Μέση Ανατολή για να παρέμβει και να σώσει τις Μαλαισιανές Αεοργραμμές, οι μετοχές της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Κουάλα Λουμπούρ εταιρείας, είχαν σημειώσει αυθημερόν άνοδο 14%. Τον ενθουσιασμό είχαν έρθει να τονώσουν τα δημοσιεύματα που μετέδιδαν πως η αεροπορική εταιρεία θα συνεργαστεί με την Etihad Airways, τον αερομεταφορέα με έδρα το Αμπού Ντάμπι.

Η Etihad έχει δείξει πράγματι ενδιαφέρον για διάσωση προβληματικών αεροπορικών εταιρείες, αλλά δυστυχώς για τη Malaysian Airlines, μέχρι στιγμής, οι εταιρείες αυτές ήταν ευρωπαϊκές. Τον περασμένο μήνα, η Etihad παρουσίασε ένα σχέδιο για την εξαγορά μεριδίου 49% στην ιταλική Alitalia. Ο γενικός διευθυντής της Etihad, James Hogan, αποκαλεί τον ρόλο της ως «επενδυτή-διασώστη». Μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που στηρίζει η Etihad είναι η Aer Lingus και η Air Serbia.

Το αν η Malaysian Airlines θα ενταχθεί στη λίστα των ζημιογόνων αεροπορικών εταιριών που βοηθάει η Etidhad μένει να το δούμε. Η Khazanah εξέδωσε μια ανακοίνωση στις 3 Ιουλίου χαρακτηρίζοντας τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης σχετικά με ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης της αεροπορικής “κερδοσκοπικές”. Η εταιρεία είχε προσθέσει, ωστόσο, ότι «δρομολογείται και αξιολογείται μια συνολική αναθεώρηση των επιλογών αναδιάρθρωσης της Malaysian Airlines».

Διαβάστε επίσης:
Η κατάρριψη του Boeing βυθίζει τα χρηματιστήρια και απογειώνει τα spreads

Τρόμος στις παγκόσμιες αγορές – Στο -16% η Malaysia Airlines

Πηγή Capital

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε