Διεθνή

Πως η Κίνα κερδίζει από το φθηνότερο ρωσικό αργό πετρέλαιο

Η μείωση της ζήτησης από τους βασικούς αγοραστές οδήγησε τους πωλητές να μειώσουν τις τιμές τους

Σε χαμηλότερες τιμές προσφέρεται το ρωσικό αργό πετρέλαιο ESPO στα διυλιστήρια της Κίνας, καθώς η αυξανόμενη ανησυχία γύρω από τους δασμούς των ΗΠΑ αυξάνει τα υλικοτεχνικά και διοικητικά εμπόδια, απομακρύνοντας τους αγοραστές.

Τα φορτία από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας που παραδίδονται στα λιμάνια της Κίνας με δεξαμενόπλοιο που δεν υπόκειται σε κυρώσεις προσφέρονται με πριμοδότηση μεταξύ 2 και 3 δολαρίων το βαρέλι σε σχέση με το πετρέλαιο Brent, σύμφωνα με τους εμπόρους. Τα φορτία φορτώνονται τον Μάρτιο, είπαν, ζητώντας να μην κατονομαστούν καθώς δεν έχουν την άδεια να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης.

Αυτό συγκρίνεται με πριμοδότηση 5 δολαρίων το βαρέλι ή υψηλότερη που προσφέρθηκε τον περασμένο μήνα για φορτία με τους ίδιους όρους. Στους αγοραστές δόθηκε επίσης η δυνατότητα να λάβουν φορτία αργού που παραδόθηκαν με πλοίο που περιλαμβάνεται στη μαύρη λίστα σε χαμηλότερη τιμή. Ο περιορισμένος αριθμός λιμένων και δεξαμενόπλοιων που είναι πρόθυμοι να χειριστούν το ρωσικό εμπόριο έχει αυξήσει το κόστος αποστολής ESPO στην Κίνα και έχει καταστήσει τα φορτία πολύ ακριβά για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια, γεγονός που τα ώθησε να μειώσουν τα ποσοστά επεξεργασίας.

Η μείωση της ζήτησης από τους βασικούς αγοραστές οδήγησε τους πωλητές να μειώσουν τις τιμές τους. Ξεχωριστά, ορισμένα κρατικά διυλιστήρια έχουν παραμείνει στο περιθώριο μέχρι στιγμής αυτό το μήνα, καθώς σταθμίζουν τους κινδύνους και τις επιπτώσεις της διαχείρισης του ESPO, δήλωσαν οι έμποροι. 

Η απερχόμενη κυβέρνηση Μπάιντεν εφάρμοσε ευρείες κυρώσεις στην πετρελαϊκή βιομηχανία της Μόσχας στις αρχές του Ιανουαρίου, οι οποίες παρέσυραν μεγάλο μέρος του στόλου που εξυπηρετούσε το Κοζμίνο. Οι αμοιβές για τη μεταφορά ESPO στην Κίνα εκτοξεύτηκαν στα ύψη και τα δεξαμενόπλοια που προηγουμένως επισκέπτονταν τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας μετακινήθηκαν ανατολικά.

Ακόμη και πριν από τις πιο πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, τα κινεζικά λιμάνια είχαν γίνει επιφυλακτικά όσον αφορά τη διακίνηση δεξαμενόπλοιων στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις. Οι συνέπειες οδήγησαν σε ακινησία ορισμένων πλοίων που μετέφεραν ESPO και μια άλλη ρωσική ποιότητα – Sokol – στα ανοικτά της Κίνας.

Για να συνεχίσουν το εμπόριο ESPO, οι αγοραστές και οι πωλητές εξέτασαν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν λιγότερο γνωστούς τερματικούς σταθμούς παραλαβής πετρελαίου ή να διερευνήσουν τη δυνατότητα εκφόρτωσης εκτός της επαρχίας Shandong και εκ νέου φόρτωσης σε διαφορετικό δεξαμενόπλοιο, γεγονός που θα μείωνε τον έλεγχο από τις αρχές, δήλωσαν οι έμποροι. Αυτά τα μέτρα, ωστόσο, έχουν υψηλότερο κόστος που τα περισσότερα διυλιστήρια δεν είναι σε θέση να απορροφήσουν προς το παρόν. 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
Γερμανία: «Θερμό φθινόπωρο» Μερτς με μειώσεις στην υγεία, τα επιδόματα και τις συντάξεις μετά τις αυξήσεις των πολεμικών δαπανών
Προηγούμενα, CDU και SPD είχαν ψηφίσει συνταγματική μεταρρύθμιση με αντικείμενο την απεριόριστη αύξηση του δημοσίου χρέους για χάρη των αμυντικών δαπανών
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς μιλά στη γερμανική Βουλή
Βόμβα Ντράγκι: Χρειαζόμαστε διπλάσιες δημόσιες επενδύσεις στην ΕΕ ετησίως – Στα 1,2 τρισ. ευρώ το συνολικό πακέτο, με λιτότητα θα καλυφτεί η «τρύπα»
Η εκτίναξη των απαιτούμενων επενδύσεων στην ΕΕ από τα 800 δισ. ευρώ στα 1,2 τρισ. ευρώ ετησίως οφείλεται στην απόφαση του ΝΑΤΟ περί 5% αμυντικών δαπανών ως προς το ΑΕΠ
Ο Μάριο Ντράγκι 4
Μάριο Ντράγκι: Η αδράνεια δεν απειλεί μόνο την ανταγωνιστικότητά μας, αλλά και την κυριαρχία μας
Να «δράσουμε από κοινού και χρειαζόμαστε περισσότερη ταχύτητα», και ανάγκη για «μια διαφορετική πορεία που απαιτεί νέα ταχύτητα, κλίμακα και ένταση», επεσήμανε ο Ντράγκι
Μάριο Ντράγκι 2
Γιατί οι ΗΠΑ βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα ναυπηγικό «Περλ Χάρμπορ» από την Κίνα
Θα έπρεπε να κατασκευάζονται 2,3 έως 2,5 επιθετικά υποβρύχια ετησίως για να καλυφθούν οι ανάγκες των ΗΠΑ, αντ' αυτού, οι ΗΠΑ έχουν περιοριστεί στην κατασκευή 1,2 επιθετικών υποβρυχίων ετησίως
Σημαίες της Κίνας και των ΗΠΑ