Μακρο-οικονομία

Αθανάσιος Μαρτίνος: Οι τιμές του πετρελαίου θα είχαν διπλασιαστεί χωρις τα δικά μας δεξαμενόπλοια

Τη σημαντική βοήθεια που προσφέρει η ελληνική ναυτιλία εν μέσω των τωρινών δραματικών εξελίξεων με τους δύο πόλεμους, στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή να  κλιμακώνονται με άγνωστο το μέλλον, επεσήμανε ο δρ Αθανάσιος Μαρτίνος μιλώντας στο 5ο Athens Triennial Meeting.

«Οι γεωπολιτικές κρίσεις δείχνουν τη σημασία και τη γεωστρατηγική αξία του εμπορικού στόλου της ελληνικής ναυτιλίας. Γίνεται κριτική ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο χρηματοδοτούσαν τον πόλεμο του Πούτιν στην Ουκρανία. Η Ρωσία είναι ένας μεγάλος εξαγωγέας εμπορευμάτων  και οι χώρες που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις σε βάρος της αποτελούν τα 9/10 του παγκόσμιου πληθυσμού», τόνισε ο Αθανάσιος Μαρτίνος.

Χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία, το Πακιστάν, η Ινδονησία και άλλοι ήταν πρόθυμοι αγοραστές, υποκαθιστώντας την ευρωπαϊκή αγορά για τα ρωσικά προϊόντα. Μεταφέροντας ρωσικά προϊόντα που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως σιτηρά, λιπάσματα, άνθρακα και πετρέλαιο, ωφελούσαμε πρωτίστως τους καταναλωτές, ιδίως στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες» επεσήμανε ο δρ Αθανάσιος Μαρτίνος δίνοντας την πραγματική διάσταση του θέματος:

«Το ερώτημα είναι πού θα είχαν εκτιναχθεί οι τιμές του πετρελαίου μετά την ουκρανική κρίση του 2022 αν δεν υπήρχαν τα ελληνικά δεξαμενόπλοια να μεταφέρουν τ ο ρωσικό πετρέλαιο. Πιθανότατα θα είχαν διπλασιαστεί χωρίς τα δικά μας πλοία να μεταφέρουν το πετρέλαιο. Γι’ αυτό και στις ΗΠΑ παραδέχτηκαν ότι το πετρέλαιο αυτό μεταφέρεται με συγκεκριμένους όρους και σε συγκεκριμένες τιμές».

Αφού ευχήθηκε να τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία «μεταξύ αδελφών εθνών» όπως είπε, στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ότι «έχουμε ακόμη έναν καταστροφικό πόλεμο εδώ και έναν χρόνο, στη Μέση Ανατολή. Έναν πόλεμο που επηρεάζει επίσης την παγκόσμια ναυτιλία. Τον πόλεμο του Ισραήλ εναντίον της Χαμάς και της Χεζμπολάχ. Οι σύμμαχοι της Χεζμπολάχ, οι Χούθι, έχουν ουσιαστικά αποκλείσει το πέρασμα της Ερυθράς Θάλασσας». Όπως επεσήμανε ως αποτέλεσμα, οι ναύλοι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, ειδικά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τις τιμές για τη μεταφορά ενός container να έχουν τριπλασιαστεί μετά το κλείσιμο της Ερυθράς Θάλασσας. Αύξηση ναύλων σημειώθηκε και για τα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου, όπως και τα μεγάλα φορτηγά τύπου capesize.

Στο τέλος, ο Έλληνας πλοιοκτήτης έκανε πρόβλεψη για την κατάσταση την στην Ερυθρά Θάλασσα

«Είναι αμφίβολο αν η παρέμβαση των Χούθι θα σταματήσει σε περίπτωση κατάπαυσης του πυρός στη Μέση Ανατολή. Στόχος των Χούθι είναι να τραβήξουν την προσοχή και να αναγνωριστούν από τη διεθνή κοινότητα» και κατέληξε λέγοντας: «Δεν αναμένεται η Ερυθρά Θάλασσα να ξανανοίξει σύντομα, γεγονός που είναι καλό για την ναυλαγορά».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Τι σηματοδοτεί η απόφαση του Ecofin για τα τέλη στα κινέζικα μικροδέματα – Η θέση του Έλληνα ΥΠΟΙΚ, Κυριάκου Πιερρακάκη
Ο ΥΠΟΙΚ τόνισε ότι, η πολιτική αυτή είναι κρίσιμη για τη διαφάνεια στο ηλεκτρονικό εμπόριο, την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και την ισότιμη ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης
Πιερρακάκης στο ECOFIN: «Ζητάμε παράταση στην εξαίρεση της φορολογίας καυσίμων για αγροτικό τομέα, ναυσιπλοΐα και αεροπλοΐα»
«Είμαστε στην πρωτοπορία της πράσινης μετάβασης, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ευρώπη», τόνισε ο Υπουργός Οικονομικών
Ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης
Πιερρακάκης για Shein και Temu: «Η Ελλάδα στηρίζει την άμεση επιβολή δασμών στα μικροδέματα από τρίτες χώρες»
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους τελωνειακούς δασμούς με τον ΥΠΟΙΚ να υποστηρίζει ότι η Ελλάδα στηρίζει πλήρως την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάργηση του ελάχιστου ποσού των 150 ευρώ
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριακος Πιερρακάκης 108
Με ακίνητα, μειώσεις φόρων και νέα προγράμματα στέγασης το Δημόσιο αλλάζει το παιχνίδι στην αγορά ακινήτων 
Τα σενάρια αξιοποίησης ευρύτερης δημοσίας περιουσίας για ιδιωτικούς και κοινωνικούς λόγους, την αύξηση των κρατικών εσόδων και την ταχύτερη μείωση του δημοσίου χρέους
Ακίνητα στην Αθήνα