Οικονομία

Φόρος σε όλες τις τραπεζικές συναλλαγές – Κλειδώνει το νέο χαράτσι για όλους

Εμμέσως πλην σαφώς φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται ο φόρος στις τραπεζικές συναλλαγές. Μέσω επιστολής της Λούκας Κατσέλη για λογαριασμό της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών φαίνεται μάλιστα ότι ο φόρος δεν θα αφορά κάποιες, αλλά όλες τις συναλλαγές.

Οι τράπεζες λοιπόν αντιδρούν στον φόρο που φαίνεται ότι θα … κάτσει στο πέντε τοις χιλίοις. Με απλά λόγια μιλάμε για μια επιβάρυνση 2 ευρώ για κάθε ανάληψη της τάξης των 420 ευρώ, όπως δικαιούται κάθε πολίτης λόγω των capital controls, επιβάρυνση μικρή ίσως σκεφτεί κανείς αλλά εάν πολλαπλασιαστεί επί τις αναλήψεις του έτους, δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν θα περιορίζεται μονάχα στις αναλήψεις μετρητών αλλά σε όλες τις συναλλαγές μέσω τράπεζας, δηλαδή στις αγορές, στις καταθέσεις, στις αγορές μέσω κάρτας κλπ.
Το που θα μπει ο φόρος προκύπτει από τις αντιρρήσεις των τραπεζών που λένε ότι θα χρειαστούν ένα μήνα για τις αλλαγές των ATMs και τρεις μήνες για τα μηχανήματα POS.
Ταυτόχρονα γίνεται λόγος για αντικίνητρο για όσους επιλέγουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που σημαίνει ότι ο φόρος θα μπει και εκεί.

Σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική τραπεζικά στελέχη επισημαίνουν ότι θα προκληθούν αδικίες μεγάλης έκτασης, αφού η επιβάρυνση θα είναι πολλαπλή για το ίδιο ποσό, για παράδειγμα, όταν κατατίθεται από τον εργοδότη και όταν γίνεται ανάληψη από τον εργαζόμενο, όπως και όταν γίνεται μεταφορά από λογαριασμό σε λογαριασμό του ίδιου καταθέτη.

Το πόσο και που μπορεί να επιβαρύνει ο φόρος στις συναλλαγές τον μέσο πολίτη και τις επιχειρήσεις πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί. Η απάντηση μάλιστα εύκολα θα μπορούσε να είναι ότι η επιβάρυνση θα είναι πολύ μεγάλη, παρά το μικρό ποσοστό του φόρου, καθώς ουσιαστικά σε κάθε κίνηση που πραγματοποιεί ο πολίτης ο φόρος θα του αφαιρεί και ένα μέρος του εισοδήματος το οποίο σωρευτικά δεν είναι καθόλου μικρό.

Για παράδειγμα για να εισπράξει το μισθό του ένας εργαζόμενος θα υπάρχει φόρος στην κατάθεση από τον εργοδότη. Στη συνέχεια ο εργαζόμενος θα επιβαρύνεται με φόρο κάθε φορά που κάνει ανάληψη (2 ευρώ για κάθε ανάληψη των 420 ευρώ σημαίνει 8 ευρώ το μήνα ή τουλάχιστον 96 ευρώ το χρόνο).
Παράλληλα ο ίδιος πολίτης θα επιβαρύνεται με φόρο για να πληρώσει τη ΔΕΗ ή τον ΟΤΕ, αλλά και για να πληρώσει τον ΕΝΦΙΑ και τις δόσεις της… εφορίας!
Από τη στιγμή μάλιστα που για να κτιστεί το αφορολόγητο θα χρειάζονται ηλεκτρονικές αποδείξεις, πληρωμή δηλαδή μέσω κάρτας, σε κάθε αγορά θα υπάρχει και ο φόρος!

Με πληροφορίες από Naftemporiki.gr

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης