Σάββατο, 27 Απρ.
16oC Αθήνα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ένα στοίχημα, που θα δοκιμαστεί το 2020

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ένα στοίχημα, που θα δοκιμαστεί το 2020
Φωτογραφία αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μετά από πολλά χρόνια, που ο κλάδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται «εν υπνώσει», τώρα οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ετοιμάζονται να εισάγουν στην ελληνική αγορά δεκάδες νέα μοντέλα, καθώς εκτιμούν, ότι το εναρκτήριο λάκτισμα θα δώσουν τα φορολογικά κίνητρα που θα εφαρμοστούν το 2020.

Οι εταιρείες έχουν προαναγγείλει την απόφασή τους να διαθέσουν άμεσα στην ελληνική αγορά, τα τελευταία τους μοντέλα, αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν μεγάλη εμπορευσιμότητα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.  Κάποιες μάλιστα, αυτοκινητοβιομηχανίες, θα αρχίσουν να πουλάνε για πρώτη φορά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, καθώς εκτιμούν, ότι, από τον νέο χρόνο, η ζήτηση θα αυξηθεί με διψήφιους αριθμούς.

Παρά τις ελπίδες τους για αύξηση των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας από τον νέο χρόνο, ωστόσο, οι έμποροι αυτοκινήτων, δεν κρύβουν, την αγωνία τους, για την επιτυχία του εγχειρήματος, καθώς διαπιστώνουν μεγάλες καθυστερήσεις, ως προς την υιοθέτηση φορολογικών κινήτρων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στέλεχος μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας «Η ευνοϊκή πολιτική που θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις, εδώ και χρόνια παραμένει στα χαρτιά με αποτέλεσμα στην ελληνική αγορά να κυκλοφορούν μόλις 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 186 πουλήθηκαν το 2018». Καλύτερη ήταν η εικόνα της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2019, όταν υπήρξαν επίσημες εξαγγελίες ως προς τη φορολογική πολιτική που θα υιοθετήσει η κυβέρνηση.

Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ελληνικού Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) μοντέλων το πρώτο εξάμηνο του έτους, άγγιξαν τις 229.«Χρειάζονται μεγάλες προσπάθειες για να αναστήσουμε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα» αναφέρει στο newsit.gr στέλεχος μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Η μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα δοθεί, όταν εφαρμοστούν τα φορολογικά κίνητρα» υποστηρίζουν οι αυτοκινητοβιομήχανοι, που μαζί με τους καταναλωτές, έχουν στραμμένα τα βλέμματά τους στην κυβερνητική πολιτική που έχει προαναγγείλει, ότι θα μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας, τα τέλη ταξινόμησης και τους φόρους χρήσης, έτσι, ώστε σταδιακά να αντικατασταθούν τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, στο πλαίσιο της «πράσινης πολιτικής» που έχει υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για τους καταναλωτές, ωστόσο, οι ανησυχίες είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς εκτός από τα φορολογικά κίνητρα που περιμένουν να δουν να γίνονται πράξη, φρένο στις αγοραστικές τους διαθέσεις βάζει και η ανησυχία τους για τις υποδομές φόρτισης, οι οποίες αν και αυξάνονται, ωστόσο, φαίνεται ότι έχουν πολύ «δρόμο» να διανύσουν ακόμα, έως ότου φθάσουν στο επίπεδο πλήρους εξυπηρέτησης.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις