Ακόμα και στις χειρότερες στιγμές της κρίσης οι έμποροι έπαιρναν βαθιές ανάσες από τη χριστουγεννιάτικη αγορά.
Όλα δείχνουν όμως πως εφέτος ούτε ο Άγιος Βασίλης δεν θα μπει στα καταστήματα, και αυτό δεν προκύπτει μόνο από το κλίμα μεταξύ των εμπόρων.
Σύμφωνα με έρευνα της PwC, που δημοσιεύεται στο Euro2day, η μέση δαπάνη των Ελλήνων στις χριστουγεννιάτικες αγορές θα είναι κατά -12,5% χαμηλότερη ακόμα και από πέρυσι, και αναμένεται να μην ξεπεράσει ούτε τα 400 ευρώ.
Όλοι αποδίδουν το θάνατο της αγοράς στις πολιτικές εξελίξεις και την πιθανότητα πρόωρων εκλογών, που τρομάζει τον κόσμο και τον αναγκάζει να μην ξοδεύσει ακόμα και τα λιγοστά διαθέσιμα χρήματα του.
Δεν είναι μόνο όμως η εμπορική κίνηση που καταβαραθρώνεται.
Εξίσου ανησυχητικά είναι τα σημάδια και από τη μεγαλύτερη βιομηχανία που διαθέτει η χώρα μας, που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό.
Σύμφωνα με το Capital οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, και ειδικότερα η δημόσια τοποθέτηση από τον Α. Τσίπρα κατά του θεσμού του all inclusive είναι πολύ πιθανό να επιφέρουν καταστροφικές συνέπειες στον κλάδο των ξενοδοχείων.
Στο δημοσίευμα ξενοδόχοι κάνουν εκκλήσεις για σταθερότητα έστω και την τελευταία στιγμή, ενώ υπερασπίζονται το θεσμό των all inclusive, με τον οποίο γέμισαν τα δωμάτια τους προσφέροντας ανταγωνιστικότατες τιμές.