Επιχειρήσεις

Αγώνας δρόμου από τους επενδυτές για να ολοκληρωθούν οι πρώτες μπαταρίες – Το παράδειγμα της HELLENiQ Energy

Γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τις εταιρείες του χώρου

Αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις βρίσκονται οι επενδυτές, προκειμένου να φέρουν εις πέρας τα πρώτα έργα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες στη χώρα μας.

Αυτή την περίοδο φτάνουν σταδιακά στο νήμα οι μονάδες με μπαταρίες από τους δύο πρώτους διαγωνισμούς, που πραγματοποιήθηκαν προ διετίας. Αρχικά έπρεπε να ολοκληρωθούν ως το Σεπτέμβριο, αλλά το ΥΠΕΝ αναγκάστηκε να δώσει παράταση ως το Μάρτιο του 2026. Ακόμα και έτσι, όμως, τα περιθώρια είναι στενά για τους επενδυτές και παράλληλα ελλοχεύει το τέλος του Ταμείου Ανάκαμψης το καλοκαίρι του 2026.

Ενδεικτικό της όλης κατάστασης είναι το παράδειγμα της HELLENiQ Energy, η οποία εξασφάλισε έργο αποθήκευσης μέσω του πρώτου διαγωνισμού.

Όπως δήλωσε σχετικά ο COO της HELLENiQ Renewables, Σωτήρης Καπέλλος, η εταιρεία δεν έχασε καθόλου χρόνο μετά τη δημοπρασία: Το Σεπτέμβριο του 2023 υπέβαλε αίτημα για να πάρει όσους σύνδεσης, τους οποίους και έλαβε στα τέλη Φεβρουαρίου 2024.

Έπειτα, ακολούθησε ένα ολόκληρο έτος μέχρι τη σύμβαση σύνδεσης, με αποτέλεσμα οι εργασίες για την κατασκευή του υποσταθμού της μονάδας να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2025. Καθώς τυπικά χρειάζονται 9 – 12 μήνες για ένα τέτοιο έργο, η εταιρεία έχει επιταχύνει τις προσπάθειές της ώστε να είναι έτοιμο εγκαίρως το Μάρτιο του 2026.

Από τα παραπάνω προκύπτει αφενός η τεχνική και κατασκευαστική δυσκολία του εγχειρήματος, αλλά και οι καθυστερήσεις των αρμόδιων φορέων που απειλούν να εκτροχιάσουν ορισμένα από τα έργα.

Εφόσον υλοποιηθούν οι μπαταρίες των διαγωνισμών, η χώρα μας θα αποκτήσει μέσα στο 2026 τα πρώτα 1.000 MW αποθήκευσης. Επόμενο βήμα θα είναι τα 4,7 GW των μπαταριών για επιχειρήσεις που θα υλοποιηθούν χωρίς επιχορήγηση. Αυτά τα έργα προβλέπεται να μπουν στο σύστημα αργότερα, εντός του 2028.

Στόχος της αποθήκευσης είναι να εκμεταλλεύεται πλήρως την παραπανίσια ενέργεια των ΑΠΕ τα μεσημέρια, ώστε να διοχετεύεται στην υπόλοιπη ημέρα και να μην πηγαίνει χαμένη. Το γεγονός αυτό θα επιτρέψει να μετακυλιστεί στους τελικούς καταναλωτές περισσότερη από τη φθηνή ενέργεια που παράγουν αιολικά και φωτοβολταϊκά, μειώνοντας την ανάγκη για λειτουργία των ακριβών συμβατικών μονάδων.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Έπεσαν υπογραφές για Chevron – HELLENiQ Energy: Αρχίζουν οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στα 4 «οικόπεδα» Κρήτης και Πελοποννήσου
Η επιτροπή αξιολόγησης της ΕΔΕΥΕΠ ολοκλήρωσε την αξιολόγηση και τις διαπραγματεύσεις με τον operator του σχήματος, τον πολυεθνικό κολοσσό Chevron, και εισηγήθηκε στον κ. Παπασταύρου την κατακύρωση του διεθνούς διαγωνισμού
Πετρελαιοφόρο της Chevron 26
Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Χρειάζεται πολιτική στήριξη για την ανάπτυξη των δικτύων και των συστημάτων αποθήκευσης
Χωρίς την υποστήριξη από τις τοπικές κοινωνίες και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ξεκαθάρισε ο κ. Μάργαρης
Ο Ιωάννης Μάργαρης