Επιχειρήσεις

ΑΒΑΞ: Δυναμική επέκταση στο real estate και το στοίχημα με τη Γραμμή 4 του Μετρό

Έρχεται νέο χρονοδιάγραμμα για τη γραμμή 4 του Μετρό, η πορεία των έργων

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ επιταχύνει την ανάπτυξή του στον τομέα των ακινήτων, θέτοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής του το real estate ως βασική πηγή εσόδων για τα επόμενα χρόνια. Στο χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνονται ήδη 10 εξοχικές κατοικίες συνολικής επιφάνειας 15.000 τ.μ., με συνολική εκτιμώμενη αξία 73 εκατ. ευρώ, ενώ το ευρύτερο πλάνο προβλέπει την πώληση 175 διαμερισμάτων. Παράλληλα, ο Όμιλος αναπτύσσει νέα ακίνητα σε περιοχές με υψηλή τουριστική ζήτηση, όπως το Άνω Κουφονήσι, η Αστυπάλαια και τα Χανιά, στοχεύοντας σε σημαντική αύξηση των εσόδων από το real estate έως το 2029.

Σημαντικά έσοδα για τον Όμιλο ΑΒΑΞ αναμένονται και από τις παραχωρήσεις, με εκτιμώμενα συνολικά έσοδα 150 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας. Από αυτά, τα 60 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη συμμετοχή της ΑΒΑΞ στην Αττική Οδό, ενώ προσδοκά και 8 εκατ. ευρώ EBITDA από τη δραστηριότητα στις μαρίνες.

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Το μεγαλύτερο κατασκευαστικό στοίχημα

Στην καρδιά των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων του Ομίλου παραμένει η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, όπου δύο μετροπόντικες — η «Αθηνά» και η «Νίκη» — συνεχίζουν τη διάνοιξη συνολικά 4,5 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη καλύψει το 65% της διαδρομής και αναμένεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξη έως τα τέλη του 2025, ενώ ο δεύτερος εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026.
Ωστόσο, η πρόοδος επιβραδύνθηκε λόγω του ιδιαίτερου σχεδιασμού του έργου, που ξεκίνησε παράλληλα με τις πρόδρομες εργασίες, δημιουργώντας διαδοχικές καθυστερήσεις. Σημαντικοί σταθμοί, όπως οι Πανεπιστημιούπολη, Ευαγγελισμός και Γουδή, δεν έχουν ακόμη παραδοθεί, ενώ η συνεργασία με την Ελληνικό Μετρό συνεχίζεται για την τελική συμφωνία του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης.

Άλλα μεγάλα έργα υποδομής

Στον τομέα των έργων υποδομής, καθυστερήσεις καταγράφονται και στην υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο Ελληνικό, λόγω καθυστερημένων παραδόσεων μελετών από τη Lamda Development. Η ολοκλήρωση του έργου έχει μετατεθεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2027, ενώ η ΑΒΑΞ δεν σχεδιάζει προς το παρόν την ανάληψη νέων έργων εντός του Ελληνικού.
Στη Θεσσαλονίκη, το έργο FlyOver προχωρά εντατικά, με 8 έως 10 ενεργά εργοτάξια, και η παράδοσή του αναμένεται στα μέσα του 2027. Στον οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος, ο Όμιλος υλοποιεί τμήμα 40 χιλιομέτρων, με την ολοκλήρωση μεγάλου μέρους του έργου να προγραμματίζεται νωρίτερα από το συμβατικό χρονοδιάγραμμα, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στους οδικούς άξονες Μπράλος–Άμφισσα και Ιωάννινα–Κακαβιά.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Public+: Πάνω από 720.000 μέλη συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανταμοιβής που επιστρέφει ευρώ σε κάθε αγορά
Tο δωρεάν πρόγραμμα ανταμοιβής των Public, με περισσότερους από 720.000 εγγεγραμμένους, πραγματοποιείται σήμερα μέσω του Public Wallet με ποσό της επιστροφής να ξεπερνά ήδη τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ
Public