Οικονομία

Πουλάει χρέη 1,5 δισ η ΔΕΗ

Στην τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ θα προχωρήσει άμεσα η ΔΕΗ με στόχο την άντληση ρευστότητας αλλά και την καλύτερη διαχείριση των καθυστερούμενων χρεών.

Για το σκοπό αυτό όπως ανέφερε χθες ο Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης θα προχωρήσει η σύσταση δύο εταιρειών ειδικού σκοπού στις οποίες θα μεταφερθούν δύο κατηγορίες οφειλών με κριτήριο το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Στην πρώτη θα ενταχθούν οι καθυστερούμενες οφειλές για διάστημα έως και 60 ημερών και στην δεύτερη από 90 ημέρες και πάνω.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη της επιχείρησης οι εν λόγω οφειλές θα αποτελέσουν τη βάση για έκδοση ομολόγων (τριετούς ή άλλης διάρκειας καθώς οι τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη αποσαφηνιστεί). Εκτιμάται ότι το ποσό που μπορεί να αντλήσει η ΔΕΗ από την έκδοση μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 20 και 25% των οφειλών στις οποίες στηρίζεται δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ποσό άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ.

Το σχέδιο περιλαμβάνει ακόμη την ενεργητική διαχείριση του χαρτοφυλακίου των ληξιπρόθεσμων με την πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει δράση για την είσπραξη των οφειλομένων. Κάτι που έχει κάνει ήδη η ΔΕΗ, η οποία έχει αναθέσει την εφαρμογή λύσεων για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας στην εταιρεία Qualco. Προφανώς το πιο ελκυστικό χαρτοφυλάκιο είναι εκείνο που παρουσιάζει καθυστέρηση έως 60 ημερών καθώς στις περιπτώσεις αυτές κατά κανόνα τα ποσά είναι πιο εύκολα εισπράξιμα σε αντίθεση με τις περιπτώσεις που εμφανίζουν μεγαλύτερη καθυστέρηση.

Oι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ διαμορφώθηκαν το 2018 στα 2,443 δισ. ευρώ έναντι 2,536 δισ. το 2017

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα ποσά που θα ανακτώνται από τα ληξιπρόθεσμα χρέη θα καλύπτουν τους τόκους των ομολόγων καθώς και το κεφάλαιο ή μπορεί να επιλεγεί η λύση, στο βαθμό που θα αποπληρώνονται ορισμένα ποσά χρεών, να μπαίνουν στην εταιρεία ειδικού σκοπού οφειλές που σε πρώτη φάση θα μείνουν εκτός του συγκεκριμένου εργαλείου.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ διαμορφώθηκαν το 2018 στα 2,443 δισ. ευρώ έναντι 2,536 δισ. το 2017, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκαναν στελέχη της επιχείρησης σε αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της προηγούμενης χρονιάς.

Η μείωση αποδίδεται στην είσπραξη απαιτήσεων από ενεργούς πελάτες, οι οφειλές των οποίων υποχώρησαν κατά 250 εκατ. ενώ οι οφειλές των τελικών πελατών, (επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους, εξοχικά στα οποία έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση, καταναλωτές που έχουν μετακινηθεί σε άλλους προμηθευτές, κ.α.) αυξήθηκαν κατά 157 εκατ.

Στις εταιρείες ειδικού σκοπού θα μεταφερθούν οφειλές τόσο από ενεργούς όσο και από τελικούς πελάτες.

Ο περιορισμός των ληξιπρόθεσμων οφειλών είναι μία από τις δράσεις που σχεδιάζονται για την ενίσχυση της ρευστότητας της ΔΕΗ με τελικό στόχο όπως επεσήμανε ο κ. Παναγιωτάκης χθες με δήλωσή του προς το ΑΠΕ την επιστροφή στην κερδοφορία από την φετινή χρονιά. Σε αυτές περιλαμβάνονται η κατάργηση των επιβαρύνσεων για την κάλυψη των ελλειμμάτων του ειδικού λογαριασμού για τις ανανεώσιμες πηγές, η μείωση του όγκου της λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ που θα διατίθεται μέσω δημοπρασιών καθώς και τα έσοδα από την πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Φλώρινας.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης
Παπασταύρου: Γιατί πήγαμε πρώτα σε Τέξας και Χιούστον για τις γεωτρήσεις
«Εδώ και δεκαετίες δεν το χουμε κάνει πράξη στους υδρογονάνθρακες, αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης το κάνει. Σε δύο χρόνια θα ξέρουμε αν έχουμε εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα», υπογράμμισε ο κ. Παπασταύρου
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου