Οικονομία

«Πράσινο φως» για την επένδυση στη μαρίνα του Αστέρα Βουλιαγμένης

Το «πράσινο φως» για μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις που θα ξεκινήσουν στον τομέα του τουρισμού το 2021 άναψε με την έγκριση της σχετικής μελέτης, ύστερα από συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων.

Πρόκειται για την αναβάθμισης και τον εκσυγχρονισμού των χερσαίων υποδομών της μαρίνας Βουλιαγμένης, στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης στο Μικρό Καβούρι.

Στην ίδια συνεδρίαση υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη εγκρίθηκε επιπλέον, η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτηρίων στην έκταση του Αστέρα, δηλαδή το κτίριο αποθήκης αντλιοστασίου καυσίμων, το υπόγειο αντλιοστάσιο πυρόσβεσης, κτίρια υποσταθμού & εγκαταστάσεων ΔΕΗ κτίριο αποθηκών, τεχνικού προσωπικού, λιμεναρχείου, καθώς και ισογείου τμήματος του εστιατορίου Moorings.

Με προϋπολογισμό ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, το έργο αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του επενδυτικού σχεδίου των μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης. Υπενθυμίζεται, ότι δημοπρατήθηκε το περασμένο καλοκαίρι και ο διαγωνισμός προσέλκυσε έντονο ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους. Τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Astir θα λάβει οριστικές αποφάσεις για τον ανάδοχο, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο μέσα σε 20 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών.

Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022.

Τον περασμένο Οκτώβριο με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Πολιτισμού και Αθλητισμού, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι της επένδυσης στη Μαρίνα Βουλιαγμένης.

Μετά από την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα Βουλιαγμένης θα μπορεί να υποδέχεται συνολικά 59 σκάφη αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων super και mega yachts.

Από το σύνολο των σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε σκάφη θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων σε μήκος.

Με βάση τη χωρητικότητα της μαρίνας τώρα, μπορούν να εξυπηρετούνται έως 103 σκάφη αναψυχής το μήκος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 μέτρα.

Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στους χερσαίους χώρους της μαρίνας Βουλιαγμένης η προβλεπόμενη δόμηση ανέρχεται σε 4.800 τ.μ. Υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου, θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων, ενώ περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τ.μ.

Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών.

Στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας και περίπου 350 θέσεις στην περίοδο λειτουργίας.

Η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας.

Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, στη συνεδρίαση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ μεταξύ άλλων:

1. Εγκρίθηκε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τουριστικό έργο ήπιας ανάπτυξης στην Ιθάκη. Αφορά εκτός σχεδίου ιδιωτική έκταση 944 στρεμμάτων, στη θέση «Πόρος-Άγιος Ανδρέας», με στόχο τη δημιουργία οργανωμένου υποδοχέα ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, υψηλών προδιαγραφών. Σημειώνεται ότι σε αυτή την περιοχή ισχύουν οι γενικές διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης, σε συνδυασμό με τις κατευθύνσεις του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου Ιονίων Νήσων, όπως αυτό έχει πρόσφατα αναθεωρηθεί. Σύμφωνα με το σχέδιο του τουριστικού επενδυτικού έργου, το project προβλέπεται να έχει υπερτοπικό χαρακτήρα, εναρμονισμένο με το φυσικό περιβάλλον και το ιδιαίτερο τοπίο του νησιού.

2. Προεγκρίθηκε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο ανάπτυξης στο πλαίσιο εκπόνησης του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) της εταιρείας «ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΑΒΕΕ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ» στη Δ.Ε. Αγίου Αθανασίου του Δήμου Χαλκηδόνας της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα την Τεχνική Έκθεση που υπέβαλε η εταιρία προγραμματίζεται η υλοποίηση επενδυτικού σχεδίου συνολικού κόστους 1,5 εκατ. ευρώ με σκοπό τη δημιουργία κτιρίου που θα στεγάσει Εκθεσιακό Χώρο, Αποθήκες και Εργαστήριο Μελετών για τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Βρυξέλλες σε συναγερμό: Η Ρωσία δοκιμάζει την ανατολική πτέρυγα – Ασύμμετρο κόστος για τις χώρες πρώτης γραμμής
Οι παραβιάσεις σε Πολωνία και Εσθονία ενεργοποίησαν το Άρθρο 4, με τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ την 1η Οκτωβρίου να συζητά τη στήριξη της ανατολικής πτέρυγας
Μαχητικά αεροσκάφη 3
Ψηφιακός χρυσός: Σχέδιο για να γίνει πιο προσιτή η αγορά του πολύτιμου μετάλλου από μικρoεπενδυτές
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού προωθεί την ιδέα του «ψηφιακού χρυσού» που θα διευκολύνει την αγορά του από όσους θέλουν να επενδύσουν σε αυτόν χωρίς τη διαμεσολάβηση εισηγμένων σε χρηματιστηριακές αγορές funds
New virtual money concept, Gold Bitcoins ( btc )  is Digital crypto-currency use blockchain Technology for
Γιατί οι διεθνείς επενδυτές επιλέγουν ελληνικά ομόλογα – Εισροές 7,5 δισ. ευρώ στο α΄ 6μηνο του 2025 για αγορές ομολόγων και εντόκων
Παρά τους κραδασμούς που παρατηρούνται τελευταία στις διεθνείς αγορές ομολόγων, η εγχώρια αγορά κρατικών ομολόγων παρουσιάζεται ανθεκτική
3d rendered financial graphs, perfectly usable for topics like stock exchange, financial technology or business and economy in general