Χρηστικά

Έρχεται Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με μειωμένες επιδοτήσεις – Τέλος εποχής για τα «γενναιόδωρα» κίνητρα

Στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 «ψαλιδίζεται» κατά 2/3 η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος

Σε τροχιά επαναπροσδιορισμού μπαίνει η κρατική πολιτική για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με σημαντικά περιορισμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο σε ύψος ποσού όσο και σε αριθμό δικαιούχων.

Η νέα στρατηγική του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με τις μειωμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδιώκει μεγαλύτερη στόχευση και συγκράτηση του δημοσιονομικού κόστους.

Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 είχε φτάσει να προσφέρει επιδοτήσεις έως και 9.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς μάλιστα ανώτατο όριο στην τιμή του μοντέλου. Η γενναιόδωρη αυτή πολιτική αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων ΙΧ και την ενεργοποίηση του κλάδου, ιδίως μετά το 2022.

Ωστόσο, το νέο σχήμα που ετοιμάζεται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο 2025 φέρνει σαρωτικές αλλαγές. Η μέγιστη επιδότηση αναμένεται να μειωθεί στις 3.000-3.500 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα εισάγεται πλαφόν στην αξία του οχήματος, το οποίο θα κυμαίνεται περίπου στις 35.000 ευρώ προ ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται ακριβά μοντέλα και premium επιλογές, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η αγορά μικρότερων και πιο προσιτών EV.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο όπου η ελληνική αγορά ηλεκτροκίνησης δείχνει σημάδια κόπωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του α’ τριμήνου 2025, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψαν πτώση 9,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το κενό επιδότησης, από τη λήξη του προηγούμενου προγράμματος και έως την έναρξη του νέου, έχει οδηγήσει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές στο να περιμένουν.

Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση των κινήτρων δεν είναι τυχαία καθώς το κόστος των επιδοτήσεων θεωρείται υψηλό, ενώ οι προτεραιότητες τώρα στρέφονται προς άλλους τομείς όπως η ενεργειακή απόδοση κτιρίων και η στήριξη των δημόσιων συγκοινωνιών.

Η μείωση των επιδοτήσεων αναμένεται να πλήξει κυρίως τους ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούσαν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως αντικατάσταση ενός συμβατικού ΙΧ. Οι επαγγελματίες, τα ταξί και οι εταιρικοί στόλοι εξακολουθούν να αποτελούν βασικό όγκο στις πωλήσεις, και σε πολλές περιπτώσεις εντάσσονται και σε άλλα σχήματα χρηματοδότησης.

Οι πιο επιβαρυμένοι είναι οι ενδιαφερόμενοι για μεγαλύτερα ή πολυτελέστερα μοντέλα, τα οποία πλέον δεν θα καλύπτονται από τη νέα κρατική επιδότηση λόγω των ορίων τιμής.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα
Πότε και πόσο θα μπορούσαν να αυξηθούν οι τιμές βενζίνης στην Ελλάδα λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή
Η πρόβλεψη την οποία κάνουν οι ίδιοι παράγοντες (σε περίπτωση συνέχισης της σημαντικής ανόδου των διεθνών τιμών του πετρελαίου) κάνει λόγο για αύξηση 3 - 4 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης
Βενζινάδικο 2
Η Nova αναβαθμίζει το 5G δίκτυο κινητής προσφέροντας ταχύτητες έως 1 Gbps και βελτιώνει την εμπειρία των συνδρομητών της με απεριόριστα δεδομένα
Με την υποστήριξη του επενδυτικού πλάνου ύψους 2 δισ. ευρώ της United Group, εκ των οποίων έχουν ήδη επενδυθεί 995 εκατ. ευρώ, η Nova ενισχύει τις ψηφιακές υποδομές και τη συνδεσιμότητα της χώρας
Η Nova αναβαθμίζει το 5G δίκτυο κινητής προσφέροντας ταχύτητες έως 1 Gbps και βελτιώνει την εμπειρία των συνδρομητών της με απεριόριστα δεδομένα