Χρηστικά

Έρχεται Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με μειωμένες επιδοτήσεις – Τέλος εποχής για τα «γενναιόδωρα» κίνητρα

Στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 «ψαλιδίζεται» κατά 2/3 η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος

Σε τροχιά επαναπροσδιορισμού μπαίνει η κρατική πολιτική για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με σημαντικά περιορισμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο σε ύψος ποσού όσο και σε αριθμό δικαιούχων.

Η νέα στρατηγική του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με τις μειωμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδιώκει μεγαλύτερη στόχευση και συγκράτηση του δημοσιονομικού κόστους.

Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 είχε φτάσει να προσφέρει επιδοτήσεις έως και 9.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς μάλιστα ανώτατο όριο στην τιμή του μοντέλου. Η γενναιόδωρη αυτή πολιτική αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων ΙΧ και την ενεργοποίηση του κλάδου, ιδίως μετά το 2022.

Ωστόσο, το νέο σχήμα που ετοιμάζεται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο 2025 φέρνει σαρωτικές αλλαγές. Η μέγιστη επιδότηση αναμένεται να μειωθεί στις 3.000-3.500 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα εισάγεται πλαφόν στην αξία του οχήματος, το οποίο θα κυμαίνεται περίπου στις 35.000 ευρώ προ ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται ακριβά μοντέλα και premium επιλογές, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η αγορά μικρότερων και πιο προσιτών EV.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο όπου η ελληνική αγορά ηλεκτροκίνησης δείχνει σημάδια κόπωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του α’ τριμήνου 2025, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψαν πτώση 9,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το κενό επιδότησης, από τη λήξη του προηγούμενου προγράμματος και έως την έναρξη του νέου, έχει οδηγήσει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές στο να περιμένουν.

Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση των κινήτρων δεν είναι τυχαία καθώς το κόστος των επιδοτήσεων θεωρείται υψηλό, ενώ οι προτεραιότητες τώρα στρέφονται προς άλλους τομείς όπως η ενεργειακή απόδοση κτιρίων και η στήριξη των δημόσιων συγκοινωνιών.

Η μείωση των επιδοτήσεων αναμένεται να πλήξει κυρίως τους ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούσαν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως αντικατάσταση ενός συμβατικού ΙΧ. Οι επαγγελματίες, τα ταξί και οι εταιρικοί στόλοι εξακολουθούν να αποτελούν βασικό όγκο στις πωλήσεις, και σε πολλές περιπτώσεις εντάσσονται και σε άλλα σχήματα χρηματοδότησης.

Οι πιο επιβαρυμένοι είναι οι ενδιαφερόμενοι για μεγαλύτερα ή πολυτελέστερα μοντέλα, τα οποία πλέον δεν θα καλύπτονται από τη νέα κρατική επιδότηση λόγω των ορίων τιμής.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα
Οι πολίτες στηρίζουν τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για την Ανεξάρτητη Αρχή προστασίας των καταναλωτών
Το 71% υποστηρίζει την πρωτοβουλία για μεταρρυθμίσεις του Υπουργού Ανάπτυξης για τη δημιουργία της νέας Ανεξάρτητης Αρχής για την προστασία του καταναλωτή και την εποπτεία της αγοράς
Finance and money technology background concept of business prosperity and asset management
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στροφή στα μπλε τιμολόγια κάνουν οι καταναλωτές
Η θετική εικόνα του Σεπτεμβρίου με τις μειώσεις στα περισσότερα τιμολόγια δεν φαίνεται να επαναλαμβάνεται τον Οκτώβριο καθώς οι τιμές χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας κινούνται μέχρι στιγμής ανοδικά
Young man holding pen with bills working for calculate business data, taxes, bills payment