Αρκετοί είναι οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι κατηγορούνται άδικα για ρευματοκλοπή, μετά από υποτυπώδεις, όπως επισημαίνουν, ελέγχους του ΔΕΔΔΗΕ.
Τα σχετικά παράπονα έχουν πληθύνει τον τελευταίο καιρό, για πρόστιμα με αφορμή διαφορές στην κατανάλωση ή ακόμα και σπασμένες σφραγίδες που μπορεί να οφείλονται σε οποιονδήποτε άλλο λόγο. Μάλιστα, οι καταναλωτές αυτοί είναι δύσκολο στη συνέχεια να βρουν το δίκιο τους και να τεκμηριώσουν ότι είναι αθώοι. Τα δε πρόστιμα για τη ρευματοκλοπή μπορούν να φτάσουν σε χιλιάδες ευρώ, καθώς υπολογίζονται με βάση την υποτίθεται κλεμμένη κατανάλωση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως δήλωσε σχετικά η εκπρόσωπος της ΝΔ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο ΟΠΕΝ, ο ΔΕΔΔΗΕ βεβαιώνει πλέον περισσότερα περιστατικα ρευματοκλοπής σε σχέση με το παρελθόν. Όταν τα συνεργεία εντοπίζουν κάποιον επίμαχο μετρητή, τον πηγαίνουν στο εργαστήριο και προσκαλείται να είναι παρών ο καταναλωτής κατά τον έλεγχο. Εφόσον βεβαιώσει το εργαστήριο ότι υπάρχει ρευματοκλοπή, τότε ανοίγει ένας φάκελος που πάει στα δικαστήρια. Ο πελάτης καλείται να πληρώσει το πρόστιμο και εφόσον κερδίσει το δικαστήριο, του επιστρέφονται τα χρήματα.
Καταναλωτικές ενώσεις, όπως το ΙΝΚΑ, εκτιμούν πάντως ότι πρόκειται για μια άδικη και απαράδεκτη κατάσταση. Ο πρόεδρος, Γιώργος Λεχουρίτης, ανέφερε σχετικά ότι “δεν γίνεται να καλείται ο πολίτης να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας”. Το ΙΚΝΑ συνέστησε σε όσους έχουν κατηγορηθεί άδικα για ρευματοκλοπή να απευθυνθούν στο Συνήγορο του Πολιτη.
Με αφορμή τα παραπάνω, φαίνεται πως στον ΔΕΔΔΗΕ η σκανδάλη είναι αρκετά “μαλακή” πλέον, ενδεχομένως λόγω των πιέσεων που δέχεται για να αντιμετωπίσει το βλαβερό αυτό φαινόμενο.
Το θέμα έχει υπόψη της και η ρυθμιστική αρχή ενέργειας (ΡΑΑΕΥ), η οποία αναμένεται να το συζητήσει με τον ΔΕΔΔΗΕ σε προσεχή συνάντηση, μαζί με τα ευρύτερα ζητήματα των καταμετρήσεων.