Πολιτική

Φίλης: Αλλαγές και στην ιστορία – Να διδάσκεται η περίοδος του εμφυλίου πολέμου

«Το νέο τηλεοπτικό τοπίο, με κανόνες και με νόμιμες-πληρωμένες άδειες, θέτει τέλος στο καθεστώς της ασυδοσίας, που διήρκεσε τελικώς 25 χρόνια», δηλώνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, αναφορικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των καναλιών και τονίζει ότι «απομένουν δύο βήματα για τη διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών στην ενημέρωση», η συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) και η περαιτέρω αναβάθμιση της ΕΡΤ.

Ο κ. Φίλης εμφανίζεται σίγουρος ότι θα κερδηθεί το στοίχημα του ανοίγματος των σχολείων με βιβλία και εκπαιδευτικούς στην τάξη, χωρίς κενά και επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων των αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί πριν τις 12 Σεπτεμβρίου, παρά τα εμπόδια που προκύπτουν. «Αυτό συμβαίνει πάντα όταν προσπαθείς να αντιμετωπίσεις παθογένειες δεκαετιών, που στο χώρο της εκπαίδευσης αναπαράγονταν από το δικομματικό πελατειακό κράτος και στηρίζονται σε μικροκομματικές αντιπαραθέσεις και παρασυνδικαλιστικές πρακτικές», αναφέρει.
Όσο για τις επόμενες αλλαγές στην Παιδεία, που αφορούν στην αναμόρφωση του λυκείου και την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια, ο κ. Φίλης τονίζει ότι «το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο δεν είναι εφικτό να εφαρμοσθεί αυτή την στιγμή», αλλά θα αποτελέσει βάση διαλόγου.

Ακόμη, με αφορμή την πρόσφατη συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, ο υπουργός ασκεί κριτική στη στάση της Νέας Δημοκρατίας, να το καταψηφίσει, λέγοντας ότι επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι «η ΝΔ έχει πρόβλημα ταυτότητας». Παράλληλα, κατηγορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι συζητά την πρόταση σχολαρχών να δίνει το κράτος κουπόνι, voucher, ώστε οι γονείς να επιλέγουν όποιο σχολείο, ιδιωτικό ή δημόσιο θέλουν. «Πρόκειται για περίεργη αντίληψη ιδιωτικοποίησης δημόσιων πόρων, που η ιστορία μας διδάσκει ότι συνοδεύεται από φαινόμενα εκτεταμένης διαφθοράς», δηλώνει.

Τέλος, αναφορικά με την κριτική που ασκείται για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, τονίζει ότι η αναμόρφωση του μαθήματος «αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές». Για το μάθημα της Ιστορίας, επισημαίνει: «Είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγές και στα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας». Ωστόσο, τονίζει ότι δεν υπάρχει ανάλογη επεξεργασία που να έχει φτάσει σε πόρισμα. «Πιστεύω ότι η διδασκαλία της περιόδου του εμφυλίου πόλεμου μπορεί να ενισχύσει τη θετική σχέση των πολιτών με την ιστορική αλήθεια, καθώς και την εθνική αυτογνωσία και συμφιλίωση. Προφανώς είναι ευαίσθητο θέμα και χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στα γεγονότα, τον πόνο και τις μνήμες όλων των Ελλήνων», προσθέτει.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν χαρίζει τη δυναμική που καταγράφει – Τι ισχύει για τη συνεργασία με Κασσελάκη
Τα στελέχη του Κινήματος Δημοκρατίας σημειώνουν ότι δεν πρόκειται για εκλογική συνεργασία, ευελπιστούν ωστόσο ότι μέσα από αυτή την κίνηση θα προκύψει η δημιουργία ενός «αλλού πόλου»
Ο Στέφανος Κασσελάκης και η Ζωή Κωνσταντοπούλου
Τo αίτημα Μητσοτάκη στη Μελόνι για σύγχρονα τρένα από τη Hellenic Train και το «καμπανάκι» για την αμυντική συνεργασία της με τον Ερντογάν
Στη Ρώμη σήμερα ο Μητσοτάκης - Η ατζέντα της συνάντησης με την Ιταλίδα ομόλογό του - Αδειάζει η «κλεψύδρα» για τη σύσταση Προανακριτικής
Κυριάκος Μητσοτάκης με Τζόρτζια Μελόνι 1
«Βόμβα» από Φάμελλο και κόντρα με Παππά: «Ο Κασσελάκης με καθαίρεσε από την προεδρία της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ με πραξικόπημα»
Η κόντρα Φάμελλου - Παππά, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκίνησε από τη συζήτηση στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση των τάσεων
Σωκράτης Φάμελλος και Νίκος Παππάς