Πολιτική

Γιώργος Καραγιάννης: «Δεν θα υποχωρήσουμε, τα Εξάρχεια θα είναι μία πλατεία με Μετρό και πράσινο»

Ο Γιώργος Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν υποχωρεί και δεν κάνει πίσω παρά τις αντιδράσεις και προχωράει το έργο του Μετρό στα Εξάρχεια. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, τόνισε στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου ότι τα Εξάρχεια θα γίνουν μια πλατεία με Μετρό και περισσότερο πράσινο.

Σαφές μήνυμα ότι «το Μετρό θα γίνει στην πλατεία Εξαρχείων και θα το χαρεί ο κόσμος και οι κάτοικοι της περιοχής» έστειλε Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας ότι «αποτελεί τη μοναδική λύση για την περιοχή». Μάλιστα, έκανε αναφορά στις αντιδράσεις και σημείωσε ότι «προκαλεί αλγεινή εντύπωση πως το Μετρό, ως αξιοπρεπές και φθηνό μέσο μεταφοράς, ένα κατεξοχήν φιλολαϊκό κοινωνικό αγαθό, ενοχλεί».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ αδειοδότησε και δημοπράτησε το έργο»

Ο Γιώργος Καραγιάννης κατηγόρησε μερίδα της αντιπολίτευσης που διαφωνεί με το έργο του Μετρό στα Εξάρχεια για «ιδιότυπη ιδιοκτησιακή αντίληψη της περιοχής» όπου, όπως πρόσθεσε, «φιλοδοξεί να επιβάλλει τη δική της αισθητική, οικονομική και αναπτυξιακή προσέγγιση». Σε σχέση με τη χωροθέτηση του σταθμού του Μετρό στα Εξάρχεια, ο Γιώργος Καραγιάννης αρχικά παρέπεμψε «στον ΣΥΡΙΖΑ που αδειοδότησε και δημοπράτησε το έργο με τον σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές ανέφερε ότι «η πρόταση μεταφοράς του Σταθμού Εξαρχείων από τη πλατεία, στην οδό Τοσίτσα που τέθηκε για πρώτη φορά το 2016, εξετάσθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποκλείσθηκε τόσο για ουσιαστικούς (συγκοινωνιακούς και κατασκευαστικούς), όσο και διαδικαστικούς λόγους».

Όπως εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών, «οι εναλλακτικές θέσεις που είχαν προταθεί, όπως αυτή στη συμβολή των οδών Τοσίτσα και Μπουμπουλίνας, είναι σημαντικά μικρότερες σε έκταση της πλατείας Εξαρχείων» καθώς και ότι «θα απαιτείτο η αλλαγή χάραξης του έργου στο τμήμα από Σταθμό “Δικαστήρια” μέχρι Σταθμό “Ακαδημία” και η επαναχωροθέτηση και εκ νέου σχεδίαση και του Σταθμού “Αλεξάνδρας”, καθώς ο σταθμός αυτός πρέπει να μετακινηθεί περίπου 300 μέτρα νοτιότερα, στο όριο του Πεδίου του Άρεως με κίνδυνο να κοπούν πολύ περισσότερα δένδρα για την κατασκευή του».

Ο Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε ότι «στον σταθμό Εξάρχεια η επιφάνεια των εγκαταστάσεων Μετρό θα είναι λιγότερο του 10% της πλατείας». «Τα θέματα που σχετίζονται με τη πλατεία Εξαρχείων, τέθηκαν από συλλογικότητες της περιοχής στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, όπου και δόθηκαν κατάλληλες εξηγήσεις και απαντήσεις στους προβληματισμούς των ενδιαφερομένων κατά τα έτη 2016-2018. Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης δεν υποβλήθηκε οποιαδήποτε αντίρρηση για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων» όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών.

«Θα φυτευτούν οργανωμένα όσα δέντρα υπήρχαν και πριν»

Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών ανέλυσε τα πλεονεκτήματα της Γραμμής 4 του Μετρό, τονίζοντας ότι «η πλατεία Εξαρχείων δεν πρόκειται να καταστραφεί, ούτε το πράσινο θα εκλείπει από αυτή. Σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη του 2018 και τα τεύχη της σύμβασης, θα φυτεύουν οργανωμένα όσα δέντρα υπήρχαν και πριν».

Επανέλαβε δε, την επιπρόσθετη δέσμευση που υπάρχει για φύτευση 2.000 δέντρων επιπλέον στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με τον Δήμο Αθηναίων και την εταιρία ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΑΕ.

Οι αριθμοί του Μετρό

«Να μιλήσουμε με νούμερα όμως» συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας ότι με την ολοκλήρωση της Γραμμής 4:

  • 340.000 επιβάτες θα εξυπηρετούνται ημερησίως.
  • 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους.
  • 318 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα την ημέρα θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα.
  • 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.

«Νομίζω τα νούμερα μιλούν από μόνα τους» σχολίασε ο υφυπουργός Υποδομών.

Πρόσθεσε ότι «τα Εξάρχεια θα μετατραπούν σε μια πλατεία με περισσότερο πράσινο, οργανωμένη και με ένα σταθμό μετρό, σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον. Οι κάτοικοι σε 6,5 λεπτά θα βρίσκονται στο Πανεπιστήμιο ή σε 7,5 λεπτά στο Άλσος Βεΐκου».

Παρέθεσε, ακόμα, ένα σημαντικό στοιχείο για τη σύγκριση του δικτύου Μετρό με το τι συμβαίνει σε άλλες πρωτεύουσες.

«Στο Παρίσι, υπάρχουν περίπου 308 σταθμοί Μετρό, με μέση πυκνότητα περίπου 4 σταθμών ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου, ενώ σε πολλές περιοχές υπάρχουν σταθμοί σε απόσταση μικρότερη των 200 ή 300 μ. μεταξύ τους. Η Αθήνα μετά και την ολοκλήρωση της Γραμμής 4, θα έχει 1 σταθμό ανά τετραγωνικό χλμ. Ενώ την ίδια περίοδο, μόνο το υπό κατασκευή έργο Grand Paris θα προσθέσει 200 χλμ. Μετρό με 68 νέους σταθμούς στην πόλη» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

«Δεν πρόκειται να υποχωρήσουμε»

«Το Μετρό σημαίνει φως, σημαίνει διαφάνεια. Οργανωμένες μειοψηφίες δεν θα μετατρέψουν μία περιοχή σε γκέτο. Δεν θα επιτρέψουμε τα άβατα και το σκοτάδι. Αν κάποιοι άλλοι θέλουν να το υπηρετήσουν ας το κάνουν. Όλες οι περιοχές θα πρέπει να αναπτυχθούν. Θέλουμε να αναδείξουμε και τις διαφορετικές ιδέες αλλά υπό καθεστώς διαφάνειας. Άλλωστε, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί ο σταθμός του Μετρό στα Εξάρχεια αντιστρατεύεται την ελευθερία των ιδεών. Δεν πρόκειται να υποχωρήσουμε, δεν πρόκειται να εξυπηρετήσουμε μικροπολιτικά συμφέροντα και μικροϊδιοκτησιακές αντιλήψεις σε αυτή την περιοχή» είπε κλείνοντας ο Γιώργος Καραγιάννης.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν χαρίζει τη δυναμική που καταγράφει – Οσα ισχύουν για τη συνεργασία με Κασσελάκη
Τα στελέχη του Κινήματος Δημοκρατίας σημειώνουν ότι δεν πρόκειται για εκλογική συνεργασία, ευελπιστούν ωστόσο ότι μέσα από αυτή την κίνηση θα προκύψει η δημιουργία ενός «αλλού πόλου»
Ο Στέφανος Κασσελάκης και η Ζωή Κωνσταντοπούλου
«Βόμβα» από Φάμελλο και κόντρα με Παππά: «Ο Κασσελάκης με καθαίρεσε από την προεδρία της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ με πραξικόπημα»
Η κόντρα Φάμελλου - Παππά, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκίνησε από τη συζήτηση στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση των τάσεων
Σωκράτης Φάμελλος και Νίκος Παππάς
Σωκράτης Φάμελλος: «Δεν υπάρχει περιθώριο για καμία αναβολή του Συνεδρίου της αναγέννησης και επανεκκίνησης»
«Από αύριο ξεκινά ο προσυνεδριακός διάλογος και πρέπει να είναι ουσιαστικός και εξωστρεφής, θα γίνουν εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα με τη ενεργή συμμετοχή και της κοινωνίας» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Ο Σωκράτης Φάμελλος 1
Ζωή Κωνσταντοπούλου για Στέφανο Κασσελάκη: Δεν ισχύει αυτό που ειπώθηκε, όπως ειπώθηκε, για συνεργασία για τα Τέμπη
«Ο κ. Κασσελάκης μου έχει πει ότι οι βουλευτές που πρόσκεινται στο κόμμα του θα στηρίξουν την πρόταση της Πλεύσης Ελευθερίας για προανακριτική για τα Τέμπη»
Στέφανος Κασσελάκης και Ζωή Κωνσταντοπούλο 4
Κυριάκος Μητσοτάκης – Τζόρτζια Μελόνι: Συνάντηση στη Ρώμη τη Δευτέρα – Στο επίκεντρο μεταναστευτικό και διμερείς σχέσεις
Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι στο πλαίσιο του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας η ατζέντα είναι ευρεία και πολλές οι προοπτικές συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη Τζόρτζια Μελόνι