Πολιτική

Νέα ερωτήματα για τις άγονες γραμμές

Οι παραλείψεις του υπ. Ναυτιλίας και η απουσία του Χρήστου Στυλιανίδη από τη σύσκεψη της Σαντορίνης

Τι συμβαίνει τελικά με τις άγονες γραμμές. Γιατί, παρά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν και ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης φαίνεται να μην… έχει «μια θέση στο τραπέζι», όπως φάνηκε από τη σύσκεψη που έγινε την περασμένη Παρασκευή για την κατάσταση στη Σαντορίνη, από την οποία έλαμψε δια της απουσίας του.

Η ουσία είναι μια: οι παραλείψεις και οι αναθέσεις, ύψους εκατομμυρίων ευρώ με άγνωστα κριτήρια, έχουν οδηγήσει στην αποτυχία εξυπηρέτησης των νησιών και των κατοίκων τους. Ταυτόχρονα, όσα έρχονται στο φως, οι παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων έχουν και στοιχεία κακοδιαχείρισης και διασπάθισης δημοσίου χρήματος.

Με υπογραφή του υπουργού κ. Στυλιανίδη, εγκρίθηκε απευθείας ανάθεση για τη γραμμή Λαύριο – Λήμνος δημιουργώντας 2 βασικά ερωτήματα.

  1. Η γραμμή Αττική-Λήμνος είχε εξυπηρέτηση με πλοίο από τον Πειραιά χωρίς καμία κρατική δαπάνη/επιδότηση, οπότε το δρομολόγιο χωρίς την εξυπηρέτηση της νήσου του Αγ. Ευστρατίου δεν είχε καμία νομιμοποιητική βάση. Γιατί λοιπόν το υπουργείο προχώρησε σε σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας και επιδότησε το συγκεκριμένο δρομολόγιο με εκατομμύρια ευρώ;
  2. Σε κάθε περίπτωση όμως αφαιρώντας ένα λιμάνι (τον Άγιο Ευστράτιο) από τη παραπάνω γραμμή θα έπρεπε να μειωθεί και το τίμημα. Γιατί το τίμημα που ορίστηκε ήταν ακριβώς το ίδιο με αυτό που κατέβαλε το Υπουργείο για το πλήρες δρομολόγιο Λαύριο -Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος;

Πληροφορίες ανέφεραν ότι ο λόγος της κατάργησης της προσέγγισης του Αγ. Ευστρατίου είναι ότι το πλοίο του ανάδοχου δεν μπορούσε να «δέσει» στο λιμάνι του ακριτικού νησιού. Προτιμήθηκε λοιπόν η εξυπηρέτηση τρίτων και όχι των κατοίκων του Αγ. Ευστρατίου που έχουν μείνει χωρίς απευθείας σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.

Ο Αγ. Ευστράτιος είναι χωρίς απευθείας σύνδεση με την Αττική και από ό,τι φαίνεται θα παραμείνει χωρίς σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα άγνωστο για πόσο καιρό ακόμα.

Αντίστοιχα χωρίς εξυπηρέτηση ήδη από τα μέσα Αυγούστου 2024 έχει αφήσει το Υπουργείο την ενδοκυκλαδική γραμμή (ανατολικές Κυκλάδες), τα δρομολόγια που συνδέουν το κέντρο της Περιφέρειας Κυκλάδων (Σύρος) είναι ελάχιστα με τα λοιπά νησιά, ενδεικτικά της Φολεγάνδρου, της Ανάφης, της Σικίνου, της Ηρακλειάς, της Σχοινούσας, της Αμοργού και άλλων. Δηλαδή για 6 μήνες τα νησιά των Ανατολικών Κυκλάδων δεν εξυπηρετούνται με ικανοποιητικό αριθμό δρομολογίων με τη διοικητική τους πρωτεύουσα Σύρο όπως προέβλεπε η ενδοκυκλαδική γραμμή και εκτελούνταν επί σειρά πολλών ετών. Μάλιστα για κάποια από αυτά τα νησιά τον Αύγουστο και μήνες του Φθινοπώρου δεν υπήρχε καθόλου σύνδεση με τεράστια οικονομική ζημιά για αυτά. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Ναυτιλίας αντί να σκύψει στα παραπάνω προβλήματα και σε πολλά άλλα που μαστίζουν τα νησιά της Ελληνικής επικράτειας, με υπογραφή του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη δαπανά αναίτια εκατομμύρια του Ελληνικού λαού σε γραμμές που δεν υπάρχει λόγος.

Οι φορολογούμενοι πληρώνουν, οι νησιώτες και τα μικρά νησιά δεν εξυπηρετούνται και ουσιαστικές απαντήσεις που οφείλονται από το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν δίνονται.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Παρέμβαση Σαμαρά για το κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων του ΕΛΤΑ - «Αποδυναμώνει την παρουσία του κράτους, η απόφαση να επανεξεταστεί»
«Να καταλάβουν λοιπόν οι υπεύθυνοι, ότι μια τέτοια απόφαση αποδυναμώνει σε όλη τη χώρα την αίσθηση της αναγκαίας παρουσίας του κράτους, πολύ περισσότερο ανάμεσα στους πιο αδύναμους»
Ο Αντώνης Σαμαράς 50
Το κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ έφερε και γαλάζιες αντιδράσεις – Η διαβεβαίωση για κατ’ οίκον εξυπηρέτηση
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο ετήσιος τζίρος των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι 15 εκατ. ευρώ, κι ενώ το ετήσιο κόστος λειτουργίας είναι πολλαπλάσιο και αγγίζει τα 90 εκατ. ευρώ
ΕΛΤΑ 22
Στην Αθήνα σήμερα η νέα πρέσβης των ΗΠΑ Κίμπερλι Γκίλφοϊλ - Η πρώτη της επίσημη υποχρέωση και το πάρτι προς τιμήν της
Η πρώτη επίσημη υποχρέωση Κίμπερλι Γκίλφοϊλ είναι προγραμματισμένη για την Τρίτη όταν θα υποβάλει τα διαπιστευτήριά της στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα, σε τελετή στο Προεδρικό Μέγαρο
Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ 18