Πολιτική

Πλακιωτάκης: Αλλάζουν τα πάντα στις άγονες γραμμές

Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αναμορφώνεται ριζικά το πλαίσιο των άγονων γραμμών της χώρας.

Η εισήγηση αυτή έγινε δεκτή στο υψηλότερο επίπεδο, σε συνέχεια της ειδικής σύσκεψης υπό το συντονισμό του Γραφείου Πρωθυπουργού και υλοποιείται με πρωτοβουλία του ΥΝΑΝΠ και την καθοριστική συμβολή των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης & Επενδύσεων. Διαβάστε αναλυτικά τι θα αλλάξει έτσι ώστε να γίνει μοχλός ανάπτυξης η λειτουργία των άγονων γραμμών.

Αύξηση των χρηματοδοτικών πόρων

Αυξάνεται κατά 45% ο ετήσιος προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές, με την επέκταση κατά 40 εκατ. Ευρώ της ετήσιας επιχορήγησης των άγονων γραμμών η οποία θα φθάσει πλέον τα 130 εκατ. ευρώ, έναντι 90.7 εκατ. Ευρώ που ήταν ως τώρα. Λαμβάνεται ειδική πρόνοια για την ενσωμάτωση του αυξημένου κόστους για τα νέα καύσιμα από 1/1/2020, στο πλαίσιο προσαρμογής στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ωφελούμενος νησιώτης. Να σημειωθεί ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμευθεί για την κάλυψη του αυξημένου κόστους των καυσίμων πλην όμως δεν προέβη ποτέ σε κάποια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση.

Ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.).

Η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών, πέραν της γενναίας χρηματοδοτικής ενίσχυσης προς όφελος της νησιωτικής χώρας και των νησιωτών, από φέτος εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραμμές της χώρας χρηματοδοτούνται ως επαναλαμβανόμενη δράση για τα επόμενα έτη, με διασφαλισμένους πόρους και με την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν. Το ΥΝΑΝΠ δύναται να αξιοποιεί τους μη διατιθέμενους πόρους για την επαναπροκήρυξη γραμμών, την ικανοποίηση νέων αιτημάτων των νησιών μας κλπ.

«Τέλος» στην επιδοματική προσέγγιση – Έμφαση στον αναπτυξιακό χαρακτήρα

Για το Υπουργείο πλέον οι άγονες γραμμές δεν είναι απλώς μια πολιτική επιδοματικής προσέγγισης, αλλά παίρνει χαρακτήρα ουσιαστικού αναπτυξιακού εργαλείου για τη νέα νησιωτική Πολιτική που αποκτούμε ως χώρα, με δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Αποδεσμεύουμε τον κρατικό προϋπολογισμό και αναβαθμίζουμε τις άγονες γραμμές, ως δημόσια υπηρεσία/ επένδυση που οφείλουμε να παρέχουμε στα νησιά μας, που το έχουν ανάγκη. Σημασία δεν έχει ποιος υλοποιεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πως εξυπηρετείται ο προορισμός και οι νησιώτες με ασφάλεια και αξιοπιστία.

Ποιοτική διαφοροποίηση του προσφερόμενου μεταφορικού έργου

Οι νέες προκηρύξεις έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ότι αφορά στα πλοία της Κατηγορίας Α (νεότερης ηλικίας πλοία). Αυτά τα νέα ποιοτικότερα κριτήρια υποστηρίζουν νέα βελτιωμένα μισθώματα. Ταυτόχρονα παρέχεται πλέον η δυνατότητα επέκταση των άγονων γραμμών, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση των πόρων, είναι ικανό να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο για την προσέλκυση σύγχρονων πλοίων νεότερης ηλικίας.

Πρόβλεψη ρήτρας «Πλοίου Αντικατάστασης»

Για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το μεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν. Το «πλοίο αντικατάστασης» ειδικά σε άγονες γραμμές που θα υπάρχει μόνο ένα πλοίο θα λειτουργεί ως κριτήριο επιλογής.

Τέλος, για πρώτη φορά τίθενται κανόνες που στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου μεταφορικού έργου, την εξασφάλιση χρηματοδοτικής βιωσιμότητας των αγόνων γραμμών, τον εξορθολογισμό της αγοράς.
Με όλα τα παραπάνω, το Υπουργείο ενσωματώνει τις άγονες γραμμές, στο νέο του αναπτυξιακό σχεδιασμό της νησιωτικής πολιτικής παρέχοντας ένα δίχτυ κοινωνικής και αναπτυξιακής προστασίας για την αντιμετώπιση της νησιωτικότητας και της άρσης της απομόνωσης, παρεμβαίνοντας σε όσα ο ελεύθερος ανταγωνισμός δεν επιλύει.
Το Υπουργείο δεν επιδοτεί ακτοπλοϊκές εταιρίες. Χρηματοδοτεί και επενδύει στις θαλάσσιες διαδρομές νησιωτικής ανάπτυξης, παρέχοντας στους νησιώτες όσα το Σύνταγμα επιτάσσει.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Μητσοτάκης για τον νέο Πάπα Λέοντα 14ο: «Η ηγεσία σας έρχεται σε μία εποχή που ο κόσμος αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις»
Στο μήνυμά του για τον 267ο Ποντίφικα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνει, παράλληλα, την ανάγκη για ενότητα, συμπόνια και διάλογο μεταξύ λαών και θρησκειών
Κυριάκος Μητσοτάκης
Μητσοτάκης στο TikTok: Μπες κι εσύ στο axiologisi.ypes.gov.gr και δώσε τον βαθμό σου όπως στην Eurovision για να γίνουμε καλύτεροι
«Δίνουμε το πρώτο λόγο στους πολίτες για να αξιολογήσετε τις υπηρεσίες στο Δημόσιο αλλά και στον Δήμο σας», λέει στο βίντεο που «ανέβασε» στο TikTok ο Πρωθυπουργός
Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης 5
Κυριάκος Μητσοτάκης: Να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία όχι μόνο για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αλλά για να ξεπεράσουμε και πολλές ευρωπαϊκές χώρες
«Η τεχνολογία και ειδικά η AI είναι επίσης μια ευκαιρία να βελτιώσουμε τις δημόσιες υπηρεσίες», τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Επεισοδιακό φινάλε σε συνέντευξή της – «Σας καλέσαμε για 40 λεπτά και ήρθατε ένα τέταρτο πριν» – «Το θεωρώ μεγάλη αγένεια»
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας παραπονέθηκε ότι οι δημοσιογράφοι δεν τη ρώτησαν για συγκεκριμένα θέματα και εκείνοι της επισήμαναν ότι άργησε να πάει στο στούντιο
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου στο βήμα της Βουλής 24
Άρση ασυλίας για Παύλο Πολάκη και Έλενα Ακρίτα εισηγείται η επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Η υπόθεση του βουλευτή Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ αφορά τη μήνυση που του έχει υποβάλει η Αθηνά Λινού και της βουλευτή Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ τη μήνυση που κατέθεσε εναντίον της ο Γιώργος Γεραπετρίτης
Ο Παύλος Πολάκης και η Έλενα Ακρίτα σε επιτροπή της Βουλής 4
Στέφανος Κασσελάκης: Ένοχος για παράβαση του νόμου περί πόθεν έσχες – 30 μήνες φυλακή με αναστολή και πρόστιμο 50.000 ευρώ
Η εισαγγελέας είχε ζητήσει την απαλλαγή του Στέφανου Κασσελάκη επισημαίνοντας ότι «δεν είχε δόλο» - Ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα καταθέσει έφεση κατά της απόφασης
Eurokinissi 57