Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών αναφέρεται στο ελληνικό χρέος, σημειώνει πως θα ήταν πράγματι ιδιαίτερα θετικό εάν ήταν εφικτό, στο επίπεδο των Ηνωμένων Εθνών, να διαμορφωθούν θεσμοί παγκόσμιας οικονομικής διακυβέρνησης και να συναφθεί διεθνής σύμβαση που να διέπει τα σχετικά με το δημόσιο χρέος και τις διαδικασίες αναδιάρθρωσης του.
«Μεταξύ, όμως, της ομάδας των αναπτυσσομένων χωρών και της Ελλάδας και βεβαίως μεταξύ της περίπτωσης της Αργεντινής, η οποία πρωτοστάτησε στην ως άνω πρωτοβουλία και της χώρας μας, υπάρχουν καθοριστικές διαφορές, οι οποίες προσδιορίζουν και τη στάση της Ελλάδας έναντι της ανωτέρω πρωτοβουλίας, με γνώμονα το εθνικό συμφέρον» αναφέρει ο υπουργός Εξωτερικών.
Ο κ. Βενιζέλος σπεύδει επίσης να υπογραμμίσει ότι «οι ειλημμένες αποφάσεις του Eurogroup του Φεβρουαρίου και Νοεμβρίου 2012, εμπεριέχουν, ουσιαστικά, μηχανισμό περαιτέρω μείωσης του ελληνικού δημόσιου χρέους ώστε να διασφαλίζεται πλήρως η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι εκτός από το ήδη συντελεσθέν «κούρεμα» ύψους 180 δισ. ευρώ (80% ΑΕΠ) σε όρους καθαρής παρούσας αξίας, με την αναδιάρθρωση που συνετελέσθη (εντυπωσιακή αύξηση της μέσης διάρκειας σε 16,5 έτη- 2,5 φορές πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο διάρκειας χρέους- εντυπωσιακή μείωση του μέσου επιτοκίου σε 2,1%, περίοδος χάριτος κλπ), το ελληνικό χρέος κατέστη: α) απολύτως εξυπηρετήσιμο με ετήσιο κόστος μικρότερο κατά περίπου 60% από ό,τι πριν την αναδιάρθρωση. β) διαχρονικά βιώσιμο σύμφωνα με τις αποφάσεις του Eurogroup (βλ. σχετικές δηλώσεις του επικεφαλής του EFSM/ESM κ. Κ. Ρέγκλινγκ)».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ