Πολιτική

Χρήστος Σπίρτζης για Τέμπη: Δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει

Μπορεί να έχουν περάσει δέκα μέρες από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, η χώρα ωστόσο παραμένει συγκλονισμένη από το δυστύχημα που κόστισε την ζωή σε 57 συνανθρώπους μας. Για τις διαχρονικές ελλείψεις στους σιδηροδρόμους, αλλά και ποιες ευθύνες καταλογίζονται στην κυβέρνηση και ποιες στον ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε σήμερα (10.03.2023) στους «Αταίριαστους» ο Χρήστος Σπίρτζης. 

Μιλώντας για την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών εξέφρασε την άποψη ότι οι ευθύνες για τις διαχρονικές ελλείψεις στους σιδηροδρόμους δεν αφορούν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. «Αν έχουμε ευθύνες, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να τις πάρουμε. Το όλοι φταίνε, δεν ισχύει» είπε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης

«Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά» πρόσθεσε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Όλες αυτές τις ημέρες ρωτάει ο κόσμος που είναι ο Σπίρτζης. Με ζήτησε κανείς και κρύφτηκα; Έχω λόγο να κρυφτώ;» είπε επίσης ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. 

«Όταν βλέπεις να σπαράζουν οικογένειες, δεν είναι δυνατόν να βγω στα παράθυρα να τσακωθώ με τον Γεωργιάδη. Σεβάστηκα την μνήμη τους και για αυτό δεν βγήκα. Αν έχουμε ευθύνες, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να τις πάρουμε» σημείωσε επίσης. 

Ο Χρήστος Σπίρτζης είπε, μεταξύ άλλων, ότι: «Είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;». 

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο:

Και πρόσθεσε: «Αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα μέσα στα 4 χρόνια. Κατέρρευσε γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στην στελέχωση του ΟΣΕ. Στον ΟΣΕ και στο Μεταφορών όταν σου λέει κάποιος έχω πρόβλημα ασφάλειας εκεί, σταματάς αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις τους όρους ασφαλούς λειτουργίας. Εμείς σταματήσαμε το ΤΡΑΜ». 

Όσον αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε: «Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε. Αυτό είναι βελτίωση της ασφάλειας γιατί υπήρχαν σταθμάρχες, κλειδούχοι και δευτεροβάθμιο που σταμάτησε το 2019 στην Καρόλου. Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Και να κάνω και μια αποκάλυψη σε αυτό: Αυτό που λένε όλα τα παιδιά ότι βλέπουμε που έρχεται το delivery, αυτό στα τρένα υπήρχε και υπάρχει. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο». 

«Yπάρχει GPS σε κάθε τρένο»

«Τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε, αλλά υπάρχει GPS σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Δεν έβλεπαν σε ποια γραμμή, αλλά χάραζαν. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε» είπε επίσης ο Χρήστος Σπίρτζης. 

«Τώρα ο ΟΣΕ στο δευτεροβάθμιο κέντρο επειδή δεν νοιάστηκε κανείς το 2020 που έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να έχουν ένα τερματικό. Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellinic, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση» πρόσθεσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. 

Και συνέχισε, λέγοντας: «Στη Λάρισα που αναφέρθηκε ο κ. Γεραπετρίτης, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτό ήταν τοπικό όμως. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν. Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, να γίνονται συντηρήσεις». 

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Τελευταία προδημοσίευση για την «Ιθάκη» του Αλέξη Τσίπρα - Τη Δευτέρα κυκλοφορεί το βιβλίο του
«Το “Μύθοι και Αλήθειες” είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο με ιδιαίτερη σημασία. Η ουσία όσων περιγράφω σε αυτό το κεφάλαιο, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που με παρακίνησαν να γράψω την “Ιθάκη”»
Το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα
Η ΝΔ εκλέγει την Κυριακή τον «κομματικό στρατό» της με το βλέμμα στο συνέδριο της άνοιξης: Στις κάλπες πάνω από 120.000 πολίτες
Αυτές οι εσωκομματικές εκλογές έχουν και μία ακόμη ιδιαιτερότητα, πραγματοποιούνται σε ένα περιβάλλον μετά τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά, με ζωηρά τα σενάρια για ίδρυση νέου κόμματος
τα γραφεία της ΝΔ
Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ συνάντησε την Λίνα Μενδώνη: Στο επίκεντρο η αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών
Συζητήθηκαν, επίσης, οι τρέχουσες και μελλοντικές συνεργασίες του Υπουργείου Πολιτισμού με κορυφαία μουσεία των ΗΠΑ, όπως το Getty, το MET, το Museum of the Bible και τη National Gallery of Art
Λίνα Μενδώνη και Κίμπερλι Γκιλφόιλ
«Χωρίς έρεισμα» οι αντιδράσεις της Τουρκίας για τον ελληνικό θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, λέει το υπουργείο Εξωτερικών
Νωρίτερα, η τουρκική διπλωματία κατηγόρησε την Ελλάδα ότι πέτυχε την έγκριση από την ΕΕ ενός συμπληρωματικού χάρτη θαλάσσιου σχεδιασμού που επεκτείνεται πάνω σε περιοχές τουρκικής διεκδίκησης
ÓõíÜíôçóç ôïõ õðïõñãïý Åîùôåñéêþí Íßêïõ ÄÝíäéá ìå ôïí Ãåíéêü ÃñáììáôÝá ôïõ ÍÁÔÏ ÃÝíò Óôüëôåíìðåñãê, ôçí Ôñßôç 6 Ïêôùâñßïõ 2020. 
(EUROKINISSI