Οικονομία

Deutsche Bank: Πληρώνει 90 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ

Η Deutsche Bank συμφώνησε να πληρώσει 95 εκατομμύρια δολάρια (90,3 εκατ. ευρώ) για να "κλείσει" το θέμα της μήνυσης που έχει καταθέσει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, η οποία κατηγορεί τη γερμανική τράπεζα για φοροδιαφυγή, μετά τη χρήση "χρεοκοπημένων" εταιρειών-κελύφη για να αποκρύψει σημαντικές φορολογικές υποχρεώσεις της από την αμερικανική εφορία το 2000.

Υπό τους όρους της συμφωνίας που περιγράφονται σε έγγραφα τα οποία κατατέθηκαν στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν στη Νέα Υόρκη, η Deutsche Bank ομολόγησε επίσης ότι προσπάθησε να “φορτώσει” στις εταιρείες αυτές τις φορολογικές της υποχρεώσεις που απέρρεαν από την τότε νέα αγορά μεριδίου στην φαρμακευτική εταιρεία Bristol-Myers Squibb.

Η συμφωνία επιλύει μια δικαστική διαμάχη που ξεκίνησε με μήνυση κατά της εταιρείας τον Δεκέμβριο του 2014, και με την οποία η αμερικανική κυβέρνηση επιδίωξε να αποζημιωθεί με 190 εκατομμύρια δολάρια (180,6 εκατ. ευρώ) σε φόρους, πρόστιμα και τόκους.

“Η κυβέρνηση, μέσω αυτής της πράξης και της συμφωνίας, έχει αναγκάσει την Deutsche Bank να ομολογήσει τις πράξεις της που σχεδιάστηκαν για να αποφύγει τη φορολόγηση”, δήλωσε ο Πριτ Μπαράρα, εισαγγελέας της νότιας περιφέρειας της Νέας Υόρκης.

Η εκπρόσωπος της Deutsche Bank, Αμάντα Ουίλιαμς ανέφερε σε γραπτή δήλωσή της: “Είμαστε ευχαριστημένοι που λύνουμε αυτή τη διένεξη και αφήνουμε πίσω μας αυτά τα γεγονότα που έγιναν εδώ και πάνω από 16 χρόνια”.

Η συμφωνία αποτελεί το πιο πρόσφατο βήμα στην προσπάθεια της τράπεζας να επιλύσει νομικά θέματα τα οποία σε πρόσφατους μήνες έχουν αυξήσει την ανησυχία των επενδυτών της για το μέλλον της, και ιδιαίτερα για το αν έχει επαρκή κεφάλαια.

Τον περασμένο μήνα, η Deutsche Bank συμφώνησε κατ’ αρχήν να πληρώσει 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια (6,8 δισ. ευρώ) για να επιλύσει μια αμερικανική δίωξη για την πώληση τοξικών τιτλοποιημένων στεγαστικών δανείων.

Η φορολογική υπόθεση αναδύθηκε από την αγορά από τη τράπεζα, στις αρχές του 2000, της εταιρείας Charter Corp, η οποία κατείχε ένα μεγάλο ποσοστό μη υλοποιηθέντων κερδών στην εταιρεία Bristol-Myers. Σύμφωνα με τα έγγραφα της συμφωνίας, τον Μάιο του 2000 η τράπεζα πούλησε την Charter στις εταιρείες-κελύφη, η οποίες κατόπιν εκκαθάρισαν την Charter και πούλησαν τις μετοχές της Bristol-Myers πίσω στην τράπεζα, δημιουργώντας μια φορολογική υποχρέωση 52 εκατομμυρίων δολαρίων (49,4 εκατ. ευρώ) και άνω.

Οι εταιρείες-κελύφη όμως αδυνατούσαν να πληρώσουν τους φόρους, και η Deutsche Bank παραδέχθηκε ότι το γνώριζε ή όφειλε να το γνωρίζει, αναφέρεται στα έγγραφα της δικογραφίας. “Η Deutsche Bank ανέλαβε τη συναλλαγή του Μαΐου 2000 με σκοπό να αποφύγει να πληρώσει τη σχετική φορολογική υποχρέωση”, αναφέρεται στα έγγραφα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης