Πολιτική

Σπίρτζης: Η τροχαία δεν κάνει καθόλου καλά τη δουλειά της

Για πλημμελείς ελέγχους όσον αφορά την απαγόρευση της διέλευσης βαρέων αυτοκινήτων σε παράδρομους των Εθνικών Οδών, κατηγόρησε την τροχαία ο Χρήστος Σπίρτζης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σε ομιλία του στη Βουλή, απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών για τους πλευρικούς δρόμους στους αυτοκινητόδρομους και στις παλαιές Εθνικές Οδούς, τονίζοντας πως «υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις στις κύριες εθνικές οδούς.

Αυτό δεν ισχύει όμως για τα βαριά οχήματα και γι΄ αυτό έγινε πολύ προσεγμένη και λεπτομερής δουλειά και οδήγησε στην έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων, σε ποια τμήματα του οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα πρέπει να απαγορευτεί η διέλευση των βαρέων οχημάτων. Το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από τα ατυχήματα είναι γνωστό. Πρόσφατα, είχαμε τραγικό ατύχημα στο Καπανδρίτι που μια συμπολίτης μας έχασε τη ζωή της και ήταν πολύτεκνη, μητέρα 8 παιδιών.

Δεν μπορούμε όμως εμείς ως υπουργείο, να διασφαλίσουμε ότι τα φορτηγά δεν θα περνάνε από το παράπλευρο δίκτυο. Το θέμα αυτό είναι δουλειά της τροχαίας και τουλάχιστον στην περιοχή του Καπανδριτίου, του κόμβου Αγίου Στεφάνου, η Τροχαία δεν κάνει καθόλου καλά τη δουλειά της. Να μην πω ότι αυτό συμβαίνει ευρέως, αλλά τουλάχιστον στη συγκεκριμένη περιοχή, η Τροχαία δεν κάνει καλά τη δουλειά της για όποιον περνάει από εκεί», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος πως «τα θέματα αυτά θα λυθούν με την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, επειδή υποχρεωτικά τα φορτηγά θα φέρουν εξοπλισμό για να είναι δυνατό να παρακολουθούνται και να διαπιστώνεται ότι δεν διέρχονται από παράδρομους, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια, μόνο και μόνο για να μπορούν κάποιοι να γλυτώνουν διόδια και να τα βάζουν στην τσέπη τους».

Ο κ. Σπίρτζης τα έβαλε και με το ΤΑΙΠΕΔ και με τον ρόλο που έχει διαδραματίσει στην Εγνατία «θέλω να αναφέρω για την Εγνατία ΑΕ, ότι ενώ τυπικά ανήκει στους φορείς του υπουργείου Υποδομών, ουσιαστικά δεν ανήκει. Από την προηγούμενη κυβέρνηση οι μετοχές της έχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ και θα ήθελα να πω ότι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον τρόπο λειτουργίας της, ελπίζω να απελευθερωθεί γρήγορα από το ΤΑΙΠΕΔ για να κάνει απερίσπαστα τη δουλειά της» και πρόσθεσε πως “σκεφτόμαστε και προγραμματίζουμε να μειώσουμε τα διόδια σε όλη τη χώρα με εξαίρεση αυτά που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Το οποίο επέβαλε συγκεκριμένες δράσεις και συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων, με τον τρόπο που εκχωρήθηκε ο δρόμος της Εγνατίας, αλλά και με το μοντέλο που το ΤΑΙΠΕΔ έτρεξε την παραχώρηση της Εγνατίας και προφανώς έχει μείνει πίσω και το έργο των σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων. Υπάρχουν πολλές ευθύνες και για τον τρόπο που λειτουργεί η Εγνατία και για το ότι δεν έχουν γίνει οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων όλα αυτά τα χρόνια».

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε και για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων λέγοντας πως «το ΤΑΙΠΕΔ, λίγο πριν από την ολοκλήρωση του προγράμματος και την έξοδο από το μνημόνιο, προσπάθησε να εξαιρεθεί η Εγνατία, κάτι που δεν έγινε. Επομένως αυτός ο δυισμός καταλαβαίνετε τι συνέπειες έχει με την εκχώρηση των μετοχών στο ΤΑΙΠΕΔ και για την ίδια την Εγνατία και συνολικότερα για τα έργα στη Β. Ελλάδα.

Το ύψος των διοδίων υπολογίζεται από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και στη συνέχεια αποστέλλεται στο υπουργείο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έγκριση, επομένως δεν μπαίνει θέμα από εμάς τουλάχιστον για αύξηση των διοδίων. Αυτό που προγραμματίζουμε είναι να προχωρήσει και να εγκατασταθεί σε όλη τη χώρα το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, να έχουμε ένα πολύτιμο εργαλείο και για την κοινωνική πολιτική και για τη μείωση των διοδίων, και προφανώς να αναθεωρήσουμε τις συμβάσεις παραχώρησης που ολοκληρώθηκαν για να μπορέσουμε να μειώσουμε σε όλη τη χώρα τις τιμές των διοδίων και μάλιστα πολύ», κατέληξε.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Παραιτήθηκε ο διευθυντής της «Αυγής», Σπύρος Σουρμελίδης, μετά το πρωτοσέλιδο για τον Τσίπρα: «Δεν απηχεί τις απόψεις μας» απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ
«Ο πρώην πρωθυπουργός είπε ανοιχτά και ξεκάθαρα στην παρουσίαση του βιβλίου του στο Παλλάς ότι δεν επιθυμεί να μοιραστεί πλέον αποφάσεις»
Το εξώφυλλο της εφημερίδας Αυγή 44
Η πλευρά Τσίπρα απαντά στα σχόλια για τον εξώστη: Προσπαθούν να πετάξουν «τη μπάλα στην εξέδρα», το θέμα δεν είναι οι ηγεσίες
«Άλλωστε στην κοινωνία, στους πολίτες που σηκώνουν τα βάρη της σημερινής πολιτικής και όχι στις ηγεσίες των κομμάτων, απευθύνεται η πρόταση του Αλέξη Τσίπρα»
Η παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα
Κώστας Καρμανλής: «Να είμαστε ευαίσθητοι και δεκτικοί απέναντι στους Έλληνες αγρότες, να τους ακούμε και να καταλαβαίνουμε την αγωνία τους»
Ο πρώην πρωθυπουργός μίλησε σε εκδήλωση της ΣΕΚΕ και της αστικής μη κερδοσκοπική εταιρίας «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» στο δημοτικό θέατρο Ξάνθης για τον αγώνα που δίνουν οι αγρότες στα μπλόκα τις τελευταίες ώρες
Κώστας Καραμανλής 5
Κυριάκος Μητσοτάκης: Ακραία μορφή διαμαρτυρίας τα μπλόκα των αγροτών, δυσκολεύουν την καθημερινότητα, δεν βοηθούν
«Οι έντιμοι αγρότες και κτηνοτρόφοι, που είναι η συντριπτική πλειονότητα, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Όσα χρήματα δικαιούνται, θα τα λάβουν στο ακέραιο»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης 37
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Η Ελλάδα επίκεντρο της στρατηγικής Τραμπ για ενέργεια, επενδύσεις και ΑΙ»
Η πρέσβης των ΗΠΑ στην χώρα μας χαρακτήρισε τη Βόρεια Ελλάδα ως τεχνολογικό κόμβο και μίλησε για την αξιόπιστη και αναπτυσσόμενη σχέση μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ - Αναλυτικά η συνέντευξή της
Κίμπερλι Γκιλφόιλ 5