Κόσμος

Airbus: Το 2035 το πρώτο “καθαρό” επιβατηγό αεροπλάνο

Η Airbus σχεδιάζει για το 2035 το πρώτο «καθαρό» επιβατηγό αεροπλάνο με υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα, έγινε γνωστό την Τρίτη (22.09.2020).

Η ευρωπαϊκή εταιρεία Airbus παρουσίασε τα σχέδιά της για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο επιβατηγού αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών ρύπων, το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα.

Το αεροσκάφος με την αρχική ονομασία ZEROe, το οποίο μπορεί να είναι έτοιμο σε 15 χρόνια, δηλαδή να πετάξει το 2035, θα μεταφέρει 100 έως 200 επιβάτες, ανάλογα με το σχέδιο που θα επιλεγεί τελικά.

Για «μία ιστορική στιγμή για την εμπορική αεροπλοΐα συνολικά» και για τη «σημαντικότερη φάση μετάβασης που έχει δει ποτέ η αεροπορική βιομηχανία» έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φορί.

Όπως είπε, «φιλοδοξία μας είναι να υλοποιήσουμε ένα τολμηρό όραμα για το μέλλον των πτήσεων μηδενικών ρύπων. Πιστεύω ακράδαντα ότι η χρήση του υδρογόνου -τόσο ως συστατικού των συνθετικών καυσίμων όσο και ως πρωτογενούς πηγής ενέργειας για τα εμπορικά αεροσκάφη- έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά το κλιματικό αποτύπωμα της αεροπορικής βιομηχανίας».

Τα τρία διαφορετικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν τουρμποκινητήρες που δουλεύουν με υγρό υδρογόνο αποθηκευμένο σε δεξαμενές και επιτρέπουν -ανάλογα με το μοντέλο- στο αεροπλάνο να πετάει τουλάχιστον 1.000 έως 2.000 ναυτικά μίλια (3.700 χιλιόμετρα). Η εταιρεία αναμένεται να έχει επιλέξει έως το 2025 την τεχνολογία που τελικά θα ακολουθήσει, ενώ άλλοι αναλυτές δήλωσαν επιφυλακτικοί πως ίσως το όλο φιλόδοξο σχέδιο δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί πριν το 2040, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Η Airbus επεσήμανε ότι για να γίνει η μετάβαση στο υδρογόνο πρέπει γενικότερα να βοηθήσουν οι κυβερνήσεις και άλλες επιχειρήσεις, ώστε να μεταμορφωθεί το όλο οικοσύστημα των πτήσεων, μεταξύ άλλων με την κατασκευή επίγειων υποδομών ασφαλούς μεταφοράς και αποθήκευσης του υδρογόνου, καθώς και με τις σχετικές επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία.

Ήδη, από τη δεκαετία του 1970, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι καταφθάνει η «οικονομία του υδρογόνου», κάτι που δεν έχει γίνει πραγματικότητα ακόμη, εν μέρει επειδή το υδρογόνο παραμένει αρκετά ακριβό για ευρεία χρήση. Προς το παρόν, το περισσότερο υδρογόνο που χρησιμοποιείται σήμερα εξάγεται από το φυσικό αέριο, κάτι που όμως δημιουργεί εκπομπές ρύπων, συνεπώς χρειάζονται νέες πιο «καθαρές» τεχνικές μαζικής παραγωγής υδρογόνου, π.χ. από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Αυτό θέλει και η Airbus, η οποία σχεδιάζει την εξαγωγή υδρογόνου από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης.

Σήμερα, τα αεροπλάνα ευθύνονται περίπου για το 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα (πάνω από 900 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ετησίως), σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές. Η τάση της εκπομπής ρύπων από τα αεροσκάφη είναι αυξητική κατά τα τελευταία χρόνια, καθώς αυξανόταν ολοένα ο αριθμός των πτήσεων (προ κορονοϊού).

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Η Γκρέτα Τούνμπεργκ καταγγέλλει το Ισραήλ: «Μου ποδοπάτησαν το καπέλο βατραχάκι και έγραψαν άσεμνα γκράφιτι στη βαλίτσα μου»
Η Γκρέτα Τούνμπεργκ, ήταν μία από τους 437 ακτιβιστές, βουλευτές και δικηγόρους που ξεκίνησαν από τη Βαρκελώνη για να παραδώσουν βοήθεια στη Γάζα, στην αποστολή του στολίσκου Sumud, η οποία αναχαιτίστηκε
Η Σουηδή ακτιβίστρια για το κλίμα Γκρέτα Τούνμπεργκ (στο κέντρο) φτάνει για να επιβιβαστεί σε πλοίο που συμμετέχει σε μια πολιτειακή νηοπομπή με προορισμό τη Γάζα 3
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν καλεί τη Βόρεια Μακεδονία να τροποποιήσει το σύνταγμά της αν θέλει να ενταχθεί στην ΕΕ
Οι «βουλγαρικές απαιτήσεις» προς τη χώρα μας δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές, έχει ξεκαθαρίσει ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι
Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
Politico: Η ΕΕ προετοιμάζεται για πόλεμο με τη Ρωσία έως το 2030 – Οι εννιά στρατηγικές προτεραιότητες
Η Κομισιόν προετοιμάζει ένα σχέδιο άμυνας, με στόχο να καταστήσει την Ευρώπη στρατιωτικά ικανή να αποτρέψει τη Ρωσία και να απαντήσει σε κάθε επίθεση μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια
Ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας 39
Η Χαμάς παραδίδει τις σορούς ακόμη 2 Ισραηλινών ομήρων στον Ερυθρό Σταυρό – «Είναι οι τελευταίες που βρήκαμε» λέει η οργάνωση
Η Χαμάς ισχυρίστηκε ότι έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και έχει επιστρέψει όλους τους ζωντανούς ομήρους στο Ισραήλ, καθώς και τις σορούς όλων των νεκρών ομήρων «στους οποίους μπόρεσε να φτάσει»
Άνθρωποι μεταφέρουν το φέρετρο με τη σορό του Ισραηλινού στρατιώτη Ντάνιελ Σιμόν Περέζ, ο οποίος σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της αιματηρής επίθεσης της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου 2023 και η σορός του απήχθη και αργότερα επιστράφηκε στο Ισραήλ στο πλαίσιο συμφωνίας ανταλλαγής κρατουμένων-ομήρων και κατάπαυσης του πυρός μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς