Κόσμος

Το ηλεκτρικό ποδήλατο δεν έχει υποχρέωση ασφάλισης: «Βόμβα» από δικαστήριο της Ε.Ε.

Είναι ή όχι όχημα το ηλεκτρικό ποδήλατο; Πρέπει ή όχι ο κάτοχός του να το ασφαλίζει όπως κάνει με ένα αυτοκίνητο ή μια μηχανή; Απάντηση έσωσε δικαστήριο της Ε.Ε. και είναι… βόμβα!

Η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη, με απόφασή της σήμερα (12.10.2023), έκρινε ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δεν μπορεί να θεωρηθεί όχημα με κινητήρα και δεν έχει την υποχρέωση για ασφαλιστική κάλυψη που έχουν οι μοτοσικλέτες, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά!

Αιτία για την απόφαση αυτή ήταν διένεξη για τα δικαιώματα αποζημίωσης έπειτα από ένα δυστύχημα.

«Ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο δεν έχει την υποχρέωση ασφάλισης που έχουν τα αυτοκινούμενα οχήματα επειδή δεν κινείται αποκλειστικά με τη δύναμη μιας μηχανής», αιτιολόγησε την απόφασή του το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα, τα οποία απαιτούν και μυική δύναμη για να προχωρήσουν, τα οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με μηχανική δύναμη μπορούν να προκαλέσουν βαρύτερες σωματικές ή υλικές βλάβες επειδή «μπορούν να κινούνται αισθητά πιο γρήγορα», υπογράμμισε το Δικαστήριο.

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έδρα το Λουξεμβούργο, ερωτήθηκε από το βελγικό Ακυρωτικό Δικαστήριο στο πλαίσιο διένεξης έπειτα από σοβαρό δυστύχημα που σημειώθηκε κοντά στην Μπριζ, στο ολλανδόφωνο βόρειο τμήμα του Βελγίου.

Ένας ποδηλάτης που κυκλοφορούσε με ηλεκτρικό ποδήλατο χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και τραυματίσθηκε βαριά. Πέθανε μερικούς μήνες αργότερα.

«Κατά τη δικαστική διαδικασία που ακολούθησε για να διαπιστωθεί ενδεχόμενο δικαίωμα σε αποζημίωση, προέκυψε διένεξη αναφορικά με το νομικό χαρακτηρισμό του ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση: πρέπει ή όχι να θεωρείται “όχημα”;», συνόψισε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το ίδιο απάντησε αρνητικά στην ερώτηση αυτή.

Βασίσθηκε σε μια ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 σχετικά με «την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που απορρέει από την κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων». Πρόκειται για ένα κείμενο που αφορά τα οχήματα «τα οποία κινούνται αποκλειστικά μέσω μηχανικής δύναμης».

Στο υπό εξέταση θανατηφόρο δυστύχημα «ο νομικός χαρακτηρισμός του εν λόγω ποδηλάτου έχει κρίσιμη σημασία για να προσδιορισθεί αν το θύμα οδηγούσε ένα “αυτοκινούμενο όχημα” ή αν μπορεί να αιτηθεί αυτόματη αποζημίωση ως “ήπιος χρήστης του δρόμου” σύμφωνα με το βελγικό δίκαιο», ανέφερε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υπόθεση πρόκειται τώρα να επανεξετασθεί από τη βελγική δικαιοσύνη.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Έκλεισαν ξανά τα αεροδρόμια του Βίλνιους και του Κάουνας στην Λιθουανία εξαιτίας μετεωρολογικών μπαλονιών από τη Λευκορωσία
Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας είχε κλείσει προσωρινά και χτες αλλά την Τρίτη και στις 5 Οκτωβρίου όταν μπαλόνια με λαθραία τσιγάρα είχαν εισέλθει από τη Λευκορωσία
Μπαλόνι που μετέφεραν λαθραία στη Λιθουανία
Το Ισραήλ εξαπολύει αεροπορική επίθεση στη Γάζα με στόχο την Ισλαμική Τζιχάντ, παρά την συμφωνία εκεχειρίας -Τέσσερις τραυματίες
Μέσα στο έδαφος που ελέγχεται από τη Χαμάς, το νοσοκομείο Al-Awda επιβεβαίωσε ότι δέχτηκε τραυματίες για περίθαλψη μετά από μια επίθεση στη Nuseirat
Γάζα
Πέθανε «από τη θλίψη του» ο πατέρας της 12χρονης που βιάστηκε και δολοφονήθηκε από 27χρονη στη Γαλλία
Ο πατέρας είχε κρεμάσει ένα γράμμα στην πόρτα του διαμερίσματος, όπου η 27χρονη βασάνισε και δολοφόνησε το νεαρό κορίτσι - «Ανυπομονώ να σε ξαναδώ, ο μπαμπάς σου που σε αγαπάει για πάντα», έγραφε
Γυναίκα 9