Κόσμος

Παραλύουν οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία – Άρχισε εξαήμερη απεργία σε εμπορικά και επιβατικά τρένα

Δίχως τρένα θα μείνει από σήμερα και για τις επόμενες έξι ημέρες Γερμανία, καθώς από τις 02:00 τα ξημερώματα βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγαλύτερη έως τώρα απεργία στους Σιδηροδρόμους (DB), η οποία θα διαρκέσει έως το βράδυ της ερχόμενης Δευτέρας.

Εμπορευματικές μεταφορές και επιβατικές μετακινήσεις με τρένα σε όλη τη Γερμανία επηρεάζονται από τις κινητοποιήσεις και ακόμη και το χρονοδιάγραμμα έκτακτης ανάγκης αναμένεται να εκτελεστεί με δυσκολίες, οι οποίες διαφέρουν σε κάθε περιοχή.

Χθες η DB κάλεσε εκ νέου την Ένωση Μηχανοδηγών Γερμανίας (GDL) να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. «Είναι πια καιρός να συνεννοηθούμε, να διαπραγματευτούμε, να βρούμε συμβιβασμούς. Είμαστε έτοιμοι να συναντηθούμε ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε προκειμένου να διαπραγματευτούμε και να συζητήσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας.

Οι συνδικαλιστές ωστόσο εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ «αποζημίωσης πληθωρισμού», ύψους 3.000 ευρώ. Η DB από την πλευρά της θεωρεί ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.

Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζόμενους, την οποία το συνδικάτο δεν θεωρεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1/1/2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.

«Η DB δεν είναι πρόθυμη να διαπραγματευτεί, επομένως η απεργία είναι νόμιμη, ανάλογη με την κατάσταση και επιτρεπτή», δήλωσε ο επικεφαλής του GDL Κλάους Βεζέλσκι.

Η τρέχουσα κινητοποίηση εκτιμάται ότι θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην λειτουργία των μεταφορών για την βιομηχανία. «Η εξαήμερη απεργία επιβαρύνει τον προγραμματισμό των μεταφορών στη Γερμανία, αλλά και προς την Ευρώπη και συνεπώς την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). Η χημική βιομηχανία «ανέπτυξε αμέσως ευέλικτες λύσεις, αλλά αυτές μπορούν να αντισταθμίσουν μόνο εν μέρει τους περιορισμούς και τις καθυστερήσεις στους σιδηροδρόμους», ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Χημικής Βιομηχανίας. «Μια 24ωρη απεργία στους σιδηροδρόμους κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ σε οικονομική απόδοση. Στην απεργία των έξι ημερών, οι επιπτώσεις δεν αυξάνονται γραμμικά, αλλά πολλαπλασιάζονται. Πλησιάζουμε σε ζημιά ενός δισεκατομμυρίου», δήλωσε ο οικονομολόγος του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) στην Κολωνία Μίχαελ Γκρέμλινγκ.

Ακόμη όμως και η αντιπολίτευση επέκρινε την απόφαση για εξαήμερη απεργία. «Στις ζωτικής σημασίας υποδομές πρέπει πρώτα να ολοκληρώνεται μια διαδικασία διαιτησίας πριν γίνει μια απεργία και αυτό θα πρέπει μελλοντικά να κατοχυρωθεί νομικά. Η GDL έχασε το μέτρο και το κέντρο. Ο επικεφαλής του, ο Κλάους Βεζέλσκι, κρατά όμηρο ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η βουλευτής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και επικεφαλής της Ένωσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Μπρίτα Κόνεμαν. «Το συνδικάτο δεν μπορεί έτσι απλά να παραλύει όλη τη χώρα», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας της Χριστιανοκοινωνικής Ένωσης (CSU) Μάρτιν Χούμπερ και χαρακτήρισε «εντελώς ακατάλληλη» την απεργία, καταλογίζοντας στους συνδικαλιστές απροθυμία συνεννόησης.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
«Πύρινη κόλαση» σε αποθήκη πυροτεχνημάτων στην Καλιφόρνια, επτά αγνοούμενοι - Η στιγμή των εκρήξεων
Συγγενείς αγνοουμένων δεν έκρυψαν την οργή τους, κατηγορούν τους πυροσβέστες πως δεν «επικεντρώνονται στους ανθρώπους που παγιδεύτηκαν μέσα στην αποθήκη και πιθανόν σκοτώθηκαν»
Εκρήξεις σε εργοστάσιο πυροτεχνημάτων στην Καλιφόρνια
«Χαστούκι» σε Τραμπ από δικαστή: Μετανάστες που έχουν μπει παράνομα στις ΗΠΑ μπορούν να ζητήσουν άσυλο
«Τίποτα στον νόμο για τη μετανάστευση και την υπηκοότητα, ή στο Σύνταγμα, δεν δίνει στον πρόεδρο ή αντιπροσώπους του τις υπερβολικές εξουσίες που επικαλείται στη διακήρυξη και στις οδηγίες για την εφαρμογή της», αναφέρει ο δικαστής
Μετανάστες
Τραμπ εκτός ελέγχου: Οι σκοταδιστικές απειλές εκτέλεσης μεταναστών στο «Alligator Alcatraz» και ο Λευκός Οίκος ως τσιφλίκι
Από το βίντεο AI με το όραμά του για το «Αλκατράζ με αλιγάτορες: Για να κάνουμε την Αμερική ασφαλή ξανά», που ανέβηκε στον επίσημο λογαριασμό του Λευκού Οίκου στο Twitter
Ντόναλντ Τραμπ
4
ΗΠΑ: «Απαράδεκτη» η απόφαση του Ιράν να κλείσει τις πόρτες στους επιθεωρητές του Διεθνή Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας
«Η Τεχεράνη είχε τη δυνατότητα να κάνει πίσω και να επιλέξει τον δρόμο της ειρήνης και της ευημερίας», σχολίασε η εκπρόσωπος του αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών
Μασούντ Πεζεσκιάν
«Τρέμει» η Ιαπωνία: Σχέδιο πρόληψης για «μεγασεισμό» που σαρώνει την τάφρο Nankai κάθε 100 χρόνια
Η τάφρος Nankai θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες στον πλανήτη, με τον τελευταίο σεισμό τέρας να καταγράφεται το 1946 - Εκτιμώμενος αριθμός θυμάτων που θέλει να μειώσει η Ιαπωνία κατά 80% ανέρχεται στους 298.000
Μεγάλος σεισμός στην Ιαπωνία το 2011