Ελλάδα

Νέο βίντεο ντοκουμέντο για τα Τέμπη: Καρέ καρέ η στιγμή της μοιραίας σύγκρουσης από κάμερα στις ράγες

Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη βλέπει το φως της δημοσιότητας. Εκτιμάται ότι διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις, ενώ ακολουθεί δημιουργία νέφους.

Στο νέο βίντεο ντοκουμέντο για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, καταγράφονται τα εφιαλτικά δευτερόλεπτα της μοιραίας σύγκρουσης των τρένων από κάμερα που βρισκόταν δίπλα στις ράγες.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων, στο βίντεο που μετέδωσε το Open, διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις και έπειτα η πρόκληση νέφους.

Οι ειδικοί που μίλησαν στο κανάλι και συνέταξαν νέα συμπληρωματική έκθεση λένε ότι το βίντεο δημιουργεί καινούρια δεδομένα για το φορτίο που ενδεχομένως να μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και προκάλεσε τις εκρήξεις και τη φωτιά, με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν 30 από τους επιβάτες που βρίσκονταν στο τρένο.

Παρακολουθήστε το βίντεο ντοκουμέντο του Open:

 

Πόρισμα καταπέλτης του ERA: Τεράστιες ελλείψεις και κενά στον σιδηρόδρομο

Καταπέλτης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ένα χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία οδήγησε στο θάνατο 57 ανθρώπους είναι το τελικό πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), το οποίο παρουσιάζει το «Έθνος».

Μεταξύ των πολλών και σοβαρών συστημικών προβλημάτων που εντοπίζει ο Οργανισμός, βασική διαπίστωση είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει ένας φορέας ο οποίος να έχει επιφορτιστεί με τη συνολική ευθύνη για τη διασφάλιση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο.

«Επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει στην Ελλάδα φορέας που να αναλαμβάνει τη συνολική ευθύνη για τη διασφάλιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας και την ώθηση του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος και των επιπέδων ασφάλειάς του σε συνεχή βελτίωση, σε επίπεδο κράτους μέλους», επισημαίνεται το πόρισμα.

Διαπιστώνεται, επίσης, ότι η πολυπλοκότητα της νομικής και διοικητικής «αρχιτεκτονικής» στην Ελλάδα επιτείνει το πρόβλημα προκαλώντας ασάφεια στους ρόλους και τις αρμοδιότητες των κύριων επιχειρησιακών παραγόντων για τη διαχείριση της ασφάλειας.

«Δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι η ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος και τον έλεγχο των κινδύνων που συνδέονται με αυτό βαρύνει τους διαχειριστές υποδομής και τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, το καθένα για το τμήμα που του αναλογεί», σημειώνεται, ενώ γίνεται λόγος για «μια θολή εικόνα των ευθυνών όλων των σιδηροδρομικών φορέων».

Ο ERA επιπλέον διαπιστώνει ότι έλλειψη συντονισμού ισχύει και σε επιχειρησιακό επίπεδο, δεδομένου ότι το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων δε φαίνεται να προσεγγίζεται βάσει συστήματος διαχείρισης κινδύνου.

Τέλος, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων επισημαίνει ότι αν και η Ελλάδα έχει υιοθετήσει νομοθετικά την πρόβλεψη για φορέα διερεύνησης, κανένας μόνιμος φορέας δε φαίνεται να λειτουργεί επί του παρόντος ή τα τελευταία χρόνια: «Ο ελληνικός σιδηροδρομικός φορέας διερεύνησης δεν έχει στελεχωθεί και δεν υπάρχει υπεύθυνος ερευνητής», σημειώνεται.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ταυτοποιήθηκαν όσοι αγρότες συμμετείχαν στα επεισόδια σε Ηράκλειο και Χανιά - Θα κατηγορηθούν για εγκληματική οργάνωση
Σύμφωνα με πληροφορίες από την αστυνομία, όσοι έσπασαν την περίφραξη του αεροδρομίου στο Ηράκλειο και όσοι αναποδογύρισαν το όχημα της ΕΛ.ΑΣ στα Χανιά έχουν ταυτοποιηθεί και θα αντιμετωπίσουν την κατηγορία της σύστασης «εγκληματικής οργάνωσης»
Επεισόδια στα Χανιά 42
Νεκρός ο 40χρονος στην Κρήτη που είχε εγκλωβιστεί στο φαράγγι του Αμπά - «Μπορεί να ζούσε εάν είχε έρθει το ελικόπτερο από την αρχή»
Η επιχείρηση διάσωσης είχε ξεκινήσει από χθες το απόγευμα, όμως εξαιτίας του δύσβατου σημείου στο οποίο είχε παγιδευτεί ο άνδρας, οι διασώστες δεν κατάφεραν να τον απεγκλωβίσουν εγκαίρως
κρήτη
Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των 2 διασωθέντων από το ναυάγιο στην Κρήτη με τους 17 νεκρούς μετανάστες - Μίλησαν για 34 συνολικά επιβαίνοντες
Πολλοί είχαν παραισθήσεις, βουτούσαν στη θάλασσα, λέγοντας ότι θα επιστρέψουν με φαγητό και νερό, αλλά δεν επέστρεψαν ποτέ πίσω στη βάρκα
μετανάστες